islandpeak skrev 2014-01-26 11:46:59 följande:
Vi ger helt enkelt Ingrid en skvätt ersättning på kvällen om hon håller på så. Jag får ont i tuttarna och då får hon helt enkelt vara utan.. Det är enda ersättningen hon får på hela dagen, 60 ml, och hon behöver inte eg för att bli mätt, men det spar mig. Hon får det vid 9, sen ammar hon vid 11-12 igen och somnar för natten. Tiden mellan 9-11 är rätt stökig, samma var det med pojkarna minns jag. Sen helt plötsligt en dag så somnar de kl 9 och sover över maten kl 12 :)
Har försökt ge ersättning flera kvällar men han vägrar äta det eller så äter han det och kaskadspyr upp allt igen och då är han vrålhungrig å mina bröst är helt uttömda så jag vågar inte ge mer
Min dotter gallskrek på kvällarna och var rejält stökig men aldrig så sent på kvällen/natten. Eller så har jag glömt bort hur det var. Längtar till denna oroliga period är över känner mig tom irriterad på min egen bebis. Han kväver mig med sitt ständiga behov av att äta. Får lätt panik för det är bara jag som kan erbjuda tröst och sluta amma kan jag ju inte göra. Han kan inte ligga själv en minut heller sedan ett par dagar. Kinkar och vill bli buren. Typiskt för utvecklingssprång. Är på sånt pisshumör idag. Fick honom att sova i vagnen. Skulle laga mat till våra gäster i kväll. Då rycker dottern av honom filten och när jag säger till henne börjar hon gapa och skrika så han vaknade helt. Hade go lust å bara fråga om hon är dum i huvudet men det gjorde jag inte. Skicka henne på rummet och har lagat mat med gnällig bebis i babysitern. Mannen är ute och lagar bilen. Är så fruktansvärt trött av sömnbristen jag har. Ibland fattar jag inte att jag börjat om igen med dessa vaknätter som kan hålla på i åratal. Känner mig nästan deppig idag fy fan.