Privat IVF Malmö
Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?
Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?
Det är först i år de heter Cura Öresund. Vi kom dit för ett och halvt år sedan då hette de bara Öresundskliniken men har nu slagits ihop med Curakliniken sedan januari och det var då problemen började. Så länge det bara var Öresundskliniken var det UNDERBART där, två fantastiska läkare, bara bra sköterskor, allt suveränt, nu har det varit massa turbulens, folk som kommit och gått.
En av de gamla läkarna är tack och lov kvar, men den andra är från Cura och jag inte överförtjust i henne, skickat iväg mig på onödig undersökning och vid senaste försöket fick jag in bakterier och låg en vecka på sjukhus med svår infektion (betala 32 000 och få en vecka på sjukhus känns det som just nu) så just nu står inte hon så högt i gunst (även om jag ju inte vet om det var hennes fel eller bara otur, så tycker jag dock hon kunde lyft möjligheten när jag hade feber och frågade om det kunde vara infektion eftersom det hade varit strul vid ägguttaget, men det trodde hon inte alls), så funderar på att byta. Men på Nordic finns en av de läkarna som var på CuraÖresund i våras och hon verkade väldigt kall och stressad, så trodde först det var henne ni pratade om, men hon slutade i somras och är nu på Nordic, så intressant läsa era kommentarer om att båda läkarna där skulle vara så bra.
Problem när man ska byta är bara att vi har nio frysta på Öresundskliniken så känns som vi fast där trots att de blivit helt annorlunda än sedan vi kom dit...
Moolie: Nej tyvärr! Dumma regler tycker jag. Förstår inte varför det är så. Men det är väl därför man får rabatt. :-/
tette09: Tack för svar. Glömde säga det. :)
Förlåt att jag lägger mig i men följer tråden
Ett tre pack räknas slut fört efter man fått ett barn. Dvs att efter ev mf får man fortsätta på sitt trepack. Iallfall på Cura/Öresund
Lycka till tjejer!!
Jag själv sprutar idag på femte dagen på mitt 12:e försök...
Hej alla kämpar, vill sprida mina positiva tankar om Cura/Öresund. Gick först på RMC och tyvärr efter 4 misslyckade landstingsfinansierade försök sökte vi oss privat och till Cura/Öresund. Vi köpte ett trepack med bruttolöneavdrag och lyckades på andra försöket och nu är jag höggravid med tvillingar. Otrolig glädje.
Just vid sammanslagningen av kliniken var det lite rörigt tyckte vi med, men kompetensen fanns alltid där. Vi hade både Pia (som slutat nu) och Sorana och är väldigt nöjda med dem bägge. Dessutom fick vi embryoglue från cura/Öresund vid insättningen, undra om det var en bidragande orsak at det äntligen tog sig, och dubbelt dessutom :) Lycka till allihop!