Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

o0Mia0o skrev 2014-01-28 11:16:52 följande:
    Frida; är det över höftleden på framsidan? jag fått foglossningskänningar sen en vecka tillbaka. Hade ganska svår foglossning förra graviditeten som tog över ett år att bli bättre Efter förlossning så jag kände direkt vad det var

Ne längre ner.. typ där benet går ihop med underlivet haha svårt att beskriva
  • Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-01-28 12:42:05 följande:
    Foglossning kan kännas olika från person till person o från gång till gång. Förra gången började det som du beskriver och sedan när jag var längre gången så var det hela mitt bäcken som tog stryk. Mot slutet kunde jag knappt gå på toa mitt i natten. Kändes som om jag skulle gå mitt itu och blygdbenet kändes som om den var av typ. Min vänstra höft har nog varit värst och det har inte läkt ut alls mellan dessa graviditeter. Så blir nog inte roligt denna gång heller köp ett brett foglossningsbälte. Fick tipset av bm att ha ett brett. De är mycket effektivare än de smala som aldrig hjälpt mig i tidigare graviditeter. Så jag ska testa en sådan denna gång hade jag tänkt.

Vart köper man det??
  • Frida Andersson

Suck könner mig oxå stor... å då går jag in i v 16 imorgon. Visst är tredje barnet men var ett tag sen. Jag har kämpat så hårt för att gå ner i vikt så bara å blrja om sen...

• Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-01-28 14:33:42 följande:
    Ja jag väntar 4:e men tar tag i vikten efter denna sista graviditet tänkte jag. Ska försöka att inte gå upp så mkt denna gång.

Gick upp 30 med första, blev sen gravid efter en månad å upö 30 till så ör nervös som fan
  • Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-01-28 14:32:02 följande:
    Beror på vart du bor men barnmorskan du går till har säkert info. De brukar tala om vart man köper/beställer. Jag måste också kolla upp då jag behöver ett brett. Ska nog ringa o kolla upp imorgon. Om det finns en bra sida så skickar jag info här sen

Tack!!
  • Frida Andersson
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-28 21:22:21 följande:
    Ja barn nr 6 här. Men vi har fyra i livet just nu. Vi förlorade vår 14 åriga dotter 2011. Så går detta vägen kommer vi ha fem barn på jorden och ett i himlen.

Beklagar verkligen, underbart med så många barn!
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-01-29 14:44:51 följande:
    Är inom EU så det är ingen tull och priset är inkl holländsk moms. Det måste de lägga på när de säljer till privatperson.

Så kul! Vad blev det??
  • Frida Andersson

Hoppas och tror på en pojke. Två flickor redan så vore kul med en kille. Pappa gjort ringrestet på mig och det visar pojke. Vi ska se om vi får veta den 24e på första ul.

• Frida Andersson
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-02 17:40:19 följande:
    Gick ner ca 12-13 kg förra graviditeten o hittills har jag gått ner ca 5-7 kg den hör graviditeten! Jag är lite överviktig sen innan så mig gör det inte ett dugg!! 😉

Hur lyckas man gå ner? Vill verkligen inte upp massa då jag kämpat för att gå ner. Försöka ut och röra på mig nu när jag är ledig några dagar. Äter inte mer än vanligt men värkar återigen gå upp massa under graviditeten.
Svar på tråden Julibebis 2014