Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Min symptom är nästan borta. Mina bröst ömmar lite när jag tar av mig BH:n på kvällen och jag mår lite illa. Ingen molvärk alls. Det oroar mig lite i och med att hon hade så svårt att hitta något på UL. Jag är ju inte en orolig människa egentligen men nu är jag lite rädd för att det inte växer där inne längre. Försöker intala mig att allt är OK och jag vet ju att symptomen försvann ett tag med sonen oxå.

Jag har inte gått upp något, är inte svullen. Det enda som är lite annorlunda är att det är jobbigt att byxorna skär in lite i magen när jag sitter.

Men nej! Nu tänker jag vara positiv och virka lite ugglor och bollar till barnvagnsmobilen.

Ha en fin helg alla!

• gubbenhilfe
    loppanojag skrev 2013-11-30 04:17:40 följande:
    Jag fick mf konstaterat idag. Så jag kommer lämna fl. Men kommer fortfarande vara admin på gruppen pp fb och följa dom andra i deras glädje mot en frisk bebis ?
    Fy! Jag är så ledsen för er skull. Ta hand om er.
  • gubbenhilfe

Jag har inte fått några direkta sug än. När jag väntade sonen var jag besatt av gräddglass. Åt minst en liter om dagen den sista månade. Inte så bra för figuren kan jag lova så just det suget måste jag ignorera om det skulle dyka upp igen.

• gubbenhilfe
    Pluttan skrev 2013-11-30 16:28:58 följande:

Ursäkta att jag är lite otrevlig. Men nu när jag gick in i vecka 9..Shit vad flytningarna har ökat..:P Nån som upplevt samma. Vet att det är normalt. Men icke trevligt..

~pojke 2000 flicka 2012~?
    Jag hade jätteproblem i min förra graviditet. Fick alltid ha trosskydd.
  • gubbenhilfe
    LovisaC skrev 2013-11-30 16:41:44 följande:

Hehe det sägs att de gör det. Ooooch sp ska man helst inte använda trosskydd. Jääääj, vi får snigelspår efter oss när vi går....

/Vecka 8 och fasar för nästa vecka
    Ska man inte? Opps. Men det hade inte funkat utan.
  • gubbenhilfe
    Pluttan skrev 2013-11-30 16:28:58 följande:

Ursäkta att jag är lite otrevlig. Men nu när jag gick in i vecka 9..Shit vad flytningarna har ökat..:P Nån som upplevt samma. Vet att det är normalt. Men icke trevligt..

~pojke 2000 flicka 2012~?
    Vid ett tillfälle lite senare i graviditeten var det så illa att vi åkte in akut till gyn för vi trodde att det var fostervattenläckage. Det var det inte. Där emot var det jäkligt pinsamt!
  • gubbenhilfe
    LovisaC skrev 2013-11-30 18:12:55 följande:

Hihihi!
    Vilken tur att CB numera faktiskt har trosskydd som upptäcker fostervattensläckage ;)
    De måste man ju kunna ha?!
    Åhh! Har de? Om jag får samma problem den här gången så kan det ju vara värt att inskaffa ett gäng.
  • gubbenhilfe
    lillagreizn skrev 2013-11-30 21:40:15 följande:

Nu har jag adventspyntat t.o.m. granen åkte upp, så nu äre jul, känns på nått sätt bra att börja tidigt så vi hinner njuta av julen hemma innan vi åker över till Norge Glad

Vi började pynta men i kväll mår jag skit så vi kom inte så långt. Insåg även att vi inte har några glödlampor hemma och vi behöver MÅNGA. Dumt att affärerna inte har öppet tio i elva... Ja, ja jag fick i alla fall upp adventsljusen så vi kan tända det första i morgon.
  • gubbenhilfe
    MiaEnzi skrev 2013-12-01 09:10:55 följande:

Tyvärr fick jag missfall inatt smile4.gif så lämnar er nu. Lycka till alla

Åh nej. Ta hand om dig.
  • gubbenhilfe
    Hilmas Mamma skrev 2013-12-01 11:04:52 följande:
    Fy bubblan för detta illamående!!! Gick upp nu i morse o tyckte att det var ganska lugnt på illamåendefronten... Gick o kissade som vanligt det första jag gör o mesans jag sitter där så kommer det som en störtvåg över mig o jag får ta i som sjutton o spyr galla i handfatet... Nu har jag ont i hela kroppen efter ansträngningen.... Hua... Hoppas det får över snart för det ör verkligen skitjobbigt!!!!
    Fy vad jobbigt! Jag trodde oxå att det skulle bli en bra dag i dag då allt kändes ok när jag vaknade. Mitt problem är att jag alltid mår jätteilla när jag har ätit. Lite störigt att veta vad som triggar illamåendet men inte kunna låt bli det...

Hoppas att ditt ger med sig snart.
Svar på tråden Julibebis 2014