Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
Åhh vad spännande:), välkommen hit och lycka till:)!
Idag kom mensen:)!!! Så imorgon börjar jag med menopur och vi har fått planerat äp v.43:). Det kommer gå fort nu mellan alla sorutor och blodprover som ska tas:).
Hur går det för er andra?
Intetnyttpå....: hur gick det med äggen? Håller tummarna att allt gått bra för er.
Intetnytt: Grattis!!! Ta det lugnt nu och försök att inte stressa för mycket. När ska du testa?
Nu har jag tagit menopur i tre dagar och det går superbra:). Imorgon ska jag lämna första blodprovet och på torsdag det andra sen ska vi på vul för att se hur äggen ser ut, hoppas de sköt sig;). På torsdag kanske vi också får reda på när äp blir! Läääännnggtar:)!
Hur går det för er andra?
Jag och min man är väldigt öppen med våra problem med att få barn även om våra behandlingar. Vi känner att det är jätte skönt och våra vänner och familjer är oftast väldigt flrstående och stöttande. Men ibland får även vi nedlåtande kommentarer och dumma "tips".
Det känns bra för oss då vi då har deras förståelse och stöd när vi är låga ett tag. Det jobbigaste är ju att berätta för alla att det inte gått bra:(, men vi anser att det är värt det.
Hej, vi var på vul igår och där inne fanns det 11 ägg som de mätte:), plus några mindre som kunde komma ikapp. Lämnade även blodprov så idag så ska de höra av sig och ge oss en tid för äp eller ge oss en ny tid för vul på måndag. Det blir en spännande dag detta:).
Jaa hur går det för er andra, ruvare som sprayare och sprutare?
Välkommen hit Maya!
Hoppas det är fler som växer till sig. Varför trodde de att du kunde bli överstimulerad? Hur gick det idag?
Vi har fått tid för äp på tisdag:)! Hoppas äggen växer på sig lagom mycket så de inte är omogna eller övermogna.
Maya: åh vad skönt att läkaren gav dina äggstockar en chans till:). Håller tummarna att flera kommer igång nu då.
Nu är ovitrelle sprutan tagen så nu är allt sprutorna tagna för denna gång:). Så nu är det bara att vänta tills på tisdag.
Maya: Nej vad tråkigt:(. Förstår att det är jobbigt med alla vul tider:(,måste vara jobbigt att förklara på jobbet.
Jaa folk har många "tips" och synpunkter när det gäller andras barnlöshet. Men "tyvärr" tror jag att jag har blivit van och för det mesta ler jag bara och låter dem komma med sina åsikter. Men har nog blivit härdad då vi varit ofrivilligt barnlösa i snart 5 år:(.
Fick tråkigt besked idag. var ju på äp igår då de hittade 12 ägg. 5 av dem var tydligen omogna, men de övriga 7 såg bra ut. trots detta blev inget befruktat trots icsi:(. Hur gör man nu liksom?
Vi har aldrig fått bra resultat vid våra ivf:er och det blir sämre och sämre för var gång:(. Vi börjar nu på allvar fundera på äggdonation, spermadonation, embryoadoption/donation, vanlig adoption.
Kommer nu att vara frånvarande från familjeliv för att komma i fas igen.
Lycka till alla andra som håller på och kämpar, kämpa på!!!