Inlägg från: Emmadaniella |Visa alla inlägg
  • Emmadaniella

lilla juni 2014 tråden.

Jag har mage! Vecka 10 (9+2)! Men bebis är ju inte så stor så kanske är mitt småätande :) oavsett så är det ju för att jag är gravid!

• Emmadaniella

Cassidy: Det borde gå att höra dom separat, en angelsound är väl liknande med vad bm använder? Jag har tvillingar och när bm lyssnade flyttade runt den lite tills hon hittade det andra hjärtljudet. Ligger oftast en bit från varandra, det är så man vet att det är två.

• Emmadaniella

Cassidy: Minns inte från vilken vecka bm började lyssna på deras hjärtljud, så det kan vara för tidigt nu. Men från och med när bm brukar lyssna så var det aldrig några problem att skilja båda åt! Hörde dom inte genom hela magen utan fick leta runt lite :)

• Emmadaniella

Charlie mo: du verkar må som många av oss andra. Själv blev jag och mannen matförgiftade i fredags, fyyyy!!! Det värsta jag varit med om, fruktansvärt ont i magen och kräktes från 12 på natten till 9 på morgonen med en timmes mellanrum ungefär, feber, inte helt återhämtad ännu. Hoppas bebis är ok!
    Lycka till på ul imorn!

• Emmadaniella

En fråga till er som ska göra kub-test. Är det möjligt att se könet då?
    Har bestämt att också göra kubtest (inte för att se kön dock) men undrar lite när det är möjligt då vi ändå tänkte ta reda på könet senare.

• Emmadaniella

Charlie mo: man letar efter tre kromosomavvikelser, mest Downs syndrom. Är bara 29 år, brukar rekommenderas från 35 i dom flesta kommuner tror jag. Men i min kommun får man frågan nu iaf. Tänkte först inte göra det, men har varit gravid två gånger tidigare (har tre barn) och aldrig mått såhär dåligt så har börjar noja lite. Gör nog kubtestet för att lugna mig själv lite tror jag..

• Emmadaniella

Eniway: Jag bad om ett tidigt ul, fick det. Har fått det alla tre graviditeter. Men tror inte det är standard här, mer om man är osäker hur långt gången man är (som jag va första två gångerna), denna gång ville jag veta hyr många det va då jag har tvillingar innan.

• Emmadaniella

Devilsdaughter: åh hoppas dom kan se, annars får vi vänta helt enkelt! Är i vecka 11 nu (10+3), har inte fått tid för kub ännu men hoppas det dröjer någon vecka så det oddsen ökar lite och hoppas även på "bra" siffror.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.