Julibebis 2014
har ni gått upp något än??
har ni gått upp något än??
Blä! Idag är ingen rolig dag. Har världens ångest inför moderkaksprovet och det väcker så många jobbiga minnen. Idag har det var mycket tårar. Det är tur att jag ska träffa BM på onsdag. Behöver verkligen hennes kloka råd just nu.
Om tre timmar ska jag säga upp mig! Jäklar vad nervös jag är. Fattar inte riktigt varför men det känns lite som om jag sviker min arbetsgivare. Men nu har jag kämpat för att komma överens med min chef i över ett år och det går bara inte så nu år det dags.
Ibland blir jag bara så besviken. I morgon ska vi på inskrivning hos BM. Vår son är lite sjuk. Utan alvedon i kroppen har har 38,3 i feber och lite ont i halsen. Han hostar inte eller snorar. Men han ska ju så klart inte gå till dagis i morgon. Nu till min besvikelse, min man och jag vill ju så klart gå tillsammans och tänkte att svärfar som nyss blev pensionär kan säkert komma hit och hjälpa oss en liten stund. Men icke! Om han har feber så vill han inte komma. Så nu får jag helt enkelt gå själv och det känns jätte tråkigt.
Jag hade kanske inte blivit fullt lika besviken om det inte vore så att de ställde upp på min mans syster i tid och otid.
Gubbenhilfe - varför tar ni inte med honom till inskrivningen?
Fy vad jag blir ledsen för min sons skull. Hans farmor och farfar har inte ens ringt och önskat honom en god jul. Det enda som existerar för dem nu är hans kusin.
Det är tur att hela min släkt dyrkar honom så han har haft en jätte fin helg i alla fall.
Själv har jag mått pyton.
Nu kan jag äntligen känna livmodern! Genast blev den här graviditeten lite mer verklig. Om jag inte hade haft så mycket mage sedan innan så hade det säkert även synts att jag är gravid.