• MålaMittHjärta

Privat IVF Malmö

Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Svar på tråden Privat IVF Malmö
  • Moolie
    Millan14 skrev 2013-12-05 21:52:50 följande:

Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?

Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???

Nej, det ingår inte! :) Vi fick erbjudande om att omvandla två av färsk-försöken till fyra frysförsök! :) Från tre-packs försöken då! Först ett färskt, spara ägg, tina upp fyra gånger! Tyckte vi var super bra! Ingen aning om fler kliniker har det så...!

Jo, lika bra att be om sina gamla journaler! :) Slipper man det mötet! :) Även om det är trevligt att möta sin gynekolog en gång innan! ;)
  • Libra1

Första besöket kostar 1200:-. Sen får man köpa behandlingarna för sig. Jag ska ha med mina journaler när vi ska dit. Så det är bra att beställa dem innan. :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-12-06 18:05:57 följande:
    Första besöket kostar 1200:-. Sen får man köpa behandlingarna för sig. Jag ska ha med mina journaler när vi ska dit. Så det är bra att beställa dem innan. :)
    Glöm inte testresultaten för hepatit och andra blodsjukdomar! :) Så det garanterat finns med i journalen! :)
  • Millan14

Hej!

Tack för hjälp å tips. Journalkopior beställda å tid på den nya kliniken bokad i mitten på januari. Så nu laddar vi om batterierna å kör på igen ð???
    Satt å försökte räkna ihop hur många syskon försök vi gjort, tror jag fick ihop 7 ggr, me både FET å ET å ngn behandling utan att vi fick ngt tillbaka. Så hoppas de kan vara vår tur 2014.

Kram på er å lycka till vart ni än befinner er i processen!

• Moolie

Vi fick ett samtal från Nordic om att börja spruta. Recepten är hos apoteket och scheman ligger på posten! :) Skönt!

Hur löser ni det ekonomiskt? 

• Libra1

Millan: Härligt att snart ha en ny plan. Hoppas ni har bättre tur nästa år. :)

Moolie: Här går det undan. Vi får hjälp med bruttolöneavdraget. Så funderar på att ta ett 3-pack direkt. Vi har nog sparat undan till det mesta. Trodde jag aldrig vi skulle lyckas med. :P

Räcker det förresten att enbart ha med journaler på mig? Kom att tänka på det!

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-12-11 20:10:29 följande:
    Räcker det förresten att enbart ha med journaler på mig? Kom att tänka på det!
    Utredningen gäller ju er båda! :) Så journaler behövs på er båda! :)
  • Libra1

Attans! Då får vi snabbt få mannens också. Det mesta står nog i min journal iofs.

• Libra1

Vi var inom RMC idag och frågade efter mannens journal. Tydligen kan de skicka direkt till en ny klinik och utan läkares godkännande så de hinner dit i tid. På onsdag gäller det. Är väldigt nyfiken. :D

• Moolie
    Millan14 skrev 2013-12-05 21:52:50 följande:

Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?

Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???

Be om gamla journaler och det ingår inte någonting i paketen....! :)

En semester låter suveränt! ;)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-12-16 17:14:36 följande:
    Vi var inom RMC idag och frågade efter mannens journal. Tydligen kan de skicka direkt till en ny klinik och utan läkares godkännande så de hinner dit i tid. På onsdag gäller det. Är väldigt nyfiken. :D
    Vad sa de? :) Länge sedan nu. Men ändå! :)
  • Libra1

Jo det gick bra. Vi kör igång med korta protokollet när vi är redo. :)

• Zajo

Hej,

Tänker påbörja en behandling och undrar om erfarenheten har förbättrats i våra två kliniker och vilken ni kan rekommendera. Väldigt nervös inför allt (gör det själv) och vill börja med bästa möjliga förutsättningar.

Tacksam för svar!

Svar på tråden Privat IVF Malmö