December bebis 2013
Tack för alla grattis
moruri skrev 2014-01-28 19:49:49 följande:
Låter härligt plopps! Grattis!! Själv känner jag att jag inte hinner njuta av bebisgos just nu. Blir mest bara omvårdnad som hinns med känns det som, får lite dåligt samvete att Douglas inte får samma amount of närhet som Ferdinand fick i början. Får bara små glimtar när Ferdinand sover eller upptagen med lek. Men det blir det ändring på nästa vecka när pappan kommer hem. Ska bli sååååååååååååååååååååååååååå skönt! Att kunna ta ett bad och raka sig utan att behöva stressa eller oroa sig. Åh i cant wait!!!
Tror det blir så med barn nr 2 att man inte hinner med lika mycket. Man hade ju all tid i världen till nr 1. Skönt att maken kommer hem snart så du får avlastning. Han har missat mkt av lillens första tid det är ju en förlust. Han får ta igen allt nu!
Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-28 20:25:21 följande:
Jag måste få rådfråga er - min lilla tös hade ju ont i magen i helgen å enda sen dess så vägrar hon sova ensam, sover endast på mig. Hon vägrar även ligga ensam. Kan detta vara en fas lr vad tror ni?
Det är nog bara en fas skulle jag tro. Händer ju så mycket i utveckligen. Skulle aldrig orka ha min bebis sovandes på mig i flera månader. Allt kommer och går i perioder med bebisar. Ena dagen är si andra dagen så. Jag tycker ingenting är bestående. Varken de rutiner man gärna vill ha eller de mer krävande jobbiga delarna.