Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

PandaaN skrev 2013-11-29 15:00:40 följande:

Får jag också vara med här?

Klart du får. Välkommen.
  • gubbenhilfe
    lillagreizn skrev 2013-11-29 13:50:34 följande:

Trots mina hemska blödningar såg man början på ett foster och ett litet hjärta som pickade idag på VUL, äntligen kan jag andas ut :) 

Vad härligt! Grattis.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2013-11-29 17:12:54 följande:

Förra inlägget var riktat till gubbenhilfe (hur kommer det sig att du har det namnet? Betyder det nåt speciellt?)

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Mitt namn här är en så fånig historia från när jag var typ 14. Jag var kanske lite vild när jag var liten och vid ett tillfälle när jag och mina vänner hade fått i oss lite för mycket alkohol så försökte vi komma på vad jultomten hette på tyska och i våra berusade hjärnor tyckte vi att gubben hilfe var den uppenbara översättningen. Jag har använt det som användarnamn på olika ställen sedan dess.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2013-11-29 17:10:06 följande:

Med min son var humöret ovanligt stabilt, hela tiden! Nu undviker jag aktivt laddade ämnen och situationer...Hur hanterar du det hela?

Problemet är nog att jag inte hanterar det alls. Minsta illa och jag går i taket. Gör precis som du och försöker hålla mig borta från laddade ämnen men det är inte lätt. Har ju rätt svårt normalt för att hålla tyst.
  • gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-29 18:23:54 följande:
    Haha, vad kul! Mitt användarnamn är mitt häxnamn som jag använde i tonåren när jag var inne på det ockulta spåret. Har också använt det som nick sedan dess!
    En del saker stannar bara kvar. Ditt namn är väldigt fint.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2013-11-29 19:11:55 följande:
    Vi låter ganska lika smile2.gif

Så gubben hilfe betyder typ hjälpgubbe? smile1.gif
    Om du frågar en nykter mig så ja. Om du frågar en onykter mig så nej, det betyder ju jultomte.
  • gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-29 19:16:58 följande:
    Tack :) Jag hittade på det själv, men nu i efterhand har jag förstått att det finns folk som heter det på riktigt, men jag har bara sett Nima, utan h som namn, så kanske är jag lite originell ändå. Men kanske inte riktigt lika originell som du :) Ditt namn är roligt!
    Ja ibland får man till det.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2013-11-29 19:12:41 följande:

Jag har oxå svårt med humöret och kan ALDRIG hålla tyst annars, värre är det nu när jag dessutom jagar upp mej på nån sekund och hjärtat börjar slå i 190 ;)

Precis så är det! Jag kan lova att det är riktigt tufft på jobbet just nu. Har en chef som jag tycker är helt inkompetent och som jag förlorade respekten för, för länge sedan. Vi kunde ryka ihop innan men nu är det illa. Som tur är, är antingen han eller jag borta en hel del från kontoret så vi ses inte allt för ofta.
  • gubbenhilfe
    lillagreizn skrev 2013-11-30 00:04:03 följande:

Försvann flertalet till fb och börja snacka där, när det blev så stilla här? 

Det hoppas jag inte. Jag blir i alla fall kvar här.
Svar på tråden Julibebis 2014