lilla juni 2014 tråden.
Min lilla buse håller på o bökar för fullt i magen nu. Jag tror han tycker att det börjar bli lite trångt..!
Min lilla buse håller på o bökar för fullt i magen nu. Jag tror han tycker att det börjar bli lite trångt..!
Vad saknar ni mest från innan ni blev gravida?
Jag saknar mina vanliga jeans. Har inte kunnat ha dom sen vecka 10 typ..
Jag saknar att sova en hel natt utan att behöva gå upp o kissa hela tiden.
Och jag saknar att dricka kallt vitt mousserande vin...
Min lilla buse har börjat trycka sig mot sidan av min mage, ibland riktigt hårt. Känns som att han tycker det är trångt o vill ha mer plats. Inatt försökte jag sova på höger sida men då började han trycka jättemycket (han trycker mest på höger sida) så jag la mig på vänster sida istället, då vart han lite lugnare. Nån som känner igen detta? Kan man skada bebisen om man ligger på den sida som han gillar att trycka mot?
Idag har jag haft riktigt ont i magen. Det började efter att jag ätit lunch och då hade jag som kraftig mensvärk enbart i nedre delen av magen och i svanken. Det kändes bättre när jag ställde mig upp och gick lite men det försvann inte helt. Magen kändes även hård som när jag har sammandragningar.
Efter typ 10 minuter gick det över men sen kom det tillbaka efter ett tag. Först fick jag ont i svanken och då kändes magen inte hård men sen blev magen hård o det kändes på samma ställe som tidigare och höll i sig i typ 10 minuter igen.
Vad kan detta vara? Känns lite som att jag är förstoppad men då brukar jag inte få ont i ryggen. Har försökt gå på toa men det händer ingenting.
Nån som haft nåt liknande?
Idag var jag på mvc och bebis har nu lagt sig med huvudet neråt berättade min bm. När jag stod upp en tag för en stund sedan så ilade det massor i livmodertappen. Kan det vara bebis som fixerar sig?