Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2013-11-17 11:07:14 följande:

Dom är läckra!!!
    Visst är de! Och riktigt trevliga att köra med. Jag har problem med min ena handled så jag måste ha en vagn som är lätt att svänga med och denna kan jag köra med pekfingret.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2013-11-17 11:13:33 följande:
    Idag bjöd vi hit pappa och mamma, tog frukost på ett cafe inne i stan där barnen fick berätta att vi skulle få en bebis.
    Morfar och mormor blev båda två alldeles överlyckliga... så härligt! 

Oj så härligt, visst det kan hända nått på vägen men vi är så lyckliga så vi kunde inte vänta!

Har ni andra berättat än??      
    Vi kommer att vänta med att berätta. Jag funderar på om vi skulle berätta det på julafton, typ ge bort en bild i julklapp eller nått sådant.
  • gubbenhilfe
    Surrih skrev 2013-11-17 09:59:53 följande:
    V 10 nu. Har nu börjat fundera på
    Namn? Jag vet ju iof inte vad det är för lite. Kotte där inne ännu men kul att spåra lite. :p
    Jag har ett flicknamn jag vill ha men min man är tveksam då ett par bekantas dotter heter så. Jag tycker det är fånigt i och med att vi aldrig umgås med dem. Vi får se hur det går. Har ju ett bra tag mig att bearbeta honom. Med pojknamn är det värre. 
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2013-11-17 11:36:59 följande:

Så tänkte jag med först. Dock har vi en stuga i sälen över jul så kommer inte träffa mamma och pappa då.
    Sen så ville inte gubben vänta...hihiTungan ute 
    Jag är så kluven vill ju berätta men samtidigt så vill jag vänta. Vi får se hur länge jag kan hålla mig. Är inte direkt bra på att bevara hemligheter.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2013-11-17 12:45:51 följande:
    Här i stort sett symptomfritt med. Lite ont i brösten, lite trött och ibland lite känningar i livmodern. Men inte mycket. Dock är jag redan uppsvälld och jag känner att matsmältningen påverkats, antingen är jag JÄTTEhungrig eller proppmätt!
    Jag mådde jätte illa i fram tills igår och nu är det spårlöst borta. Det enda är ömma och stora bröst. Blir lite nojig men sen känner jag att det inte är lönt att oroa sig. Med sonen kom och gick symtomen så varför skulle de inte göra det nu?
  • gubbenhilfe
    my2girls skrev 2013-11-17 16:47:00 följande:
    Är det "normalt" att känna mensvärk/spänningar/ilningar varje dag? Har känt det i två dagar i streck nu...smått oroande må jag säga (pga tidigare erfarenheter).

Någon annan?  
    Ja gör det till och från, den första veckan hela tiden. Nu har det lugnat sig lite. Så läge det inte gör jätteont så behöver du nog inte oroa dig.
  • gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-17 17:18:01 följande:
    Ni som har barn sedan innan, har ni lika mycket växtvärk den här gången? Jag har inte alls lika ont nu som med sonen. Hoppas det bara är för att magen redan varit töjd en gång.
    Jag har en fullgången graviditet, en som slutade i v. 17, en som slutade i v. 5 och sen denna. Alla har varit olika.
  • gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-17 18:02:30 följande:
    Ja det är väl så. Får försöka slappna av. Ul om en dryg vecka!!
    Jag önskar mig med ett UL... Vi ska på hälsosamtal nästa vecka och jag kommer att be om att få göra ett moderkaksprov så förhoppningsvis blir det ett UL innan för att avgöra om jag är så långt/kort gången som vi tror.
  • gubbenhilfe
    Pluttan skrev 2013-11-18 13:56:49 följande:
    Nån som tar kosttillskott? Jag äter iallafall aco gravid 2 om dan..:D
    Jag gör det.
  • gubbenhilfe

Blä! Har haft en svinpissig dag på jobbet idag. Min chef har verkligen inte många rätt i sitt lilla uppblåsta huvud! Morr, morr. Nu tänker jag spendera resten av dagen surandes i soffan och trycka i mig en massa glassa som jag hoppas övertyga min man om att han ska åka och köpa.

Svar på tråden Julibebis 2014