• prindo

lilla juni 2014 tråden.

eniway skrev 2013-11-20 19:10:03 följande:
    Hej!

Jag äter Sertralin och undrar om det är fler som ätit eller äter det? Har börjat trappa ner vid 25 mg, men mår inte så bra. Vet ni vad barnet kan få för biverklinga om man äter medicinen under hela graviditeten. Har försökt få svar från läkare, men alla sköterskor hänvisar till anda. Banmorskan på MVC sa att de inte ha några läkare utan jag måste prata med den som skrev ut medicinen, vilket jag inte minns vem det var.  
    Jag slutade med depp medicin innan jag blev gravid, men har nu bestämt med läkare och bm att börja igen på 50 mg sertralin när jag passerat v 12. ( mitt eget val) det dom sa till mig var att dom hade stora erfarenheter av att det inte skulle ha nån fosterskadande effekt, men självklart är all medicinering en risk, men läkaren sa att det kunde ju lika gärna varit högt blodtryck du hade så att jag var tvungen att äta medicin, jag själv e ju självklart rädd för tabletten men känner mig mer och mer nedstämd, förra grav klarade jag mig utan men de va tufft. Jag känner att jag vill njuta och vara glad.
    Du kan gå till vilken läkare som helst, min visste inte säkert men ringde till nån psyk doktor som hade stenkoll på detta ämne.
    Men har inte bestämt om jag vågar börja, tänk om det skulle vara nått fel då skulle jag ju härleda till tabletten även om det inte var den som var orsaken.
    Men min sambo tycker att jag ska börja och att ja ska lita på vad dom säger.
    Det jag vet är att barnet kan få abstinens besvär vid födelsen. Och att man ska berätta för personalen på förlossningen att man äter den.
    Man kan ju också sluta nån månad innan bf, allt beror ju på hur man mår.
    Det är inte bra om man går och mår dåligt och att barnet får massa adrenalinpåslag hela tiden(av ångest tex)
    Mår mamma bra mår bebis bra
  • prindo

I vår kommun lyssnar dom inte på hjärtljuden förrän efter rul i v 17-18. tråkigt för man vill ju veta. är i v 12 nu

• prindo

Nån mer som är nojjig över att det faktiskt är en bebis därinne? är i v 14 (13+1) Och känner liksom inget allt har försvunnit(nästan) lite spända bröst, men känner inte livmodern, och ar nästan ingen växtvärk vilket jag inte haft sen start? Innan vi blev gravida nu så fick vi ett tidigt mf och blev gravida direkt efter. Så börjar bli orolig att det är druvbörd eller att bebis inte lever? Och ul är 7 januari fruktansvärt att gå så länge och fundera, och tänk om det inte finns nån bebis då? Att man ska nojja så!

• prindo
    eniway skrev 2013-12-07 17:46:27 följande:
    Jag oroar mig precis som du över att bebisen har dött men att jag bara inte fått någon blödning. Oroar mig för att fostret ligger därinne och bara är utan att leva :/. Jättetråkigt att oroa sig. Tror jag är rädd för att min mage inte har växt, är fortfarande som den brukade vara innan graviditeten. Har dock lite ömma bröst och känner mig illamående efter maten. Men borde man inte få en blödning om man fått missfall?
    Precis så känner jag med, min mage e bara svullen(fläskig) man borde få blödning för eller senare, men e så rädd att dom på ul ska säga att dom inte hittar nått hjärtslag! 1 Månad kvar till ul då e ja i v 18
  • prindo
    Cassidy skrev 2013-12-08 09:15:53 följande:
    Idag gick även jag under 200-sträcket!

Jag är verkligen toknojjig över både Vanishing Twin Syndrome och MA. Min Bm verkar inte ha nån förståelse alls för detta, utan tycker bara att det ska vara ett mysterium vad som händer där inne...
    Missfall är jag inte lika orolig för, för då vet man ju sedan. Men tänk om jag fått ett MA och det inte upptäckt förens på rul när vi redan berättat för alla...
    Usch ja de e ja med nojjig för. förra graviditeten så berätta vi för alla efter v 12, men nu är ja lite mer rädd och vågar liksom inte glädjas än.
  • prindo

igår hade jag molvärk som mensvärk typ hela dagen och även nu på morgonen, så fort man typ rör sig. nån mer som haft liknande i samma vecka är i v 14 13+4. Folk kommenterar eller tittar på på magen men den är mest svullen (degig utan kläder =) Min man kommenterade för första gången igår att man såg att det inte var att man var tjock utan bebis =) Men vågar inte glädja mig riktigt än =(

• prindo

H

eniway skrev 2013-12-11 13:42:58 följande:
    Var på ett vul idag, fick betala för det men det var det värt. Nu vet jag att den lille lever  med ett tickande hjärta. Känns jätteskönt! :)

Åh va härligt
  • prindo

Jag har vägt mig på min våg hemma och lär inte ställa mig på nån annan för då väger jag nog mer =)
    Har gått upp 1,3 kg än så länge. är i v 15 (14+6)
    Förra barnet gick ja upp typ 25 kg på ett par månader i slutet, kan vara att jag missbrukade ballerina kex =) Denna gång försöker jag tänka mig för lite, men det har löst sig självt har inget sug direkt efter nått.
    Men kan inte röra på mig har foglossning som gör sååå ont när jag anstränger mig.
    Men får motion ändå. då jag har 2 hästar som skall skötas.
    Får se hur länge jag orkar göra allt i stallet innan sambon får ta över.

• prindo
    kattisch skrev 2013-12-20 15:40:43 följande:
    Skulle ha varit i v 12+1 idag men vid vul konstaterades att fostret dött i v 8+4. Lämnar nu tråden.
    Åh fy. tänker på dig.
  • prindo

Måste fråga er, när jag ligger på rygg oftast på morgonen när jag är lite kissenödig, så är det hårt på höger sida om naveln typ 10-15 cm, drar jag in magen så syns det tydligt det buktar inget på andra sidan och är mjukt, kan det vara tarmarna som ligger utanpå livmodern? För om det var bebisen så borde den ju vara på andra sidan ibland inte bara ena sidan jämt? Är så rädd att det är druvbörs eller liknande. Önskar jag kunde känna att bebisen lever är i v15+2.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.