Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2014-01-10 17:09:27 följande:
    Åh vad härligt! Grattis! Då blir det rätt överflödigt med moderkaksprov smile1.gif
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Ja det är ju det. Men när vi kom hem så låg kallelsen där så jag ska ringa på måndag och boka av min tid.

Ja, då bör vi varit där samtidigt. Jag var där med min man, en rätt skäggig karl.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 17:17:21 följande:
    Jag misstänkte att det var dig jag såg smile1.gif Men jag vågade inte säga något, det skulle känts så dumt om det inte var du. Jag satt mitt emot dig och försökte hinna läsa tre tidningar samtidigt!
    Ahh! Ja så ver jag vem som var du. . Jag vågade inte heller säga något.

Vad härligt att allt så fint ut på ditt UL. Jag har oxå blivit flyttad lite så jag är med i v. 12+0 så då är vi till och med på samma dag.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 17:15:55 följande:

Allt såg bra ut på ultraljudet! Bebisen var 5,4 cm och sprattlade! Han räknade till v12+0 alltså vecka 13 redan! Fast jag räknar fortfarande med att jag är i 11+5.. Nu är det bara moderkaksprovet kvar nästa vecka och då ska jag dels klara av missfallsrisken och hoppas på att det inte visar någon kromosomavvikelse. Så om en månad kanske jag kan pusta ut lite!

Men detta var en milstolpe! Jag har en sprattlande liten bebis i magen smile2.gif Just nu är allt precis så bra det kan bli!

Glömde ju säga att jag håller tummarna för att allt går bra på MKP och att allt är som det ska med det lilla livet.
  • gubbenhilfe
    veronica03 skrev 2014-01-10 17:44:45 följande:

Hej! Jag var med i borjan av traden (nar jag plussade i November) men har inte alls orkat logga i de senaste tva manader grundat illamaende och trottheten fran hell. Och flunssan som inte ville forsvinna. Na,nu ar det battre - mest bara kvallsillamaende, men jag ar sa forbaskat trott! Mycket mera hormonell och kanslig an forra gangen. Har lust att gomma mig pa jobbet och inte lasa mina mails. Visar det inte utat men ar lite av ett nervvrak... inte alls cool som forra gangen!

Jag ar i vecka 14 nu. Jag hade tva ultraljud i forsta trimestern (v. 7 och v. 11) eftersom det ar praxis dar jag bor. Allt har hittills sett bra ut! Skall ta vad jag tror att motsvarar kubb om nagon vecka. Jag fick ocksa veta att om jag vill kan jg fa ta ett blodprov som med 99% sannolikhet visar om babyn har downs syndrom, men da skall jag betala 500 euro sjalv... Lite tveksam; jag ar under 33 och borde n uinte vara i varsta riskgruppen. Alternativet finns inte annu i alla lander.

Oj kan man kolla det med blodprov. Synd att man inte gör det här. Vi gjorde vårt fostervattenprov privat förra gången och det kostade 5000 och var väldigt obehagligt. Tänk vad skönt det hade varit om jag bara hade kunnat ta ett blodprov. Men men i Sverige är ju inte alltid sjukvården så snabb på att anamma nya metoder tyvärr.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 18:02:40 följande:
    Tack! Jag blir lite avundsjuk på dig som fått så fina resultat på KUB och kan skippa mkp. Jag trodde inte att jag skulle få göra KUB eftersom det blev bestämt med moderkaksprov först, men när jag tänker efter så frågade de faktiskt mig - men mer lite som att "nu behöver du väl inte göra KUB?" - så det finns kanske en möjlighet. Med så låga siffror som du fick, skulle jag kanske också kunna skippa mkp. Men då är det snabba ryck som gäller eftersom det är inbokat nu på torsdag!!

Så antagligen blir den en resa till Lund ändå.

Vad kul att vi är på samma dag smile1.gif Fick du med dig nån bild? Jag tyckte att mitt foster hade lite fostervatten, men enligt läkaren så såg det bra ut.

Jag hann aldrig se att du skulle dit samma tid som jag! Jag kan bara nå FL hemifrån. Hade jag sett det (rätt osannolikt egentligen) så hade jag kanske vågat ge mig tillkänna smile2.gif
    När jag var på häslosamtalet så fick ungefär samma fråga som du, att nu behövs väll inte KUB men sen när jag var på inskrivningen sa jag att jag hade ångrat mig och gärna ville göra KUB och det var inga problem.

Jag tror att det kan bli lite tight med tid för dig att göra KUB, även om de skulle ha en ledig UL tid så ska ju blodproverna analyseras med. Men du förlorar ju inget på att fråga.

Vi fick oxå tid i Lund på torsdag. Det är kanske den dagen de gör provet på.

Tack för länken. Ska läsa lite efter maten.
  • gubbenhilfe
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-10 18:38:08 följande:
    Jag blev flyttad två dagar igår och är även jag i 12+0 idag så då är vi ett gäng! :D
    Kul! Ska bli spännande och se om de vill kika ut vid samma tidpunkt. Min som var mycket punktlig och kom på BF. ????
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 19:29:02 följande:
    Min son kom i vecka 36+5 dvs närmare en månad för tidigt!

Hur lång tid tar det förresten att få svar på blodprovet?
    Vet inte riktigt hur lång tid det tar men jag har för mig att de vill att man ska ta blodprovet en vecka innan man gör ultraljudet.
  • gubbenhilfe

Jag vill med föda vaginalt. Men tänker ta all smärtlindring jag kan få.

Jag födde vår son vaginalt och från att vi kom in till förlossningen tills jag höll honom i mina armar tog det sex och en halv timme. Min förlossning var en helt fantastisk upplevelse, visst gör det ont men jäklar vad häftigt det är.

Jag känner ingen oro inför förlossningen men misstänker att när värkarna väl dyker upp så kommer jag komma ihåg lite bättre exakt hur ont det gör.

Att snittas är min största skräck. Jag mådde riktigt dåligt över det när jag väntade sonen. Det är inte alls lika illa den här gången. Inget jag går omkring och mår dåligt över men om det enbart är upp till mig så blir det inte snitt.

• gubbenhilfe
    Bibbo skrev 2014-01-11 10:58:07 följande:

Igår va en underbar dag. Efter jobbet åkte vi till mina föräldrar, hade med en korg med lite gottiheter i (dom va kattvakter under nyår) och i korgen låg ett kuvert med ett kort i. På kortet hade vi skrivit

"Hej mormor & morfar! Just nu ligger jag i mammas mage & växer men till sommarn ses vi <3"

Och bredvid texten satt en ultraljudsbild.

Mamma visste jag skulle fälla en tår men tom pappa blev rödögd & grät!

Det va underbart att se hur otroligt glada dom blev, första barnbarnet :) Vet att dom väntat på det här & det var underbart att äntligen få berätta!

Min lillasyster fick oxå veta & hon sa "Äntligen ska jag bli moster!" och blev själaglad :)

Idag ska vi berätta för svärföräldrarna samt hans syskon, min mormor & min mammas faster. Sen mmsa några vänner :)

Äntligen får vi dela med oss av lyckan <3

Vad härligt! Jag har alltid haft svårt att vara tyst så de flesta i vår närhet har veta om det ett tag.

Men efter att ha fått så fina siffror på KUB igår så lät jag det även bli officiellt på Facebook. Jag hade aldrig trott att så många människor skulle bli så glada för vår skull.
  • gubbenhilfe

Har precis varit och köpt mina första mammabyxor. Jäklar vad skönt det var att få på sig dom.

Svar på tråden Julibebis 2014