• Cassidy

lilla juni 2014 tråden.

Då hoppas jag att det är ett bra företag du fått jobb på, som tar tillvara på det du kan och orkar för tillfället! 

Ikväll (liksom alla andra kvällar) mår jag uruselt... Är så vansinnigt trött på att må illa och vara vrålhungrig samtidigt hela tiden. Att svettas och frysa om vart annat. Att inte orka med något, men vilja hinna med så mycket... Gah...

Kan inte veckorna rinna förbi lite snabbt nu. Är hellre tjockis än kräkis!  

• Cassidy

Eniway: Sök i FASS på nätet. Där finns det kanske info. Sen brukar läkarens namn finnas med på apoteket-etiketten! 
    Tror dock att vilken läkare som helst kan hjälpa dig med detta, inte bara den som skrev ut den!

Jag har också funderat på om jag skulle orka med att försöka igen om detta går åt skogen. Tror jag hade behövt många månader på mig att komma igen...
    Har precis lyckats klippa mina tånaglar, med mycket stort besvär. Maken fick vara med och hålla balansen och det blev en massa stånkande, stönande och krånglande innan jag blev klar. Redan nu. I v 10!!! Mår så himla illa av att böja på mig...  

• Cassidy

Jag äter vad som helst som är 'godkänt' och som jag kan få ner. Det får gå som det vill med vikten just nu, för jag måste få i mig Något!
    Än så länge har jag dock gått ner något. Antagligen för att jag tycker att allt sött är äckligt, och bananer och clementiner/apelsiner är det ända jag får i mig på morgonen och på kvällarna... 

• Cassidy
    eniway skrev 2013-11-23 22:05:58 följande:
    Vitlök i maten har fått mig att bli väldigt illamående och efter jag ätit så känner jag mig uppblåst och spyfärdig. Ganska jobbigt då jag äter med andra ibland och man känner att man bara vill gå och lägga sig. Efter någon timme brukar det gå över men sen blir jag hungrig igen och om jag inte äter inom tid, så blir jag illamående igen suck. Äter ni godis och chips och sådant? Jag gör det ibland för att det är gott.
    Jag klarar inte av sötsaker (godis) alls, och choklad är vidrigt. Jag hade en period på några dagar när jumbo-ostbågar smakade toppen. Men det gick snabbt över. Dill- och grillchips kan jag äta, men jag tycker inte att det är så gott. De smakar inte så mycket som förut... 
    Spiskummin brukar vi använda massor av i vanliga fall, men det går inte alls längre. Vill bara ha en massa peppar! Glad 
  • Cassidy

Jag har tyvärr ingen lättnad av symptom att rapportera. Men det är väl kanske inte konstigt. Med tvillingar på gång blir det väl dubbelt med illamående o trötthet... 

Jag orkar ff inte mer än att äta frukost innan jag måste gå och sova igen! 

• Cassidy

Vad jag läst och som läkaren sa när jag gjorde vul så kommer graviditetssymptomen tidigare och är starkare vid tvillingar, än om man väntar ett barn.

Sen finns det ju de som inte blir påverkade alls. Men sån är uppenbarligen inte jag... Obestämd 

• Cassidy
    DevilsDaughter skrev 2013-11-25 22:49:34 följande:
    Starkare symptom med tvillingar beror väl på att det är två moderkakor som producerar progesteron och hormoner,=mer progesteron och mer hormoner? 
    Ja, det var precis det min läkare sa.

Finnar har jag dock inte fått ännu. Hoppas jag slipper det. Men som vanligt blir jag ju orolig över att det ska vara ett dåligt tecken.

Jag ska tillbaka till BM på onsdag nästa vecka och ta prover. Hoppas att hon kanske kan lyssna efter hjärtslag, så jag kan få en bekräftelse på att det fortfarande lever nåt där inne...! 
  • Cassidy

Kattisch: Har du fått din doppler än? Är nyfiken på hur tidigt det fungerar att höra och skilja mellan två hjärtljud. Vill ju veta om båda finns kvar...

• Cassidy

Sofieri: Hoppas att det är ett bra företag du fått jobb på nu, så du får stanna kvar! 

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.