• LovisaC

Julibebis 2014

Nimah skrev 2013-11-24 08:48:48 följande:
    Kul att se dig igen Lovisa! Blev orolig när du lämnade tråden så hastigt innan. Är allt som det ska?
    Haha, tack för din omtanke!
    Jag vet inte om allt är som det ska, men det känns så i alla fall. Jag hade några små blödningar för 1-2 veckor sedan och de skrämde skiten ur mig så jag bestämde mig för att återvända när jag kände mig mer säker. De dumma hormonerna fick mig att gråta fler än en gång över detta!
    När jag tänkte efter insåg jag att jag i nästan ett år fått större blödningar än dessa ljusrosa vid varje samlag och att jag faktiskt hade en tid för att behandla mina känsliga slemhinnor. Oooooch att blödningarna bara inträffade när jag försökte klämma på toa :D

Jag har bokat ett VUL den 16/12 och MY GOD vad tiden går LÅÅÅÅNGSAMT! 

Jag kikar tillbaka efter det om vår cookie fortfarande lever! 
  • LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-24 14:33:35 följande:
    Ah, jag förstår. Ja blod kan verkligen skrämma skiten ur en, även om det Bibi ditt fall verkar finnas väldigt bra logiska förklaringar! Håller alla tummar jag har för att det ser bra ut på ditt ul. Jag har ett bokat till nu på tisdag. Riktigt nervös men längtar mig fördärvad!
    Jag ringde 1177 och hon inledde med "Vad lustigt, samtalet innan handlade om samma sak" och jag kände faktiskt hur lugnet spred sig inom mig. Blödningarna var minimala och jag fann dem bara när jag sådär sexigt tryckte upp toapapperet en bit... Åh. hur man håller på. 
    Ååååh, vad kul! Vad avundsjuk jag blir! Jag hoppas att allt går som du förväntat dig och att du inte gråter allt för mycket (som jag kommer att göra oavsett hihi!)! :D 
  • LovisaC

Nu är jag redo igen!

Jag har haft blödningar både runt BIM, en vecka efter och nu igår. Igår var den ganska stor och smärtsam.... orolig som bara en gråtgravid kan bli ringde jag gyn 13 gånger utan resultat men i morde fick jag tag på dem.

Allt såg bra ut, inget tecken på missfall och embryot ligger i livmodern. 3mm som det bör vara i v.6+3 och det blinkade fint!

Blödningana gick tyvärr (eller skönt kanske?) inte att förklara så nu ska jag slappna av!

18 juli here I come!!

• LovisaC
    loppanojag skrev 2013-11-26 14:39:08 följande:
    Tack cecam! hoppet är det sista som sviker en. Men jag har inget hopp kvar. :(

Varför inte? :(
  • LovisaC
    mamiama skrev 2013-11-26 13:50:28 följande:
    LovisaC, åh vad härligt!! Vi har dessutom samma bf ;)

Hihi, vad kul! :)
    Bettanspettan skrev 2013-11-26 14:42:19 följande:
    Underbart att höra!

Jag kom till jobbet idag efter att ha varit ledig sen i torsdags och kunde inte knäppa jobbar byxorna! :?o

Tack så mycket!! :)

Alltså angående byxorna, jag känner bara: hihihi! :D
  • LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-26 14:24:46 följande:
    Jag är på väg till mitt ul nu. Är skitnervös och på väg att börja gråta hela tiden. Finns inget som tyder på att nåt skulle vara fel egentligen men känns ändå jättejobbigt. Men skönt och superspännande också. Ahhh så många känslor på en gång!

Andas. Jag hade massa tecken på mf men tänka sig, inget mf. Det kommer gå bra! :)
  • LovisaC
    loppanojag skrev 2013-11-26 15:59:46 följande:
    Blödde i 3 dagar. Jätte konstig blödning. Från rosa på pappret till färskt blod. Sen mindre oxh tillbaka till rosa, sedan rött igen. Höll på så i 3 dagar. Och nu könner jag mig inte gravid längre. Ingen mensvärk/växvärk som jag haft hela tiden :(

Åh, fy vad jobbigt! Vad elakt att du fick en så sen tid, jag ombads komma in inom en timme efter jag ringt :S
  • LovisaC
    SannaM skrev 2013-11-26 19:39:15 följande:
    Aha! Då förstår jag, klurigt. Den gravida mår bra! Hon är trött som sjutton och börjar få en liten mage (v 9+0 idag enl VUL, 8+4 enl ÄL..) men i övrigt bra liksom. Hon mår inte illa eller så. Skönt det! Känns så overkligt bara, längtar till magen är tydligt gravidig

Såg du inlägget jag skrev till dig för några dagar sedan? :)
  • LovisaC
    Sannas Mamma skrev 2013-11-27 13:03:22 följande:
    Nej det tycker jag inte.. Det kommer både när jag sitter, ligger eller står.. å de e bara på höger sida å stålar ända ner i benet.. :S

Det låter faktiskt inte som något som rör graviditeten, det låter mer som att diskarna långt ner i ryggraden strular. Du kan också prova att stretcha höftböjaren :)
  • LovisaC

En god idé kan väl vara att ha en sådan grupp hemlig? I så fall måste någon av oss bjuda in nya medlemmar :)

Svar på tråden Julibebis 2014