Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Jag kommer göra RUL 10/2 när jag är i 18+0 men har dock redan haft två tjuvtittar pga kraftiga blödningar så hade kunnat vänta längre, men vet även att dom bokat in UL i v.32 för att kolla att det inte är någon tillväxthämning så här håller dom stenkoll på mig, känns på ett sätt skönt men bm är mer orolig än jag och det är lite jobbigt. 

• lillagreizn
    trz skrev 2014-01-24 22:05:22 följande:

Jag får det, blir yr och får hjärtklappning. Har en del sammandragningar också och min livmoder går upp till naveln.. Det känns tydligt när den blir så hård.. Tycker det är lite tidigt då jag tydligen bara är i vecka 14+1 enligt ul.. Men det kanske ska vara så, vad vet jag
    Någon annan som har koll på vart livmodern slutar runt den här veckan?
    Går in i v.17 imorgon och min livmoder slutar  fortfarande ca 1 cm under naveln, så är nog ganska så olika beroende på hur stor mage man kommer få, samt om man burit barn tidigare osv. Jag tror att mitt sf-mått kommer ligga lite under standard värdet denna gång oxå, tror inte jag får så stora magar. För det syns inte på mig att jag är gravid överhuvudtaget ännu. Tungan ute
  • lillagreizn
    trz skrev 2014-01-25 11:23:10 följande:
    Det din sambo har läst är att de flesta känner först efter vecka 20. Självklart kan du känna riktiga rörelser i vecka 16+1!
    Jag kände första barnet redan vid v.11 och det var så tydligt att det var just det. Hade då livmodern i framvägg och alla sa att jag inte borde känna rörelser redan då, men visst gjorde det. sparkarna utan på magen kände både  jag  och sambon i v.21-22. Även denna gång har jag känt sprattel tidigt så är nog väldigt individuellt, har dock en väldigt vild bebis i magen kunde vi konstatera på UL Glad 
  • lillagreizn
    Fiamedbarn skrev 2014-01-25 21:28:55 följande:
    Fick i veckan reda på att snabbtestet visar normala fynd, så de vanligaste kromosomavvikelserna finns inte. I samband med att jag fick beskedet hemskickat bad jag om att de skulle skriva ner könet också eftersom jag var för feg att fråga om det i telefonen. Han skickade det i torsdags och det skulle komma nästa vecka. Men vi fick hem det redan igår!! Och det är en liten tjej Solig Idag gick jag därför och köpte flera bebiskläder - bara klänningar och sånt i gammelrosa och brunt Inte så praktiskt kanske men sååå sött! Det är ju inte så mycket som kan gå fel nu. Visst kan man alltid få missfall. Och sen är ju svaret från den fullständiga kromosomanalysen kvar och likaså det syndrom som screenats speciellt för, men risken för dessa avvikelser är mycket liten! Och KappAhl har ju öppet köp i en månad så jag behöver inte bli påmind via kläderna om det inte går vägen. För dessa svar borde vi ha inom två veckor. Ja jag reserverar mig fortfarande för OM det blir ett barn. Men oj vad verkligt det blir med alla kläder!!
    Grattis och gud vilket skönt resultat med testet, hoppas att resten går lika bra! 
  • lillagreizn

Tjejnamn helt klart, dock hemligt, pojknamn har jag mina förslag mest samiska namn men dom från släkten men sambon ratar dom.

• lillagreizn
    Passion skrev 2014-01-26 23:32:22 följande:
    Är det bara jag som är liksom "reserverad" varpå det gäller valet av namn?
    Vill inte att "alla andra" (dvs vår omgivning) ska ev. hinna före och döpa sina bebisar till de namn som vi valt ut!

Kan säga så här långt i alla fall, både pojk- och flickalternativet börjar på bokstaven S

Vid valet av namn har flera parametrar varit avgörande av namn;
    • namnet ska inte gå att rimma på något fult ord och likaså ska inte initialerna göra det heller.
    • namnet ska funka lika bra att säga för en svensk alt. för någon som pratar engelska.
    • namnet ska börja på bokstaven S alt. D
    • namnet ska inte bäras av någon som jag eller sambon känner och/eller kan koppla till någon som vi inte gillar så mycket.
    • vi kan tänka oss att ev. ha släktnamn som andranamn, men ej som tilltalsnamn.
    • namnet ska inte ligga på "topp 10 vanligaste bebisnamnen 2013/2014"...

Haha sååå, ja har rätt många krav
    Har någon annan också "krav"/"måsten" kring valet av namn?
    Inte lika många "krav/måsten" som du men för mig är det viktigt att:

alla namn låter fint ihop och inte bara är ett ihop plock av namn man gillar. 
  • lillagreizn

Jävla telefon! Som postar innan man är klar.

Inte lika många "krav/måsten" som du men för mig är det viktigt att:

* Alla namn låter fint ihop och inte bara är ett ihop plock av namn man gillar. 
    * Att namnet passar ihop med syskonens. 
    * Att jag inte känner någon som har det namnet som tilltalsnamn. 

• lillagreizn
    Teereseee skrev 2014-01-28 13:46:11 följande:
    Bara jag som kan ha mina jeans fortfarande? :/ Blir ju lite orolig nu!
    Jag kan ha mina vanliga jeans fortfarande är i v.17 och väntar mitt andra barn så du är inte ensam Glad
  • lillagreizn
    klarlack skrev 2014-01-28 17:45:19 följande:
    Jag gick upp 24 med första:/ 16 men andra och hoppas på mindre nu. Har knappt gått upp 2 kilo hittills. Hur mycket har ni andra gått upp?
    Har gått ner i början av graviditeten och har ett kilo kvar för att stå på noll så just nu ligger jag  - 1 kilo och förra graviditeten gick jag upp  8 kilo. 
  • lillagreizn
    mmod skrev 2014-01-28 19:15:32 följande:
    Berättade för vår samordnare idag och hon sa att de kan inte vara snällare mot mig på schema bara för jag är gravid...ursäkta uttrycket men de flesta på jobbet är fittor....arbetar med mer eller mindre endast utländska och jag är inte rasist eller något men de är så elaka många av dem...klart som fan de kan lägga schemat snällare för min skull....ska jag behöva få fyra duschar på en och samma dag eller städa och ha inköp varenda dag, gå in i lägenheter som folk röker sönder i så du knappt kan andas?! Hur svårt kan det va att ändra lite för min skull när jag är ärlig och säger ifrån....men de ger bara order, du sliter ihjäl dig från morgon till eftermiddag och du har ingen tid hos de gamla och råkar du ha en liten tid över så kastar de något annat som måste göras i ditt ansikte utan att någon säger tack eller så....så enligt henne så var det att va gravid inte märkvärdigt...men jag sa att det kommer sluta med att jag kommer sjukskriva mig om de fortsätter såhär! När de lägger schema så är det enligt favoriter, de som är gullegrisarna får aldrig slita medan vi andra Får så mycket att du ens funderar på om du blir färdig i tid eller hinner med rast idag....

Förlåt men är så besviken på det stället
    Jag skulle som andra skriver prata med samordnarens chef och får du ingen respons där skulle jag begära att få en omplacering för att jobbet är för tungt. Jag jobbar själv inom vården på ett demensboende där vi har flera personer som är våldsamma och slåss samt väldigt fysiskt tungt då vi inte får dom hjälpmedel dom boende behöver, många som skulle behöva få taklyf bland annat. Har funderat på omplacering men samtidigt så trivs jag så bra på min arbetsplats att jag tänker att jag stannar kvar så länge jag orkar samt att jag inte går in till någon av dom personerna som visat sig kan agera våldsamt under några omständigheter. 
Svar på tråden Julibebis 2014