Privat IVF Malmö
Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?
Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?
Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?
Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???
Första besöket kostar 1200:-. Sen får man köpa behandlingarna för sig. Jag ska ha med mina journaler när vi ska dit. Så det är bra att beställa dem innan. :)
Tack för tipset! Måste kolla upp det. :)
Hej!
Tack för hjälp å tips. Journalkopior beställda å tid på den nya kliniken bokad i mitten på januari. Så nu laddar vi om batterierna å kör på igen ð???
Satt å försökte räkna ihop hur många syskon försök vi gjort, tror jag fick ihop 7 ggr, me både FET å ET å ngn behandling utan att vi fick ngt tillbaka. Så hoppas de kan vara vår tur 2014.
Kram på er å lycka till vart ni än befinner er i processen!
Vi fick ett samtal från Nordic om att börja spruta. Recepten är hos apoteket och scheman ligger på posten! :) Skönt!
Hur löser ni det ekonomiskt?
Millan: Härligt att snart ha en ny plan. Hoppas ni har bättre tur nästa år. :)
Moolie: Här går det undan. Vi får hjälp med bruttolöneavdraget. Så funderar på att ta ett 3-pack direkt. Vi har nog sparat undan till det mesta. Trodde jag aldrig vi skulle lyckas med. :P
Räcker det förresten att enbart ha med journaler på mig? Kom att tänka på det!
Attans! Då får vi snabbt få mannens också. Det mesta står nog i min journal iofs.
Vi var inom RMC idag och frågade efter mannens journal. Tydligen kan de skicka direkt till en ny klinik och utan läkares godkännande så de hinner dit i tid. På onsdag gäller det. Är väldigt nyfiken. :D
Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?
Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???
Jo det gick bra. Vi kör igång med korta protokollet när vi är redo. :)
Hej,
Tänker påbörja en behandling och undrar om erfarenheten har förbättrats i våra två kliniker och vilken ni kan rekommendera. Väldigt nervös inför allt (gör det själv) och vill börja med bästa möjliga förutsättningar.
Tacksam för svar!