Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Julibebis 2014

Phlippan87 skrev 2013-11-07 09:45:22 följande:
    Btw, är nyfiken på vart ni bor, alltså vilken del av landet.
    Själv bor jag i Rimbo (därav ett enormt handbollsintresse) sedan 2 år. Tillhör Norrtälje kommun och Stockholms län så det blir Danderyd för oss när det är dags för förlossning. (för den som är nyfiken och missade all rapportering om Rimbo i våras, så ligger Rimbo mitt i skogen med ca 4500 invånare, 6 mil till Sthlm och 5 till Uppsala)
    Danderyd är kung!  

Jag har också ett enormt handbollsintresse och spelade själv tills jag var 19 år i Skånela i Märsta.  
  • Sweet life
    huldaskarin skrev 2013-11-07 10:06:13 följande:
    Jag bor i Gävle.
    Jag pluggar i Gävle.
  • Sweet life
    veronica03 skrev 2013-11-07 10:12:39 följande:
    Philippan87:man kan tydligen redan ha antikroppar mot det eller liknande om jag forstatt det riktigt som sa i givet fall beskyddar en - mera atminstone (tror att om man typ haft nagonslags infektion tidigare som gett en skydd - lite som vattkoppor fungerar)

Jag alskar lax, sushi, och blodrott kott.... har mycket svarare med att inte fa ata de sakerna an att halla mig borta fran vin (vilket jag ocksa alskar). Forra gangenutvecklade jag seriosa aversioner mot svinkott (skinka, bacon, kotletter - tom julskinka!!) och det var otroligt sorgligt for sa mycket annat var forbjudet. Och genomstekta biffar ar inget kul
    Vem säger att du inte får äta det?
  • Sweet life
    effe skrev 2013-11-07 11:19:42 följande:
    Men torsk går väl bra att äta om det varit fryst i minst 3 dygn?? 
    Torsk går ypperligt om den är odlad. Det går även bra om den är från Östersjön, men man ska inte äta östersjöfisk mer än 3 gånger/år. Oavsett om man är gravid eller ej.

Du tänker på bakterien toxoplasma?  
  • Sweet life
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 12:24:19 följande: