Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Tjohooo!! Köpt jötte fin vagn idag så glad. Blev emmaljunga en begangnad. Å min älskade man gav med sig så snällt så blev köp innan ul iaf

• Frida Andersson
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-13 10:03:12 följande:
    Vaknade imorse o hade färskt blod i trosan... Ringde bm o rådfrågade lite, antagligen har den lilla utväxten på moderkakan (har glömt vad hon kallade den) kommit i kläm när jag hostat (har typ kikhosta o har hostat hårt o mycket i ca 2 veckor nu...) o på så sätt börjat blöda lite... Om det inte blir värre eller om jag får ont, ska jag bara ta det lite lugnt o det ska inte vara nån fara!! Är inte så orolig eftersom jag hade liknande blödningar med dottern o det var aldrig nån fara! Men idag är jag iaf hemma o bara tar det lugnt! Rätt skönt faktiskt!! ???? Går in i vecka 21(20+0) imorgon o så här ser magen ut idag! Tyckt jag är super stor redan o undrar hur det kommer se ut om några veckor!! ???? ????

Skönt att du inte är orolig är säkert ingen fara alls. Ååå fin mage.. känner mig oxå stor så samma fundering som du om hur stor ska man bli om några veckor hihi
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-02-13 10:24:09 följande:
    Är i samma tankar, hur stor kommer magen bli eg. Har precis bokat in mig hos en fotograf som ska ta foto på magen i v 17,22,27,32 och 37 för att sen göra ett collage av det hela. Känns fräckt

Läckert!!
  • Frida Andersson

jaha slänger in en bild. V 18 (17+1) Vart stor med båda mina andra graviditeter så inte så förvånad över storleken nu. Men nu ska jag hålla mig ifrån alla gosaker så jag slipper onödig viktuppgång. Gick upp 30 med första sen blev jag ju gravid direkt och upp 30 till. Där vill jag verkligen inte hamna. Men svårt nu med det rackarns fog lossningen som gör mig alldeles för orörlig så dåligt med motion. Blir mest när hunden vill ut
  • Frida Andersson
    Smum10 skrev 2014-02-13 11:23:43 följande:

Jättefin mage! Jag försöker också hålla mig borta från godis osv men det är så svårt när man är hemma hela dagarna och bara väntar på att klockan ska gå. Får inte gå ut utan kryckor för min sjukgymnast för risken att överbelasta fogarna så att jag blir sängliggandes så någon rörelse får jag inte heller :( har som tur är bara gått upp 3-4 kg än så länge

Tack snälla  =)     ska träffa sjukgymnast på tisdag... en kanonkvinna. Fanns eg inte tider förens slutet av mars men denna toppen människa klämde in mig. Inte kul att såhär tidigt ha fått foglossning. Jag älskar ju att fara omkring med barnen till massa kuligheter och även vara ute men nu får jag hitta annat vi kan göra för att få em/kvällarna att gå. Ska se om jag kan få vattengympa, ska vara varm och skönt sägs det och kännas bra efteråt. Jobbigt att du fått kryckor... vilken v är du i??
  • Frida Andersson
    mmod skrev 2014-02-13 13:55:55 följande:
    Nu har vi varit på RUL och allt såg jätte bra ut :) hon kunde inte se könet helt hundra då navelsträngen låg framför men hon gissade mest på att var en tjej för det såg så ut :)

Så skönt att allt var bra!
  • Frida Andersson
    lollisen skrev 2014-02-14 08:45:00 följande:
    Hej! Fick hem min doppler från clearblue igår och hittade hjärtljuden med lite trixande! Jag har moderkakan i framvägg så den gör det nog lite svårare skulle jag tro. Men va mysigt att ligga å lyssna en stund på både rörelser och hjärta..

Oxå tittat på sån. Blir bara så osäker då en del säger att det inte är bra att använda? ?
  • Frida Andersson

Vilken alla hjärtans dag... flickorna och jag pysslat fina kort sen lagade vi god mat tills älsklingen kom hem. Så fick jag en stor bukett rosor och barnen varsin söt nalle. Nu ska vi ha lite soffmys innan vi äter lite god cheescake. Ha en fin kväll tjejer å njut av att vi alla snart är en till i familjen

• Frida Andersson

Har själv fått bristningar vid båda mina första graviditeter. Kändes inte alls kul.. alltid haft orokönslan över att min man ska tycka jag är "ful" vet ju att han inte tycker det utan är bara nått jag fått för mig bara för att jag själv inte gillar det. Samma med vikten... kämpat riktigt hårt för att nå dit jag var innan jag blev gravid nu igen. Försöker nu hålla mig ifrån godis läsk och annat gott för att undvika viktuppgång pga det

Svar på tråden Julibebis 2014