Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2014-02-15 16:44:43 följande:
    Ja för mig ger det bara positiva vibbar eftersom jag gillar ridsport
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Haha!! Det gör INTE jag så det var en kompis till mig som upplyste mig om att det fanns en snubbe som var duktig i Sverige som hette så!! 😋 Men det blir bra "flyt" i Holger, Rolf, Göran!! 😊
  • Hilmas Mamma
    MiniV skrev 2014-02-16 11:28:16 följande:
    Jag är inte ett dugg orolig för bristningar. Är jag den enda?

Nej!!! Jag bryr mig inte det minsta! Jag vet att min sambo älskar mig oavsett! O jag kommer heller aldrig någonsin gömma mig i massa kläder på stranden eller liknande om jag skulle få bristningar!! Har inte gjort det nångång förut heller o då har jag ändå haft en hel del övervikt ( o har fortfarande)! Om folk inte gillar vad dom ser får DOM blunda!!
  • Hilmas Mamma
    MiniV skrev 2014-02-16 14:09:29 följande:
    Nej, jag ska låta bli. Var första erfarenheten av att svimma, trodde att jag skulle spy, så jag böjde mig framåt och fick smaka på lera. Stackars sambon blev livrädd (var ju dessutom mitt i London). Ska man göra något så ska man ju göra det ordentligt! Och jag har lovat dyrt och heligt att inte göra det igen! ;)
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-16 13:07:02 följande:
    Nej!!! Jag bryr mig inte det minsta! Jag vet att min sambo älskar mig oavsett! O jag kommer heller aldrig någonsin gömma mig i massa kläder på stranden eller liknande om jag skulle få bristningar!! Har inte gjort det nångång förut heller o då har jag ändå haft en hel del övervikt ( o har fortfarande)! Om folk inte gillar vad dom ser får DOM blunda!!
    Hälsosam inställning tycker jag! Är själv randig av övervikt, och ser lite "degig" ut - men min sambo tycker att jag är fin och det är ju det viktigaste! :)

Ja... Jag tycker inte själv om hur jag ser ut, men jag har lärt mig att leva med det o jobbar lite halvhjärtat åt att förbättra det! Jag var ganska så mobbad i låg o mellanstadiet o var nedtryckt i skorna... I gymnasiet började jag få tillbaka självförtroendet o efter att jag slutat skola gav jag mig själv en chans! Bestämde mig för att jag duger som jag är!! Om det inte behagar folk så är det DERAS förlust!! Jag vägrar gömma mig bara för att andra tycker att jag inte passar in i normen!! O i min familj har jag alltid varit trygg o självsäker!! Så därför känner jag att lite ränder på kroppen eller degig mage gör detsamma!! Jag är ju fortfarande jag!! 😊 O det gäller er ALLA!! Tyck om er själva inifrån!!! Då spelar inte ytan så stor roll!!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    mamiama skrev 2014-02-16 19:18:15 följande:
    Hilmas mamma, det är tyvärr inte lika "lätt" för alla, av olika själ kan det där sitta djupt rotat. Något som man kanske vanligtvis brukar kunna hålla i schack men som blir överväldigande under en graviditet med alla hormoner....

Tro mig... Jag VET att det inte är lätt! Som sagt så var jag långt nertryckt i skorna av mobbning, både fysisk o mestadels psykisk!! Men det är bara en själv som kan göra nåt åt det! Men för den delen har jag aldrig påstått att det är lätt o att det går på en natt!! Jag jobbade på det under hela högstadiet, gymnasiet o när jag väl bestämde mig efter gymnasiet tog det x antal år innan jag är där jag är nu! Men man måste bestämma sig o jobba stenhårt på det o inte ge upp trots svackor!! Jag är 34 år nu... O när jag träffade min sabo för dryga 5 år sen har det gått mycket bättre! Han visar mig att jag är värd mer än jag själv tror varje dag, han tror alltid på mig o älskar mig oavsett om jag har en dålig dag eller en fantastisk dag! Man måste välja vilka människor man vill ha i sin närhet!
  • Hilmas Mamma
    MiniV skrev 2014-02-17 13:29:05 följande:
    Jag har också mobbats, mest psykiskt, både i skolan och hemma. När jag träffade min fantastiska sambo för snart nio år sedan trodde jag inte att någon kunde tycka om mig för den jag är. Nu har han, med mig gått igenom en 40 kilos ökning av min vikt, följt av flera års behandling för depression, brytning med delar av min familj och en 50 kilos viktminskning. Och han älskar mig fortfarande. Har svårt att förstå det ibland.  Jag tycker verkligen inte om hur jag ser ut, och kommer nog aldrig att göra det. Men det hjälper att ha en så fantastisk människa vid min sida och jag är fantastiskt glad över att vi väntar vårt första barn tillsammans. Ens självbild något man ständigt får jobba med och tyvärr upplever jag att samhället i stor inte gör oss några större tjänster, vare sig det gäller midjeomfång, bröststorlek, klädstil eller för den delen kroppshår. Vi tjejer gör sällan varandra några tjänster heller... Tyvärr. Vi är underbara allihop, oavsett form och utseende - det är ju olikheterna som gör oss till dem vi är!

Visst ör det alldeles fantastiskt vad RÄTT människor untomkring en kan göra för självförtroendet!!?? Jag håller med dig till fullo!! Många tjejer är väldigt elaka mot varandra!! Men som du skrev, vi ALLA är lika fina, härliga, vackra!!!
  • Hilmas Mamma

Jag har ju inte känt bebis alls knappt... Förrens igår kväll när vi gick o la oss... Jäklar vilka ninjasparkar alltså!! 😊 Jag började fnittra o sambon undrade om jag hade blivit totalt galen!!?? 😋 Jag kände sparkarna utanpå oxå o sambon la sin hand på magen, men då blev det kolugnt i magen! Var precis lika när dottern låg i magen... Sambon kände inget förrens typ v. 25-26 då o då hade dottern hicka, annars blev hon helt lugn i magen!!! Men såååå häftigt det ör att ÄNTLIGEN få känna av det lilla livet!!!

• Hilmas Mamma
    trz skrev 2014-02-18 21:00:28 följande:
    Hur är era män/partners nu när ni är gravida? Och är det första eller andra barnet?
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Vi väntar vårt andra barn, tredje graviditeten, mf i vecka 5 men med ett långdraget efterstrul... Han är som vanligt, vi hjälps åt med allt här hemma. Allt från matlagning, nattning av dottern, städning, till biltvätt, handling, läkarbesök för dottern, vab osv! Nu lår jag ganska bra, har iofs mått ganska mycket illa, men inte så jag inte har kunnat hantera det ganska bra! O nör jag varit som sämst o varit som tröttast har han ställt upp till 100%! Han har varit med vid båda inskrivningssamtalen hos bm o på kåda RULen! Annars har jag gått till bm själv! Känns inte som om han behöver följa med när jag ska ta blodtryck o sånt...
  • Hilmas Mamma
    Teereseee skrev 2014-02-21 18:30:47 följande:
    Vad är det?

Tavegyl är en salva man smörjer på där det kliar!! Barn med vattkoppor får ofta det utskrivet av läkare!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Teereseee skrev 2014-02-21 23:28:27 följande:
    Är den receptbelagd? :) 

Tror det! Har aldrig behövt nån själv....
  • Hilmas Mamma

Sorry... Jag var helt övertygad om att det var en salva eftersom jag vet att väldigt smp barn fått det vid vattkoppor.... Ser det lite svårt för 6 månaders bebisar att svälja en tablett.... Men har som sagt bara hört talas om det när folk i bekantskapen pratat om det som lindring vid klåda vid vattkoppor...

Svar på tråden Julibebis 2014