lilla juni 2014 tråden.
Någon som tänker kolla kön och när isf? Alltså tid för rul?
Någon som tänker kolla kön och när isf? Alltså tid för rul?
Roligt att det är fler som tänker kika :) En självklarhet för mig att det viktigaste såklart är att bebis mår bra och att allt är som det ska i magen. Mer att det är något roligt att längta efter!
När vi har rul ska vi köpa första bebisplagget :)
Prindo: uppdatera sen hur det gick idag?
Prindo: Haha, ja det ska ju vara lättare att se en liten snopp på ul än om det är en flicka. Brukar ju vara lite svårare att missa snoppen ;) Men inte alltid lätt ändå :)
Härligt att allt såg bra ut, längtar jag med nu, en månad kvar för mig med nedräkning idag!
Kände för första gången i förrgår att bebis rörde sig. Väldigt tydligt och flera gånger under kvällen. Även igår! :)
Men innan dess kände jag också som många andra en jätteoro att något är fel. Tycker magen är olika dag till dag. Mindre och större och att livmodern ibland inte känns alls..
Längtar så tills rul 7/2! Känns som en evighet!
Mmjansson: Har varit gravid två gånger innan men ändå glömt bort hur det känns första gången. Har känt nåt innan men osäker då om det va bubbligt i magen eller inte men ingen tvekan nu. Kändes som något rörde sig, inget bubblande eller sprattlande mer som bebis vände sig. Kändes kraftigare än gaser i magen om man säger så! Fantastiskt!
Mmjansson: är i vecka 16+1.
Cassidy: har ju tvillingar och en dotter sen innan och för mig kände jag ingen skillnad på att det var en eller två. Bara i slutet och när man väl blev stor om magen att man va större helt enkelt men inte att det var någon tydlig skillnad på att känna en eller två bebisar.
Mmjansson: absolut är det vanligt att det dröjer längre än för mig nu redan i vecka 16+1. Men jag har ju också fått varningar och då är chansen större att man känner tidigare. Men har två vänner som är gravida nu och har barn sen innan och den ena kände inget först vecka 21 och den andra i vecka 19 så jätteolika!
Har ju också fått varningar har jag skrivit, ska ju vara tvillingar ;)