• Plopps80

December bebis 2013

Tack för alla grattis

moruri skrev 2014-01-28 19:49:49 följande:
    Låter härligt plopps! Grattis!! Själv känner jag att jag inte hinner njuta av bebisgos just nu. Blir mest bara omvårdnad som hinns med känns det som, får lite dåligt samvete att Douglas inte får samma amount of närhet som Ferdinand fick i början. Får bara små glimtar när Ferdinand sover eller upptagen med lek. Men det blir det ändring på nästa vecka när pappan kommer hem. Ska bli sååååååååååååååååååååååååååå skönt! Att kunna ta ett bad och raka sig utan att behöva stressa eller oroa sig. Åh i cant wait!!!

Tror det blir så med barn nr 2 att man inte hinner med lika mycket. Man hade ju all tid i världen till nr 1. Skönt att maken kommer hem snart så du får avlastning. Han har missat mkt av lillens första tid det är ju en förlust. Han får ta igen allt nu!
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-28 20:25:21 följande:
    Jag måste få rådfråga er - min lilla tös hade ju ont i magen i helgen å enda sen dess så vägrar hon sova ensam, sover endast på mig. Hon vägrar även ligga ensam. Kan detta vara en fas lr vad tror ni?

Det är nog bara en fas skulle jag tro. Händer ju så mycket i utveckligen. Skulle aldrig orka ha min bebis sovandes på mig i flera månader. Allt kommer och går i perioder med bebisar. Ena dagen är si andra dagen så. Jag tycker ingenting är bestående. Varken de rutiner man gärna vill ha eller de mer krävande jobbiga delarna.
  • Plopps80

Ludwig sov väldigt mkt tills han blev 5-6 veckor. Typ hela tiden men sedan vände det. Just nu är det väldigt varierande. Ingen dag är den andra lik här. Vissa dagar tar han bara powenapps och verkar helt nöjd med det och vissa dagar sover han tungt 4-5 timmar i sträck. Han har alltid en vakenperiod på kvällen när han är lite orolig och gärna vill amma hela tiden. Han har slutat slita i bröstet tack och lov nu. Vid 19:30 är han väldigt trött men orolig. Kan somna till om sambon går runt med honom men han vaknar snabbt igen. Efter det får han vara vaken till 21 då jag går och lägger mig å ammar honom. Då somnar vi bägge. Sedan sover han 4-5 timmar och äter nästan i sömnen. Sen sover han 2-3 timmar till och sedan brukar han vara lite pigg och ha svårt att komma in i djupsömn. Rör sig mkt och låter samt kan gnälla lite. Vi går upp mellan 7-8 och då är han alltid vara vaken och sedan sova en kortis på 34 min. Så ser ett dygn ut här. Men allt ändras ju hela tiden med bebisar. När han har sina utvecklingssprång vill han äta mer och sova mindre. Just nu händer massor och det märks på hans sömn.

• Plopps80

BVC idag 6113 gram och 59 cm lång. Huvud 59. Fick beröm för att han är så stadig i nacken när han ligger på mage. Nästa besök är när han blivit 3 månader då blir det två sprutor i låren.

• Plopps80

Sarak är han aldrig vaken menar du? Ludwig har allt längre vakenpeeioder och kan roa sig lite själv genom att titta på saker som mönster och barn som leker. Han pratar mkt med oss och ler å är social. Blir du inte orolig om han bara sover dygnet runt? Fast det kanske inte är något konstigt?

• Plopps80

Alltså seriöst blir nog galen. Ludde velade fram till tolv i natt, var fruktansvärt orolig. Sov till 05 och har därefter legat och fäktat och gnällt å inte kommit till ro, har velat snutta osv. Nu kl 7:30 när det är dags för mig att gå upp somna han som en sten. Han har haft så livliga drömmar i natt. Har skrattat, jollrat och gråtit i sömnen. Det rycker i hela den lilla kroppen. Han vill inte sova själv utan vill ligga precis bredvid mig. Hur ska man orka? Men men nätterna ser ju väldigt olika ut och sömnen borde bli bättre. Dock har min dotter alltid haft orolig sömn hon ropar fortf på oss på natten.

• Plopps80

I natt har Ludwig sovit gott och jag med. Somnade 22:30 och vaknade 07 efter två amningar som jag gjorde i sömnen. Igår var vi hos min bästa kompis. Hade beklagat mig att han är så orolig på kvällarna. Han satt lugnt i hennes knä i två timmar. Berättade att han inte tar napp. Hon stack in den och han sög på den i 35 min. Varför är det alltid så? Go kväll iaf. Dottern lekte med hennes systerdotter och Ludwig var en liten ängel hela kvällen. När vi skulle åka hem gallskrek han 3 minuter i bilen innan han somnade. Väl hemma knorrade han lite och vi somnade ihop direkt. Tycker ofta han är lugnare när vi är iväg än när vi är hemma. Är inte det konstigt?

• Plopps80

Miss kaos förstår bara inte för luddes pappa brukar få ta honom på kvällen men då är han inte så lugn trots att han inte luktar mat. Glad att han trivs hos bästisen hon betyder massor. Gött me träningsvärk då vet man att det händer grejer

• Plopps80

Här är en med konstant mensvärk. Det mol och mol i mensmagen och över äggstockarna. Fattar inte vad det är frågan om. På nätterna kan jag ligga vaken pga det. Mkt obehagligt. Har inga blödningar.

• Plopps80

En ettåring är så liten att det inte går att förklara med ord eller skälla och bli arg när denne gör fel. Däremot kan man markera genom att tydligt säga jájá och ta tag i barnet lite hårdare.

• Plopps80

Undrar ibland om vi flänger runt för mycket. Jag gillar att hitta på saker när jag är F-ledig. I måndags besökte vi vänner, i tisdags var vi och shoppade ett par timmar, i onsdags var vi hemma och tog det lungt, igår var vi hos min bästa vän. Idag har vi varit på öppna förskolan (Ludde sov dock 2 timmar i vagnen ute), sen gick vi hem och var hemma två timmar innan vi gick på aktivitet för dottern nu tog mannen med sig barnen ut men Ludde har ju legat mkt i vagnen idag. Imorn ska vi till svärmor och svägerskan. En del påstår att bebisar inte mår bra av att man gör massa saker, att man helst ska vara hemma. Fram tills denna vecka har vi bara varit hemma i stort sett och denna vecka har väl varit väl intensiv framförallt denna dagen. Ludwig verkar inte ha ont av det på något sätt. Han hanterar intryck bättre än syrran som var mer känslig. Jag hittade på en hel del med henne också när hon var bebis.

Svar på tråden December bebis 2013