Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Julibebis 2014

Här är det jag som är lamköttet.. Jag är 27, han 43 så det är 16 år mellan oss.

• Sweet life
    Nilla81 skrev 2013-11-10 15:36:46 följande:

Här är en till som också funderar på vagn. Har tänkt en Brio Happy. Är det en bra vagn? 
    Sist hade vi en Brio Nova och var nöjd. Eftersom jag inte har körkort och går ofta så måste jag ha en vagn med stor varukorg under så man får plats när man ska handla.  
    Jag vill ha en donkey för att det är världens bästa vagn för två barn. Men den är så sjukt överdriven om man bara ska använda den till ett barn i monoläge. Men det lutar åt en Bugaboo Buffalo med ståbräda och sen en Urban jungle duett hemma när jag ska ha båda barnen med mig ut på långpromenad. 

Jag får inte plats med en Donkey i min bil och jag har ingen möjlighet att byta bil då jag precis köpt ny....

• Sweet life
    Miini12 skrev 2013-11-10 18:50:03 följande:
    När ska man kontakta mvc egentligen? Funderar på att ringa någon gång i veckan är dock bara i vecka 4. Konner inte ihåg när jag ringde med dottern:/
    När du vill. Hos vissa MVC i stockholm måste man ringa samma dag man plussar för att få plats.. Tänker inte ringa ännu, vill passera vecka 10 först..
  • Sweet life

Jag känner mig så ogravid.. Mår prima förutom att jag är lite tröttare än vanligt. Med sonen spydde jag morgon och kväll vid det här laget.. 

Har faktiskt ringt min BM och hon vart såååå glad. Hon ska skicka tid för inskrivning och en remiss till läkare då jag vill ha ett KS den här gången. 

• Sweet life

Har inte skrivit på flera veckor. Har vart upp och ner med sjuka barn och sjukt illamående.

Men idag har jag vart på VUL och fick se en liten bebis.
    Läkarens mätning och uträkningen efter sista mens stämmer precis. Hon fick det till 10+5-6 och enligt sista mens är det 10+6 idag. BF 11/7, 2 dagar efter min egen födelsedag.

• Sweet life

Jag känner bara livmodern på morgonen innan jag vart på toa. Då är det nånstans mellan navel och blygdben. 11+1 idag. Andra graviditeten och det var likadant då. :)

• Sweet life
    PHofie skrev 2013-12-21 12:08:51 följande:
    Jag blev lite nyfiken på diskussioner här på slutet. Jag ska också få barn i juli 2014 och är nu i vecka 10. Jag går i samma tankar som L1n. Min mage är stor redan och jag har väldigt svårt att dölja att jag är gravid och så har det varit i ca. 2 veckor nu. Så stor som jag är nu var jag kanske i 4-5 månaden förra gången. Och tanken på att det är tvillingar har slagit mig också. Jag mår dessutom extremt dåligt! Illamående som sjutton 24 h/dygn och tröttheten är helt enorm! Jag kan inte sköta sysslor hemma eller plugga för jag somnar när jag läser. =P

Men hur känner man livmodern? Jag försökte känna nu och jag känner som en hård klump vars högsta punkt är strax ovanför naveln. Kan den kanten ens vara en indikator för att man har fler bebisar i magen? Jag vågar liksom inte hoppas på något alls just nu utan vill mest bara veta. =P
    Ja, det är livmodern du känner. Har man vart gravid tidigare tänjer sig livmodern lättare och blir större fortare har jag fått lära mig. Men vissa läkare och barnmorskor jag pratat med säger att det inte är så. 
  • Sweet life

Jag "torrkräks" konstant.. Hulkar dagarna i enda, vecka 12 (11+1)... Var inte alls likadant med sonen. Visst mådde jag illa, men inte såhär..

• Sweet life
    LovisaC skrev 2013-12-22 06:56:34 följande:
    Jag blir jätteorolig när jag läser Veronicas ord... jag har både rosa och bruna flytningar titt som tätt. Efter 5 var jag iväg (6+4) och fick se hjärtat blinka, efter 7 blödningar (8+2) fick jag se embryot vinka men nu har det varit 3 till. 3 blödningar kombinerade med smärta.

Hjärtat hittade jag för första gången jättetydligt i vecka 9+2 och nu är jag i 10+1. Vad är oddsen för att det snabba hjärta jag hittar INTE är bebisen? Min vilopuls är förvisso rekordsnabb (25 slag högre/minut än när jag innan detta var löptränad!!) men den är inte typ 170 som detta lilla lokomotiv.
    Låter det som en galopperande häst är det hjärtat. Hör du det så kan du vara lugn. Jag har haft blödningar till och från den här grav, hade det aldrig med sonen. I förrgår var jag på vul och allt såg bra ut och hon trodde mina blödningar beror på tunna blodkärl i livmodertappen.
Svar på tråden Julibebis 2014