Inlägg från: Liljekonvaljebladet |Visa alla inlägg
  • Liljekonvaljebladet

Julibebis 2014

Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-24 10:45:42 följande:
    Hur har dy gjort över handleden eftersom den visar hur många barn också. Man måste göra om tills den slutar pendla.

Hur gör man med bikarbonat?
    Jag testade inte handleden så noga, tänkte inte antalet. Höll bara över och ringen cirkulerade relativt länge. Gjorde kanske fel?

Med bikarbonat skall man tydligen hälla 1-2 tsk bikarbonat i en mugg och sedan kissa i och blanda. Om det börjar pysa och bubbla tyder det på pojke, om inget händer tyder det på flicka tydligen av vad jag har läst.
  • Liljekonvaljebladet
    mussepigg skrev 2014-01-24 15:38:52 följande:

Jag provade ringtestet precis för skojs skull och pendeln åkte fram o tillbaka 0, betydde det pojke?

Av vad jag förstått så visar det pojke.
  • Liljekonvaljebladet
    HaBaNiTa skrev 2014-01-30 15:53:12 följande:

Om man är sugen på salt o surt vad sägs det då att man väntar för kön??? Har glömt haha

Pojke sägs det. Jag är också sugen på salt och surt!
  • Liljekonvaljebladet

Hej på er! Jag har varit lite frånvarande en tid då jag haft så himla mycket omkring mig. Jobb för två på jobbet på grund av besparingar och sjukskrivningar, vilket lett till, troligtvis, konstant huvudvärk och trötthet. Somnar direkt jag sätter mig i soffan och har himla svårt att vakna till liv på morgonen. Har även börjar känna av vad jag tror är foglossning, går ont bak i ryggen/rumpan samt hugger till fram i vänster ljumske när jag reser mig upp. Känner mig som en elefant i smidighet typ :P

Väntar med skräckblandad förtjusning på rul på måndag. Fantastiskt att se den lille igen, men samtidigt livrädd att det inte ska se bra ut. Har börjat känna lite sparkar och fosterrörelser iaf, vilket känns härligt. Har dock inte blivit så stor än, vecka 19+2 idag, men det är ju egentligen skönt, bara det att man oroar sig ju för allt!

• Liljekonvaljebladet

På måndag är det dags för rul. Jättenervös!! Vi har inte riktigt bestämt oss om vi vill veta kön eller inte, svårt. Om det nu ens går att se. Tänk om de säger fel? Spelar ju absolut ingen roll vad könet är bara den är frisk, men lite tråkigt om man helt ställt in sig på något och köpt pojk/eller flickkläder osv ????

• Liljekonvaljebladet
    Frida Andersson skrev 2014-02-21 06:58:52 följande:

Villen v är du i på måndag? Ska oxå göra rul på måndag och är då i v 19+5
    Jag är i vecka 19+6 på måndag. Snart halvvägs!!
  • Liljekonvaljebladet
    Passion skrev 2014-02-21 07:53:02 följande:

Är gryyymt trött och slut efter jobbet! Sovit i 11h i natt och jag skulle kunna ligga kvar i sängen hela dagen idag känns det som...

Men men, jobbet kallar så det är bara att pallra sig dit..

Någon annan som också är helt slut? (Har inga krämpor egentligen heller, lite på kvällarna efter att jag har stått upp en hel dag)

Känner igen mig. Helt slut! Dock är det väldigt, väldigt mycket på jobbet just nu också och tampas med vad jag tror är stresshuvudvärk ständigt just nu :-/
Svar på tråden Julibebis 2014