• mamiama

Julibebis 2014

Har sent rul i v 19 eller 20 om jag inte minns fel ( vilket är fullt möjligt dock) vill inte veta kön men kan få veta ändå. Bm sa sist att det ända säkra sättet att veta om det är tvåäggs är om det är en av varje. Så är det tvärsäkra så vet vi...

• mamiama

Var hos bm idag och fick höra underbara hjärtljud! 145/min och 150 /min så det var bra :)
    Hon pratade mycket om sjukskrivning och jag skulle fundera på det tills nästa läkarbesök i v 20.... Just nu mår jag ju bra ...

• mamiama

Trz, har du varit på ul?
    Jag tror ju på att vi är olika och olika stora därför måste det vara lite individuellt också hur snabbt och mycket livmodern växer?

• mamiama

Jag kände sprattel tidigt, redan v 13, men nu känner jag inget längre... Antagligen för att den stora moderkakan blockerar vägen. Har man haft barn i magen tidigare så vet man vad det är som känns och kan då känna tidigare.

• mamiama

Ska snart till jobbet å jag tycker att precis allt nästan handlar om vad jag ska ha med mej att äta, haha! Frukost lunch och fika, å frukt därimellan... Har en hel tygkass med mej, haha!

• mamiama

Jag har ätit extra magnesium och D-vitamin och acos gravidtabletter sedan start, men viktigt att bm vet om det. Har dock börjat svullna om händerna den sista veckan... Och lite om fötterna.

Svar på tråden Julibebis 2014