• mammave

Bebis huvud växer fort - stort

Var på nytt UL igår och de kollade även i ögonen. Allt såg bra ut :) Så nu ska de hålla koll på kurvan och planar den är allt ok. Planar den inte blir det UL igen, men läkarna verkar ganska säkra på att det inte är ngt fel, men vill hålla koll iaf säger de. Ska på mätning om två veckor, usch :( Jobbigt är det iaf att mäta

• mammave

3kidz4ever: hur ofta ska ni mäta nu och när slutar de mäta? Hur går det med att sitta för er lille pojke?

• mammave

Skönt att de släppt det helt, 3kidz4ever. Han kommer ju sitta så småningom :) och stå och gå osv. Egentligen spelar det ju ingen roll när de börjar. Det kommer.

Johnhenry: ja väntan är jobbig :( Första ul fick vi åka upp samma dag vi var på Bvc, när kurvan hoppat upp mkt. Har er kurva hoppat mkt el har han alltid haft stort huvud enl kurvorna? Nästa ul tog det nig en vecka innan vi fick tid tror jag. Hoppas allt ser bra ut för er

• mammave

Många blir oroade i onödan, men bättre att det kollas upp tidigt och om det är vattenskalle finns det iaf något man kan göra åt det.

• mammave

Jag har två, en storasyster på snart fem år :)
    Men låter ju som han är på god väg :)

• mammave

På tisdag är det 8 månaders koll och därmed mätning igen. Usch, vill inte :( Nu ska de ju inte växa lika mkt längre heller, så nu tror jag han kmr ännu högre på kurvan

• mammave

Det här måttet sa de inget om, utan det blir nytt mått om en månad.
    Vad skönt ändå att "slippa" mäta extra och hela tiden. Hur går det med allt annat? Tänker på er och hur det går (trots att jag egentligen inte har en aning om vilka ni är) :)

• mammave

Johnhenty: Vad skönt :) Hur ligger han på längdkurvan? Ligger han högt där med? Ska ni mäta ngt extra nu el enligt det vanliga programmet? Vad hade han för omkrets när han föddes?
    Vi har mätningar en gång i månaden nu.

• mammave

Vad härligt att höra att du njuter. Åh, grattis!!! En fjärde, då får du byta nick här :P Vi ska in den sjuttonde igen på mätning. Hoppas verkligen det knappt växt då.

• mammave

Usch, mätning igen på tisdag. Har lust att bara sluta mäta nu.
    Johnhenry: hur har det gått för er?
    3kidz4ever: hoppas du fortsätter njutandet och att det går bra med din graviditet :)

• mammave

6mm, vilket gör att han följer sin nya kurva precis, så det var bra. Men eftersom huvudet ska börja växa mindre nu är jag orolig att nästa gång kommer han gå uppåt igen. Då bör han inte växa mer än 4 mm för att fortsätta följa denna kurva. Men vi får se...
    Usch då för illamåendet. Hoppas det går över snabbt. Hur går det för din lille då? Går det framåt med sittningen? Nästa gång ni skulle mäta var i januari väl? Vi ska mäta 21 januari igen. God jul på dig och hoppas du kan få i dig lite julmat, utan att må illa :S

• mammave

Sitter gör han, men att ta sig någonstans går inte så bra än. Men det var inget att bry sig om sa de på Bvc. Han kan inte heller sätta sig upp själv. Ingen aning när de "bör" göra det heller. Då har det ju gått snabbt framåt nu för er kille :)
    Du får äta många ggr istället ;)

• mammave

3kidz4ever: hoppas det går bra idag :) Du får gärna uppdatera här hur det gick. Hur går graviditeten?

• mammave

Aj då, är det så illa med ditt illamående :( stackare. Får du ngt mot det?
    Här har vi tid 21 jan så vet ej än. Men utvecklas gör han iaf. Kan nu resa sig mot möbler och stappla runt dem (kanske svårt att kalla det gå, men ngt liknande är det iaf ð??? med stöd alltså).
    Härligt med semester! Vi har bokat Spanien, men inte förrän till hösten...

• mammave

Här kan vi inte komma upp från liggande till sittande, men från sittande till stående. Olika det kan vara. Du kan väl höra av dig efter ert Bvc-besök :)

• mammave

Uppdatering från 10 månaderskollen. Han har nu följt sin kurva även denna mätning, bara växt 4mm på en månad :) Så skönt. Ska mäta igen om en månad och sen på ettårskollen.
    Hoppas ni har en skön semester, 3kidz4ever :) Hoppas illamåendet är bättre

• mammave

Åh vad skönt. Då kan du väl släppa det helt antar jag, om du inte gjort det tidigare :)
    Nä, inte går han än. Kryper dock massor. Ska på mätning om ca en vecka, då är han 11 mån. Jag har inte släppt det än :(
    Vad hade din son nu för mått då? Är han 13 mån nu?
    Usch för illmående. Hoppas det ger sig snart :)

Svar på tråden Bebis huvud växer fort - stort