• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • moonstar88

Jag och min man kommer köra på den korta metoden med meopur och cetrotide samt prasteron (jag) och c-vitamin, zink och folsyra (min man).
    Detta kommer att bli vårt fjärde försök och vi går i Falun via hemortsläkare.
    Jag har precis haft min mens och kommer köra igång vid nästa som blir ungefär vecka 41 om den nu kommer då den brukar.

• moonstar88

Hej lavinen! Känner igen dig sen någon tråd förut tror jag:).
    Eftersom vi inte fick något embryo tillbaka på vårt första försök så räknar inte landstinget det som ett försök så vi har fortfarande ett gratis försök kvar. Men eftersom vi även den första gången gick igenom allt förutom ET så tycker jag att det för vår del räknas som att vi gör vårt fjärde försök nu i oktober:).

Men jag är nästa helt säker på att det kostar ungefär 25 000:-!!! Sen kostar det extra om man vill frysa in eventuella embryon och eventuella FET.

Haha det samma:) Lycka till till oss båda!

• moonstar88

Hej rosalila:) trodde också som lavinen att om det krånglar med äl så får man hjälp efter någon månad, har kliniken inte sagt något om det? Vilken klinik går du på?

Hoppas det ordnar upp sig. Hur många embryon har ni i frysen?

Vi har aldrig fått några embryon över till infrysning så jag vet inte så mycket om det:(

• moonstar88

Sindyrella: Vad kul att du ska börja snart:)! Gör du samma behandling som förut eller är det något nytt du provar på?
    Hoppas att du får något till frysen denna gång, Det underlättar ju väldigt mycket psykiskt om det färska försöket skulle misslyckas, eller så tänker jag i varje fall.

• moonstar88

Rosalila: Åhh vad skönt för er:). När får ni sätta igång då? Blir det efter nästa mens då eller när börjar man medicineringen?

• moonstar88

Rosalila: Okej:), jaa jag tycker också att de billigare testerna är svår att tyda:(. plus att prisskillnaden är så otroligt stor! Men om jag hade haft ett embryo i frysen som väntade så skulle jag inte tveka på att köpa dyrare test. Så jag tror du gör helt rätt med att köra på clear blue vid nästa ägglossning.

Hoppas att det inte krockar med någon helg eller liknande denna gång.

• moonstar88

Zila: Hej och välkommen hit:).
    Kul med en till so går i Falun, bor du i närheten? Drygt att spraya så länge:( men det brukar kännas mycket fortare när man väl får börja med sprutorna. Vilken sorts spruta ska du ta?
    Vi kommer nog troligtvis komma ganska nära varandra tidsmässigt vid äp och et:).
    Men jag håller med om att det känns som om tiden bara segar sig fram! 

• moonstar88

Jaa det gäller att hålla sig sysselsatt, men det är svårt att hålla tankarna borta.
    Jag borde få mens nästa vecka den är ju oregelbunden så den kan komma allt i från
     på måndag till på fredag! Ush ingen kul väntan alls.
    Som tur är har jag jätte mycket annat att fokusera på just nu men ändå far tankarna väldigt ofta mot ivf och barn.

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?