lilla juni 2014 tråden.
Hej!
Får jag också vara med här? Jag har bf 25 juni =)
Är 31år och vi har försökt få barn i sex år. Detta är första plusset!
Hej!
Får jag också vara med här? Jag har bf 25 juni =)
Är 31år och vi har försökt få barn i sex år. Detta är första plusset!
Usch. Idag vaknade jag utan symptom... Brukar ha så ont i brösten att jag knappt kan röra dem. Och jag brukar få gå på toa minst tre gånger per natt, men när jag vaknade utan att ha varit upp en enda gång, så var det inte ens akut... Det blir en orolig dag idag...
Nu blöder jag lite... :'(
Kan bara hålla tummarna... Jag bröt ihop fullständigt här hemma, så maken fick torka sprutande tårar ett tag. Kan inte hjälpa att jag är så jävla orolig! Vi har försökt få barn sedan 2008. Inget hände, och när vi fick reda på att maken inte har några spermier bestämde vi oss för att adoptera. Efter flera år i kö blev jag sjuk, så nu godkänner inte givarländerna oss. Så vi vände oss till Sahlgrenska för donation och fick vänta i nästan två år till. Det här är vår fjärde och sista insemination, vårt första plus och det närmaste en bebis vi någonsin varit. Om det inte fungerar nu, får vi göra ett försök med IVF och sedan är det kört... Jag fattar verkligen inte hur jag ska överleva detta... :-/
Jag tror det gick bra! Det blödde bara lite och en kort stund. Har inte kommit mer sedan, så jag hoppas att det inte är någon fara! Nu på morgonen värker det lite lagom, jag är ungefär lika illamående som jag varit hela tiden, brösten ömmar (trodde de skulle spricka när jag var uppe i natt), och jag måste kissa hela tiden
Har ni svullnat något än? Jag kan inte knäppa byxorna och på kvällarna är det väldigt obehagligt att sitta upp, med magen 'vecklad', för då blir illamåendet värre. Får ligga ner istället men eftersom jag är så trött så somnar jag ofta runt kl 21... Kan inte fatta att allt detta händer så här tidigt!
Jag ska till bvc på torsdag den 7:e och sedan har vi vul den 13:e. Vi ska till Sahlgrenskas reproduktionsmedicinska avdelning på vul, eftersom det är där som vi gjort inseminationerna. De gör vul för att konstatera graviditet innan de lämnar över till vanliga sjukvården.
Jag tyckte att BM sa att det var inskrivning den 7:e, men det låter ju väldigt tidigt då. Kommer vara i vecka 7+0.
Då måste du ju kräva att få byta BM!
Jag vet hur svårt det är att stå på sig i sjukvården, men jag tycker verkligen du förtjänar bättre än det du beskriver! Hon visade ju ingen respekt för dig som person alls, sjuk eller ej. Har man med sig ett bagage iform av kroniska sjukdomar behöver man ju extra hjälp och förståelse!
Jag tycker att jag hör om otrevliga barnmorskor med jämna mellanrum från vänner. Och att de bytt för att sedan få en jättetrevlig BM. Jag blir så fundersam då. För om en BM är konstant otrevlig och arrogant, så borde det snart stå klart att ingen vill ha henne/honom och personen i fråga borde utredas på något vis. Eller blir det bara fel i personkemin?
Åh! Lyx! Vad avis jag blir =) Jag har 13 dagar kvar till mitt... Går du också på Sahlgrenska?