• mamiama

Julibebis 2014

Jag är en sån där motståndare till vaccin, tog inte svinifluensa heller... Så kommer nog inte ta detta heller, klarar mej nog ändå.

• mamiama

Det blev inte så mycket sex när jag var konstant illamående, å nu e jag så trött så jag lägger mej flera timmar innan sambon, men vi brukar få till det på dagen ist. Än så länge verkar han inte tycka att grav. Stör. Men som sagt, detta är en sån kort period i livet så det gör inte så mycket om det blir mindre sex nu ett litet tag :)

Vi försökte i ett år innan vi lyckades och vi var riktigt trötta på det där tvångssexet! Så det är riktigt behagligt nu ;)

• mamiama

Läkaren mätte nackspalten på våra små, vi beslöt oss att inte göra kub... Vad gör man om ett av barnen får dåliga siffror eller visar sej vara sjukt? Ganska riskabelt att abortera ett foster av två... Nej, bättre att inget veta.

• mamiama

Jag ska inte göra rul förräns v 19+5, dom sa att de ville göra det senare för att de såg bättre då, kanske för att det är två? Den 20 feb iaf, känns som en evighet!!

• mamiama

Vi har köpt vagn, mest för att ha med när vi ska köpa bil (måste ha 7 sitsig), har fått nallar, en spjälsäng, babysitter, sängmobil, mjuka filtar å lite smått och gott från övriga familjen som inte kan hålla sej, haha!

Vi vill inte veta könet. Men på nästa ul kommer dom aktivt leta efter könen då det kan ge svar på om det är enäggs eller tvåäggs... Bm blev förvånad över att vi inte ville veta, sa att det var så vanligt och att det var lätt att försäga sej, ja vi får se....

• mamiama

Mina två sista är tjejer så jag är rätt "mättad" på rosa, glitter och volanger. Jag är mer (som min sambo brukar beskriva det) lite bohemisk i min smak.... Färgglatt och mönster i alla kombinationer!

Jag försöker äta nyttigt nu eftersom jag gått upp 8 kilo, jag behöver ju knappast extra tyngd när det växer två därinne lixom!

• mamiama

Jag klarar mej inte utan amningskudden som kan användas till hur mycket som helst!

• mamiama

Jag får mindre och mindre tolerans förbalkohol (alltså inte kroppsligt då, haha!) har mina tre första barn ihop med en alkoholist, så är väldigt känslig för just kombinationen alkohol och barn. Får alltid sitta och argumentera med folk som tycker det är heeelt ok att barn vistas på vuxenfester bland fylla... "Dom springer ju runt å leker och har roligt och tänker inte på det" enligt mej; mindre vetande människor.

Jag kan själv festa till det, men då utan barn på enbart vuxen-fest.

Svar på tråden Julibebis 2014