-
Vad skönt. Det är ju så viktigt att ha en BM som man känner sig bekväm med.Nimah skrev 2013-12-05 12:42:13 följande:Bra tack! Blodtryck var bra, järnvärdet väldigt bra, sockeret bra och vi får ett ultraljud nästa vecka för att tidsbestämma graviditeten så vi kan ta ställning till när det är bäst att göra mkp. Hon var väldigt trevlig. Fick en bok med om att vänta barn igen.
-
Har du gjort MKP tidigare? Jag har gjort FVP men har hört att MKP gör mer ont. Tänkte om du tyckte att det gjorde ont.Nimah skrev 2013-12-05 12:42:13 följande:Bra tack! Blodtryck var bra, järnvärdet väldigt bra, sockeret bra och vi får ett ultraljud nästa vecka för att tidsbestämma graviditeten så vi kan ta ställning till när det är bäst att göra mkp. Hon var väldigt trevlig. Fick en bok med om att vänta barn igen.
-
Åh vad härligt.cintalove skrev 2013-12-05 13:29:46 följande:
Ååå så skönt idag var jag på ett tidigt VUL gick in i v.8 (7+0) och fick se ett litet litet hjärta slå *LYCKLIG*
Nu hoppas vi bara på att lilla myran vill stanna kvar i magen.
-
Fy. Låte inte alls trevligt. Jag var hos Anders på Crocusmottagningen i Linköping när jag gjorde mitt fostervattenprov. Han var helt fantastisk och jag kände mig trygg med honom. Sen var själva provet jäkligt obehagligt och jag höll på att svimma fast jag låg ner. Förra gången hade jag moderkakan framåt så jag hoppas att den är det den här gången med.Nimah skrev 2013-12-05 15:00:28 följande:Ja, jag har gjort ett. Det var inte alls kul. Nålen var hemskt stor och läkaren höll på jättelänge och grävde runt. Hade moderkakan så långt bak det går ich han hade svårt att nå. Jag började gråta och då röt han till och sa jag skulle vara still. Jo jag försökte ju men svårt när man snyftar liksom. Jag minns inte hur ont det gjorde, mest att det var väldigt obehagligt som helhet.
-
Det finns flera landsting som har två UL, ett runt v. 12 och ett runt v. 18. Och jag har fått för nig att R står för rutin så få är det ju inte så konstigt om det i v. 12 också benämns som RUL.Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 19:17:19 följande:Fast RUL görs alltid i v 17-19 för då har de en mall de går efter för då är alla foster lika långa och man ser alla organen tydligt.
-
Idag är jag så glad att jag nästan spricker. Har ju sökt ett bytt jobb och har träffat både ägarna till företaget och en rekryteringskonsult och idag ringde de igen och sa att både de och konsulten fortfarande var jätte positiva till mig och undrade om jag vill träffas igen. Det vill jag ju så klart. Så nästa onsdag ska jag dit igen. Tror att vi kommer förhandla lön och förmåner. Det är i alla fall det jag hoppas.
Herregud vilken bra start på helgen! -
I dag berättade vi för vår son att han förhoppningsvis ska bli storebror till sommaren. Han blev gladare än vad vi räknat med. Det var till och med ok om det var en flicka.
-
I dag har köpt mig ett par seabands. Hoppas att de gör lite nytta.
-
Min lille kille på fem är så himla fin och förståndig. Som ni kanske minns så har vi haft en hel del problem med tidigare graviditeter och det vet ju vår son medveten om. Igår när vi skulle berätta för hans farmor och farfar så sa han att mamma har en liten bäbis i sin mage och den här gången får vi hoppas att den vill komma ut.
-
Välkommen tillbaka. Det var nog inte meningen att du inte fick några svar. Ibland försvinner bara ett inlägg i mängden. Det kan ju vara rätt stor aktivitet här ibland. Det har hänt mig flera gånger.Skenhede skrev 2013-12-07 23:50:51 följande:
Hejsan alla! När jag skrev här förut så fick jag inget svar så jag skapade en egen grupp och en facebookgrupp men eftersom ingen verkar vilja vara med i den försöker jag här igen!
Är gravid i vecka 9(8+4) och det är mitt andra barn :) skulle vara roligt att ha folk att prata med under vägen!
Hoppas i alla fall att du känner fig mer välkommen den här gången.