Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Pappa har gjort på mig och blir en kille. Han har aldrig haft fel förut så hoppas han har rätt nu vill gärna ha en kille hihi

• Frida Andersson

Halloj tjejer... Nån som vet nåt y om sjukskrivning? Måste ner i arbetstid då jag har ett krävande jobb och inte orkar jobba fullt ut. Min chef skickade ett chemaförslag idag på 71% kan man sjukskrivas resten av tiden?(% upp till heltid) Hur går man till väga då? Är det bm som kan sjukskriva en? Aldrig vart sjukskriven så helt vilsen i detta

• Frida Andersson
    yoshimi skrev 2014-01-24 18:47:17 följande:
    Tyvärr kan det vara svårt att bli sjukskriven, även om läkaren skriver intyg är det inte säkert att FK godkänner. De två första veckorna täcker jobbet upp 80% av det du är sjukskriven, sen skall FK ta över. Det räcker dock inte att du har ett krävande jobb utan du måste vara sjuk "på riktigt" missförstå mig rätt.

Får ansöka om havandeskapspenning kanske? Klarar ju inte av jobbet som läget är nu.
  • Frida Andersson
    yoshimi skrev 2014-01-24 19:13:16 följande:
    Det ska du absolut göra! Be din chef vara onödigt detaljerad när han skriver i hur ditt arbete är.

Hon stöttar mig fullt ut det har hon lovat så ska be henne intyga
  • Frida Andersson
    drömmaromsmått skrev 2014-01-24 20:35:39 följande:
    jag tycker de är hårdare med HP än med sjukskrivning, sökte min första graviditet och hade även problem med mitt illamående och fogar då fick jag avslag på HP de sista 60 dagarna och fick höra att sjukskrivning trumfar HP så jag fick snällt gå till läkaren varje månad för nytt intyg. Jag har jobb där man kan få smällar nu och min BM tycker jag borde få HP redan nu, annars är det 50-60 dagar innan BF som gäller om man inte blir avstängd av chefen för att det föreligger särskilda risker i arbetet men jag har hört många som fått problem med fk i sånna lägen. Jag tror du har större chans med en sjukskrivning på mindre procent, jag klarar absolut inte av mitt jobb men jag kör på sjukskrivning och har gjort alla mina tre graviditeter har inte varit några problem för mig i alla fall och som min läkare sa häromdagen de har blivit  mycket mer accepterande med sjukskrivning för gravida än innan.

Då kanske vi båda jobbar lite med samma sak. Jag har väldigt långa och krävande arbetspass och är så slut och trött att jag inte känner att jag kan ge 100% i mitt arbete. Men sjukskrivning då ringer man sin vc och träffar en läkare??
  • Frida Andersson
    Frida Andersson skrev 2014-01-24 22:04:11 följande:
    Då kanske vi båda jobbar lite med samma sak. Jag har väldigt långa och krävande arbetspass och är så slut och trött att jag inte känner att jag kan ge 100% i mitt arbete. Men sjukskrivning då ringer man sin vc och träffar en läkare??

Tillägga att jag med kan råka ut för obehagligt våld
  • Frida Andersson
    Bettan1975 skrev 2014-01-25 01:36:13 följande:
    Å fick min tid ultraljudet i dag 25/2 å längtar ditt nu ! Vet inte om jag ska ta reda på kön då jag redan har två pojkar å en tjej !

Då har du dagen efter mig. Länktar har ju inte sett den lilla än
  • Frida Andersson

Beror ju pp vad man vill med sin vagn... hade en emmaljunga till mina små. Var en stadig och robust vagn väldigt rymlig för barnen. Alltid haft emmaljunga. Men vill du ha en lätt och smidig vagn som inte tar platts så är nog inte det alternativet det bästa För mig går dock trehjuliga vagnar helt bort. Säkert är dom super men känner mig mer trygg med fyra hjul.

• Frida Andersson

Mått jätte dåligt inatt... vakna av att jag hade världens näsblod, har aldrig i mitt liv blött näsblod förut. Sen har jag yrat omkring i sängen så gubben fick ta ett stadigt grepp om mig för att jag skulle vara någorlunda stilla. Mycket märkligt. Min chem och jag ska fylla i och ansöka om havandeskapspenning så jag får iväg dom papprena. Man kan tydligen få beviljat tidigare med det jobbet som jag har. Hon har fixat ett kanonchema för mig dessutom. Så glad och tacksam

• Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-01-27 09:28:20 följande:
    Skönt med bra chefer. Jag har varit sjukskriven en månad pga illamående och kräkningar. I februari ska jag börja jobba 4 timmar per arbetspass så ska prata med chefen idag om hur dessa timmar ska läggas upp. Så får jag bara hoppas att jag kommer att klara av det. Ska också ansöka om havandeskapspenning och hoppas att det beviljas. Sist jag var gravid jobba jag typ ända in i det sista men så drabbades jag också av havandeskapsförgiftning och akut kejsarsnitt

Är tydlugen svårt att få havandeskapspenning innan de 60 dagarna men får göra ett försök. Anbars får jag se om jag kan sjukskriva mig. Alternativet är att gå ner i arbetstid iaf men hade vart trevligt med lite ersättning då oxå
Svar på tråden Julibebis 2014