Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

lilla juni 2014 tråden.

Jag har gått upp främst över magen och rumpan, jag tycker att jag ser jättetjock ut och jag kan knappt stänga jackan längre. Jag äter trots detta mindre godis än före jag blev gravid (har alltid varit en gottegris). Nu unnar jag mig nånting gott till helgen och vi äter skräpmat en gång/vecka. Jag är inte riktigt lika sugen på godis som jag var innan dock och det är heller inte lika gott som tidigare MEN när jag får för mig att jag vill ha nåt då MÅSTE jag ha det!

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-03-07 12:32:01 följande:
    Här är en till som inte tycker det är alls kul att vara gravid! detta är fjärde graviditeten så man börjar väl bli trött på det nu, hehe.. Skönt med vårväder, men jag vill gärna att det blir juni typ nu! Man vill ju så mkt när solen tittar fram och så orkar man typ ingenting. Jag planerar så mkt jag ska göra och så är jag helt slut efter några timmars jobb och lägger mig kl 8.. 

Någon mer som känner lite oro? Jag är aldrig orolig annars och tror inte på att något dåligt händer mig förren det väl gör det.. Men nu har jag börjat bli rädd att detta ska tas ifrån mig.. Allting känns så bra nu med graviditet, föräldraledighet, semester/ledighet hela familjen osv.. Är rädd att något ska hända med graviditeten och allt blir "förstört", alla drömmar och förhoppningar liksom.... Inte alls likt mig att tänka såhär och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.. 
    Jag har varit livrädd hela graviditeten för att något ska gå fel men för mig har det blivit bättre nu när jag känner att han sparkar och rör sig flera gånger varje dag.
  • mmjansson85

Idag har jag märkt att jag får ont i smalbenen när jag står upp eller går en längre stund. Nån mer som känner igen detta?

• mmjansson85

Igår sparkade min lilla kille knappt nånting alls på dagen och jag blev riktigt orolig eftersom att min bm sagt att jag ska känna sparkar varje dag nu. Till slut hällde jag i mig ett stort glas med kallt vatten och efter det började han äntligen sparka som vanligt. Undrar om han sov på dagen eftersom att jag inte kände av han.. Nån som vet hur länge ett foster kan vara stilla utan att det är något att oroa sig för?

• mmjansson85

Idag är min lilla älskling lika pigg som vanligt och jag känner sparkar regelbundet. :) Läskigt dock när det är lugnt där inne. När ska man ringa tycker ni? Om man inte känt nåt på ett dygn eller tidigare än så? Igår kände jag på förmiddagen bara (10-11 tiden) och sen inte förrän kl 19 ca på kvällen.

• mmjansson85

Idag är det 100 dagar kvar tills min son beräknas komma ut! Känns så skönt att gå ner på tvåsiffrigt imorgon! Skrattande

• mmjansson85

Någon här som använder en gravidkudde för att sova bättre? Funderar på att köpa en då jag har svårt att hitta en bekväm sovställning. Har hittills försökt med ett extratäcke som jag knölat ihop men det håller inte ihop hela natten och ligger oftast på golvet när jag vaknar..!

• mmjansson85

Igår var vi på babyproffsen och shoppade loss Glad Vi köpte lite grejer till sängen och en babysitter och en massa annat. Jag hade kunnat stanna där hela dagen men fick nöja mig när bagageluckan blev full Flört
    Nästa helg ska vi förbi min syster och hämta säng, vagn och lite annat som vi ska köpa av dom Glad Det är så himla kul att ha kommit igång! Känns som att tiden går lite fortare nu Skrattande

• mmjansson85

Det har blivit väldigt motigt att jobba nu märker jag. Jag har ett omväxlande jobb på ett lager med både fysiskt arbete och kontorsarbete. Nu har jag fått en ersättare som tar huvuddelen av mina arbetsuppgifter så jag sitter mest på kontoret och pillar med saker men lite spring på lagret blir det ändå och jag blir helt slut av minsta lilla ansträngning! Räknar man med idag har jag 43 arbetsdagar kvar... Hoppas det går fort..!

• mmjansson85

Igår satte jag ihop babysittern och babygymmet o de vart så fint Glad
    Åå vad jag längtar efter min lilla älskling!!! Hjärta
    70% avklarat nu!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.