Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

AAS10 skrev 2014-02-02 18:35:53 följande:
    Jag sitter typ mest stilla och håller mitt godissug till helgerna men likt förbannat är vågen på +3kg..... är ju bara i vecka 18 hittils :S

Önskar jag gått upl bara tre kilo...
  • Frida Andersson
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-02 20:15:03 följande:
    Inte en aning faktiskt!! Förra graviditeten mådde jag som en prinsessa hela tiden!! Den här gången mår jag illa ganska mycket, men kräks inte så mycket, så det borde inte ha nån inverkan på viktnedgången... Jag har iofs mått skit sen jag blev gravid, sjukdomar har avlöst varandra, förkylningar, halsfluss, luftrörsinfektion, magsjuka.... Har alltså inte varit helt frisk o kry sen i slutet på september, hinner inte återhämta mig det minsta mellan alla sjukor o nör jag känner att det börjar bli bättre, då får dottern nåt virus eller bakterie o så är vi igång igen.... DET kan ju göra att man går ner i vikt.... Förlåt.... Var visst tvungen att skriva av mig lite... Sitter här i soffan med en nyligen utslagen dunderförkylning, mår skit, är helt utpumpad o känner mig totalt likgiltig... Jag orkar inte mer snart.... Kan man gå in i väggen pga upprepade sjukdomar?? Känns som om ett totalt breakdown hänger över mig o att det när som helst kommer att slå mig hårt i golvet.... Ska man i te njuta nör man är gravid??? Förlåt allihop.... Behövde nog bara få det ur mig....

Förstår dig helt vem f*n skulle inte bli galen av att vara konstant sjuk. Hoppas verkligen du snart får bli ordentligt frisk så du får lite energi tills den lilla kommer!!
  • Frida Andersson

Har lyckats gå mer 43 kilo nu på två år och hamna på en vikt där jag kände mig nöjd. Vill nu inte upp mer än tio kilo för vet hur hårt jag sen får kämpa. Aja bebisen är det viktigaste men vore skönt....

• Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-02-03 08:16:34 följande:
    Har inte gått upp något än och är glad för det då jag har en övervikt sen innan. Mitt RUL är inte förrän 11/3 pga att bf är 8/8 men blir ju planerat snitt som sagt så det blir en julibebis ändå Var ju på ett tidigt VUL i V8+3 och då såg läkaren 2 lika stora fostersäckar men bara en med foster i. Börjar fundera och bli lite nervös om det kan vara 2 bebisar ändå då min mage är så stor så fort. Är i v14 nu. Lägger upp bild så nu får bedömma. Har helt plötsligt börja bli öm om brösten nu. Hade bara det i början både med 2:a o 3:barnet. Mysko eller?

Jätte fin mage!!
  • Frida Andersson

Jag är så jävla dum... lämnade flickorna i skolan imorse och är ett helt underbart väder ute så bestämde mig att ta en promenad. Men tänkte mig inte för och traska på en timme... kom på mig själv att det helt plötsligt blev en timme tillbaka. Har så jävla ont. Min underbara man försökte trösta mig när han ringde... nu sitter jag i soffan och kan inte röra mig

• Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-02-03 16:38:33 följande:
    Nu har shoppingdjälvulen fått tag i mig. Jag visste att det här skulle hända när jag började må bättre. I helgen beställde jag täcke, kudde och lakan till vagnen. Och idag kompletteringsbeställde jag en solsufflet till vagnen. Var på IKEA i lördags men där lyckades jag i alla fall lägga band på mig.

Vill oxå handla men måste vänta till efter ul
  • Frida Andersson
    mmod skrev 2014-02-03 18:48:37 följande:
    Jo man påverkas ju av det man läst men de verkade ändå vara bra vagnar där. Har tyvärr inte ekonomin att lägga fem sex tusen och uppåt för en vagn så försöker hitta en billig men samtidigt säker. Såg Ullared hade varit en fin vagn med av märket babyboom till ett bra pris

Ska till ullared 1/3 blev nyfiken på vagnen du skriver om
  • Frida Andersson

Så fin!!!!

drömmaromsmått skrev 2014-02-03 21:02:29 följande:
    Nu sitter jag vid datorn och kan ladda upp bild =) här är lilla tjejen i magen =)

• Frida Andersson

Super nervös. .. fått tid hos min vc. Har nog åkt på extrem foglossning. Hoppas på sjukskrivning iaf 25% och givetvis blev det en manlig läkare... fobi att klä av mig inför okända. Fick be en kompis så hon följer med...

• Frida Andersson
    AAS10 skrev 2014-02-04 08:41:50 följande:
    Jag vet inte men måste du klä av dig? Leggins o tunika så e dom ju tajta o lätta att undersöka dig med

Testar det och hoppas jag får behålla det på. Så larvig man är
Svar på tråden Julibebis 2014