Inlägg från: smålandsjänta |Visa alla inlägg
  • smålandsjänta

lilla juni 2014 tråden.

sunset skrev 2013-11-02 12:13:16 följande:
    välkommen. ja det kanske inte var under de bästa förutsättningarna men om abort inte är ett alternativ så får ni ju göra det bästa utav det. och på något sätt så blir det här säkert bra det också.
    Dock så kan man ju ALLTID bli gravid vare sig man slarvar eller inte men speciellt om man slarvar.
    Hej! Jag har bf i Juni, är oplanerat gravid och både jag och min sambo pluggar och har två år kvar. Känns som vi är i lite liknande sits! Dock är jag och min sambo 22 så lite åldersskillnad. Hur känner du för din graviditet? Är du lycklig eller känner du ändå ett visst tvivel? Jag kan ibland bli totalt uppgiven, känner att jag absolut aldrig skulle genomgå en abort med denna graviditet men är samtidigt väldigt kluven till om ett barn egentligen passar in alls. Kan bli väldigt ledsen pga detta. Samtidigt är somsagt abort inte ett alternativ. Jag är i vecka 8 förresten.
  • smålandsjänta
    eniway skrev 2013-11-02 10:36:47 följande:
    Hej på er! Jag har fått reda på att jag är gravid när jag var hos gyenkologen pga smärtor i magen. Var verkligen en chock! Detta är ingen bra tajming och jag har ätit p-piller men slarvat lite, men kunde aldrig tro att jag skulle kunna bli gravid pga att jag har oregelbunden mens och inte känt av ägglossningen. På vul kunde de se att jag är i vecka 5-6, och om jag räknar framåt så har jag bf i slutet av juni? Känns overkligt för jag känner inga symtom förutom ömma bröst men magen är inte förändrad och jag mår inte illa. lite varm blir jag ibland. Vet inte hur detta ska gå dår både jag och min pojkvän pluggar med dålig ekonomi. Abort är inte ett alternativ för mig, men är orolig över hur vi ska klara detta. Jag är 27 år och min kille 24.

Hej! Jag har bf i Juni, är oplanerat gravid och både jag och min sambo pluggar och har två år kvar. Känns som vi är i lite liknande sits! Dock är jag och min sambo 22 så lite åldersskillnad. Hur känner du för din graviditet? Är du lycklig eller känner du ändå ett visst tvivel? Jag kan ibland bli totalt uppgiven, känner att jag absolut aldrig skulle genomgå en abort med denna graviditet men är samtidigt väldigt kluven till om ett barn egentligen passar in alls. Kan bli väldigt ledsen pga detta. Samtidigt är somsagt abort inte ett alternativ. Jag är i vecka 8 förresten.
  • smålandsjänta

Hej! Ja det vart visst lite fel där. Ja ena dagen känna det okej, andra dagen får jag panik. Jag kan erkänna att jag inte är klar med mitt "egna" liv, men sedan känner jag att man alltid kan komma på ursäkter. Egentligen har jag längtat efter barn i flera år redan, men nu när det är verklighet blir jag enormt skrämd av det ansvar och de uppoffringar ett barn innebär. Jag vet dock att jag klarar det, jag är en stark tjej. Men set är läskigt, Väldigt väldigt läskigt.

sunset skrev 2013-11-02 15:18:02 följande:
    men välkommen du också. förstår att det inte känns helt optimalt med så långt kvar på utbildningen. jag och maken ville vara klara med våra utbildningar och ha jobb innan vi fick bebis och det hann vi ju med. plus vårt stora bröllop men hade jag blivit gravid mitt i min utbildning hade nog det komplicerat till en massa saker skulle jag nog våga säga. hoppas det löser sig i alla fall för dig och att du känner att det är rätt sen.

• smålandsjänta

Tack! Ditt svar lugnar mig en smula. Är det ditt första barn du väntar? Ja alltså, jag hoppas verkligen att denna känsla försvinner. Mår väldigt dåligt över att jag ibland nästan ångrar att jag haft sex över huvud taget. Jag får dåligt samvete för fostret i magen. Usch vad knäppt. Men jag hoppas att det till visa del är hormoner som spökar. Har läst trådar där kvinnor som tillochmed blivit planerat gravida har börjat överväga abort pga att allt blivit så skrämmande verkligt. De kvinnor som gjort abort har nästan ångrat sig allihop. Så jag håller tummarna att även jag blir sams med tanken på att bli mamma!

sunset skrev 2013-11-02 15:46:11 följande:
    ja det är nog läskigt för alla. planerade eller ej. det är ju en stor förändring och mycket som händer. jag vet att jag också känner så där till och från. vi var ju ändå klara med studier, hade jobb och hade gift oss och barnet var väldigt planerat men ändå så är man ju rädd. ibland kan jag också känna att jag inte riktigt är klar med mitt liv då jag bara är 24 men ändå så känns det bra. som du så har jag längtat efter barn i flera år och nu var det dags

• smålandsjänta

Jag går in i vecka 10 nu imorgon, och min mage är definitivt större. Jag har hela mitt liv haft en väldigt platt mage, aldrig någonsin haft något fett där men NU har den blivit både uppblåst och den ser typ plufsig ut, inte roligt alls! Magen är givetvis bara svullen, men den är ju svullen pga graviditeten så nog är det en slags gravidmage, Den går inte att dölja, och jag ser hur folk tittar. Känns märkligt. Men kanske syns dermatologers på mig bara för att jag varit extremt "plattmagad" innan. Haha. Har redan mammabyxor!!

eniway skrev 2013-11-14 17:57:55 följande:
    Hej på er! Var på ett vul idag och fick reda på att jag är i vecka 7+5. Det låg något där inne som fladdrade och hjärtslag kunde tydas, känns jättebra nu. Ingen mage ännu. Har ni fått större magar redan? 

• smålandsjänta

Kanske syns mer ska det stå....inte dermatologers??? Haha!

smålandsjänta skrev 2013-11-15 08:26:22 följande:
    Jag går in i vecka 10 nu imorgon, och min mage är definitivt större. Jag har hela mitt liv haft en väldigt platt mage, aldrig någonsin haft något fett där men NU har den blivit både uppblåst och den ser typ plufsig ut, inte roligt alls! Magen är givetvis bara svullen, men den är ju svullen pga graviditeten så nog är det en slags gravidmage, Den går inte att dölja, och jag ser hur folk tittar. Känns märkligt. Men kanske syns dermatologers på mig bara för att jag varit extremt "plattmagad" innan. Haha. Har redan mammabyxor!!

• smålandsjänta
    Cassidy skrev 2013-11-18 10:30:00 följande:

Det är två!!!!!
    Med två små hjärtan som slår!

Vi är helt chockade!  

Nej men Gud så roligt! Mycket jobb men dubbelt med kärlek :) Grattis !!
  • smålandsjänta
    Cassidy skrev 2013-11-29 10:57:18 följande:

Vad spännande! =) Jag har också svullnat upp, men det är mest precis nedanför revbenen. Det känns som att minsta lilla intag av mat/vätska fastnar i magsäcken och sväller. Det är jätteobehagligt och bidrar definitivt till att jag mår så himla illa hela tiden... Önskar också att jag kunde få må lite bättre. Jag orkar knappt resa mig ur sängen/soffan... Sover massor, vilar oftast mellan sovperioderna och är jag vaken äter jag det som maken fixar. Orkar inte laga mat ens...

Usch vad jag känner igen mig. Precis sådär kunde jag beskrivit migsjälv för några dagar sedan. Går in i vecka 12 imorgon och idag har allting plötsligt vänt. Har fått tillbaka energi, och är som en ny människa! Det är helt fantastiskt. Hoppas det håller i sig och att det inte beror på att det är något fel på bebis. Hoppas du också får uppleva dendär glöden snart :) vilken v är du i?
  • smålandsjänta

Här i Kalmar får man en tidigt ultraljud och blir erbjuden KUB och sedan får man ett rutinultraljud i vecka 18 ungefär. Jag ska på mitt tidiga ultraljud den 11 December och idag går jag in i vecka 13 så min stora rädsla för missfall känns mycket mindre nu. Längtar bara tills vi får se pyret nu :) är allt bra då så släpper nog all oro, eller nästan iallafall ;) haha

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.