Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Behöver era tips nu! Är ute efter snygg men funktionell skötväska, gärna med inbyggd skötbädd, så ge mig era bästa tips nu! Hade en väldigt praktiskt skötväska till sonen men den har tyvärr gått sönder och var tråkig då den var helsvart.
  • lillagreizn
    tuvaaan skrev 2014-02-04 19:27:58 följande:
    Har inte skrivit nått här på länge. Men har snart klarat av veckan16 (15+4) idag. Tycker själv att jag börjar få liiiiiite mage. Men ingen annan ser, och vågen står på samma som alltid ca 63) nu börjar jag bli nojig när jag ser alla andras bilder. Kan något vara fel? :(
    Kan tröst dig med att jag inte har någon mage alls förutom när den är fullproppad med mat då ser den lite svullen ut (tänk mens mage) väntar andra barnet och är i v.18 (17+2)
  • lillagreizn
    Passion skrev 2014-02-05 12:31:28 följande:
    Är så jävla less på min tröga mage dock, AJJJJ liksom! >.<

Äter 1tsk linfrön varje dag men har inte gett något direkt resultat..

Vet att dricka mycket vätska och äta ex grovt bröd istf vitt bröd kan ge resultat men nja, inte på mig direkt..

Har även ätit mycket kiwi i en period förut men även det var resultatlöst på den fronten (förutom att det var gött så klart!) ;)

Men har ni något supertips som jag kan försöka mig på?

Är inte så pepp på att ta någon typ av läkemedel..
    Koka kräm på vatten, lika delar katrinplommon och aprikoser och ät den som den är eller ha den på fil, hjälper mot trög mage, den ger vi åt vårdtagarna där jag jobbar.
  • lillagreizn
    som en sol skrev 2014-02-05 13:45:54 följande:
    Passion, min BM sade att jag inte ska äta linfrön under graviditeten, tydligen förvandlas det till nån sorts gift...? 
    Linfrön är endast giftigt om man intar dom i för stora mängder då dom innehåller cyanid som endast är skadligt vid långtidsanvändning. Linfrön rekommenderas att tas hela och endast 1-2 msk, då kroppen har lättare att ta upp ämnen cyanid när dom är krossade. Vi hade en diskussion med våran sjuksköterska för ett tag sen om just linfrön.
  • lillagreizn
    Passion skrev 2014-02-05 22:26:35 följande:
    Okej! Kan vara ett bra tips kanske, har du smakat den själv? (Är den god?)
    Jag tycker den är god, gillar att göra kräm på torkad frukt! Ska såklart vara torkade aprikoser och katrinplommon annars kan du äta dom som dom är men krämen funkar bättre :) 
  • lillagreizn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-05 22:56:13 följande:
    Man jan även koka katrinplommonen och aprikosen ihop med havregrynsgröt. Bara man mixar frukten först lite grann. Sedan kan man även ha i hackade hasselnötter om man gillar det. Jag gjorde alltid det föra gånger i veckan när jag jobbade på äldreboende. Så serverar man den gröten till äppelmos och mjölk.
    Vi brukar använda katrinplommon/aprikoskrämen som sylt på gröten :) 
  • lillagreizn

Måste väl vara fler än jag som känt sparka, tänkte ligger ju i mitten? Kände första igår Glad

• lillagreizn
    trz skrev 2014-02-09 15:43:04 följande:
    Någon som vet ifall moderkakan oftast sitter på samma ställe? Hade den i framvägg sist, tänkte om det är större risk att den sitter där nu med eller om det bara är en tillfällighet?
    Jag tror jag har min i framvägg denna gång, känner bara sparkar på vänster sida just nu, hade det oxå i förra graviditeten  fast bara halva sen flyttade den sig. 
Svar på tråden Julibebis 2014