Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Veronica1 skrev 2013-11-27 22:14:49 följande:

Gubbenhilfe: Va skönt att du fick rätsida på det där, nu får du försöka koppla av & njuta av att vara gravid smile1.gif

Ja, det känns bra. Är egentligen inte så orolig av mig. Blev nog mest lite chockad när hon inte hittade något alls först. Jag behövde nog bara komma hem och googla lite.
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2013-11-28 09:59:07 följande:

Jag behöver ett råd. Jag har jobbat ett månad på mitt nya jobb och är gravid i vecka 8 går bara på ett vik o dom lyste en fast anställd vilket jag troligtvis får så min fråga är borde jag berätta för min chef att jag faktiskt är gravid? Så får hon faktiskt välja om hon verkligen vill anställa mig. Fair play med andra ord. Jag har en fast tjänst i annan kommun och trilla tillbaka till. Ansökningstiden på fasta tjänsten gick ut igår

Jag hade oxå berättat. Håller själv på att söka jobb, får nog besked nästa vecka och jag var tydlig med att jag var gravid. Trotts det blev jag kallad till nästa steg inom loppet av två timmar. Och även den intervjun gick väldigt bra. Tror jag.

För mig är det viktigt att vara ärlig och resonerar som så att om jag inte får en tjänst för att jag är gravid så vill jag faktiskt inte jobba där i alla fall.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2013-11-28 09:45:10 följande:

Jag är jätteglad! Jag ska bli fembarnsmamma, liiite rädd oxå, men tack alla!!!

Vad härligt! Stort grattis.
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2013-11-28 12:26:49 följande:

Jo jag vet ju de men den här arbetagivaren har faktiskt kämpat för o få mig med lön o väntan för att kunna anställa mig o jag har tjänstledighet från annat jobb som jag trivs på så får jag deyta inte är livet lixom inte slut.... skutsvårt iallafall
    LovisaC skrev 2013-11-28 11:45:12 följande:Jag hade berättar. Fair play, som sagt. Hon kommer att uppskatta din ärlighet och på så vis förhoppningsvis förstå att du ändå är värd att satsa på. Dock finns det rövhål överallt...

Känner också så... åh va svårt får nog prata med henne idag
    Om det är så att hon har kämpat för att få dig så känns det ju som en graviditet inte skulle vara något problem. Jag hade berättat. Och som jag sa tidigare är det så att du inte får jobbet för att du är gravid så är det ändå inte en arbetsgivare man vill ha.
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2013-11-28 17:10:21 följande:

Pratade med henne o hon svarade i den här kommunen får man vara gravid så skrattade hon och blev jätteglad. Hon sa oxå att de verkar som jag kommer få tjänsten är en med lasföreträde som dock dsökt annat jobb oxå. Så verkar inte gett någon negativ effekt. Hon hade dessutom sett att jag inte riktigt hade mått bra vilket detta gav svar på.
    Vad skönt. jag tror nog att det finns ett gäng bra arbetsgivare där ute trotts allt.
  • gubbenhilfe

Fy bubblan. Idag är en sån där dag när jag ruggigt gravidarg och irriterad. Stackars min man är allt jag kan säga. Här sitter han och försöker föra ett trevligt samtal över kvällsmaten och det enda jag kam tänka på är att jag önskar att han kunde vara tyst!

• gubbenhilfe
    Sandrea skrev 2013-11-28 19:25:05 följande:
    Känner igen mig så mycket... Igår var ALLT min sambo gjorde sååå fel, kände mig så dum när jag lugnat ner mig på kvällen och insåg lite hur han kände. Bad såklart om ursäkt då, men man känner sig så otroligt dum!!
    Visst gör man. Jag har dessutom ett rätt hetsigt humör i vanliga fall så just nu har han det inte lätt. Som tur är, är han lugnet själv och väldigt förstående.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2013-11-28 19:34:03 följande:
    Här är humöret också helt åt skogen. Tror det kan vara extra jobbigt eftersom jag tar progesteron.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Ja, jag hoppas att det går över snart. När jag väntade sonen så gick det över runt v. 20 och sen var jag bara hysteriskt lycklig större delen av tiden. Det vore riktigt härligt om det blev så den här gången med.
  • gubbenhilfe

Jäkla skit. Glömde bort att min mamma fyllde år igår. Hon är som en barn och är JÄTTE sårad och det enda jag kan känna är irritation. Det var ju knappast på flit jag glömde bort det. Ja, ja det är väl bara att tjuren vid hornen och ringa upp henne.

• gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-29 08:24:24 följande:
    Åh nej vad jobbigt. Jag ringde min pappa en dag försent och sjöng en gång. Hade tagit fel på vilket datum det var den dagen jag ringde. Han blev också ledsen, men kom över det. Hoppas hon med gör det snart!
    Min mamma är en gigantisk bäbis så antingen trycker hon bort mig när jag ringer eller så svarar hon inte. Det är alltid jag som varit den vuxna i vår relation. Jag förstår att hon är besviken man va fasen. Morr morr
Svar på tråden Julibebis 2014