Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2013-12-14 11:29:40 följande:

har ni gått upp något än??

Jag har mått illa och gått ner två kilo. Men är helt övertygad om att jag kommer ta igen dem med råge. Med sonen gick jag upp 23 kilo.
  • gubbenhilfe

Blä! Idag är ingen rolig dag. Har världens ångest inför moderkaksprovet och det väcker så många jobbiga minnen. Idag har det var mycket tårar. Det är tur att jag ska träffa BM på onsdag. Behöver verkligen hennes kloka råd just nu.

• gubbenhilfe
    Enenina skrev 2013-12-15 21:57:08 följande:
    Man behöver inte ta moderkaksprov om man inte vill va? Jag har inte tänkt ta KUB eller moderkaksprov. Jag nöjer mej med tidigt ul och Rul. Och kommer säkert på ännu ett ul för att kolla om min cysta är kvar.Så det får räcka

Man behöver inte men förra året fick vi dåliga siffror på KUB och gjorde FVP och det visade sig att vårt barn hade en kromosomavvikelse och vi valde att avbryta. Jag kan inte gå igenom det igen och har därför valt att göra MKP i och med att man kan göra det mycket tidigare.
  • gubbenhilfe

Om tre timmar ska jag säga upp mig! Jäklar vad nervös jag är. Fattar inte riktigt varför men det känns lite som om jag sviker min arbetsgivare. Men nu har jag kämpat för att komma överens med min chef i över ett år och det går bara inte så nu år det dags.

• gubbenhilfe

Ibland blir jag bara så besviken. I morgon ska vi på inskrivning hos BM. Vår son är lite sjuk. Utan alvedon i kroppen har har 38,3 i feber och lite ont i halsen. Han hostar inte eller snorar. Men han ska ju så klart inte gå till dagis i morgon. Nu till min besvikelse, min man och jag vill ju så klart gå tillsammans och tänkte att svärfar som nyss blev pensionär kan säkert komma hit och hjälpa oss en liten stund. Men icke! Om han har feber så vill han inte komma. Så nu får jag helt enkelt gå själv och det känns jätte tråkigt.

Jag hade kanske inte blivit fullt lika besviken om det inte vore så att de ställde upp på min mans syster i tid och otid.

• gubbenhilfe
    Pluttan skrev 2013-12-17 19:57:19 följande:

Sånt kan göra en mer än besviken. Förstår dig helt och hållet.
    ~pojke 2000 flicka 2012~?
    Tack. Det känns skönt med lite medhåll.
  • gubbenhilfe
    Velociped skrev 2013-12-17 20:03:39 följande:

Gubbenhilfe - varför tar ni inte med honom till inskrivningen?

För att han är sjuk. Känns inte helt rätt att ta med honom då. Sen så vill jag prata lite om min oro för saker som en liten femåring inte behöver veta något om.
  • gubbenhilfe
    Miss C skrev 2013-12-18 13:18:08 följande:
    Hoppar ur tråden, vul idag visade ma. Skulle vart i v 10, men inget hjärta och alldeles för liten... #sorg

Lycka till ni andra, håller tummarna att era små fortsätter växa som de ska!
    Nej! vad ledsen jag blir för er skull. Ta hand om er.
  • gubbenhilfe

Fy vad jag blir ledsen för min sons skull. Hans farmor och farfar har inte ens ringt och önskat honom en god jul. Det enda som existerar för dem nu är hans kusin.

Det är tur att hela min släkt dyrkar honom så han har haft en jätte fin helg i alla fall.

Själv har jag mått pyton.

• gubbenhilfe

Nu kan jag äntligen känna livmodern! Genast blev den här graviditeten lite mer verklig. Om jag inte hade haft så mycket mage sedan innan så hade det säkert även synts att jag är gravid.

Svar på tråden Julibebis 2014