Inlägg från: Liljekonvaljebladet |Visa alla inlägg
  • Liljekonvaljebladet
    Euphemia skrev 2014-02-23 15:07:40 följande:

Vi har RUL på fredag och har hela vägen inte velat ta reda på kön, men tvekar också.. Vi är så oense med namn, helt oense!

Vi också, herre gud jag gillar famla svenska och han mer traditionella moderna namn...
  • Liljekonvaljebladet
    Frida Andersson skrev 2014-02-24 05:57:57 följande:

Tre timmar kvar tills rul.. sovit illa hela natten. Har ni undvikit att kissa innan???

Jag ska klockan 9, också sovit jättedåligt! Är så nervös.....

Till mig sa de på förra ultraljudet att det inte var så viktigt att man inte hade kissat innan detta, det var viktigare tidigare i graviditeten. Men man behövde inte komma precis nykissad sa hon.

Lycka till!! Ska ni fråga efter kön?
  • Liljekonvaljebladet
    Frida Andersson skrev 2014-02-24 07:22:19 följande:

Okej... svårt att hålka sig. Ja vi tänkte det, ni då?? Ska bli spännande hoppas allt är som det ska! Lycka till för er med
    Vi har inte bestämt om vi vill veta än och nu sitter vi i väntrummet. Kanske dags att bestämma ????
  • Liljekonvaljebladet
    Frida Andersson skrev 2014-02-24 09:39:28 följande:

Hur gick det för er??
    Det gick bra. Skönt!!!! Hon såg dock inte kön. Bebisen envisades att ligga och titta neråt så vi fick inte så bra bilder. Men allt såg bra ut och det är huvudsaken underbart!!!
  • Liljekonvaljebladet
    Liljekonvaljebladet skrev 2014-02-24 11:27:36 följande:
    Beräknat bf är fortfarande 21/7 som de sa på kub ????
    Undrar vart alla frågetecken kommer ifrån som jag inte skriver :P
  • Liljekonvaljebladet
    klarlack skrev 2014-02-24 21:58:44 följande:

Jag vill med göra RUL nuuuu:) ska dit den 6:e så 10 hela lååååna dagar kvar:/ Jag har haft konstant huvudvärk i över en månad och varit hemma från jobbet i 2 veckor. Har noll energi och känner mig jätte ledsen och deprimerad mest hela tiden. Märkligt men ska träffa läkare på onsdag via min BM så jag hoppas det vänder efter det. Mår ni andra bra?

Här är en till med långdragen huvudvärk i flera veckor. Är dock dessutom fruktansvärt mycket på jobbet nu, så kan även stå för stressen.

Av själva graviditeten mår jag annars hyfsat nu, så länge jag äter som jag ska, regelbundet, får sova på nätterna osv iaf. Är dock mer trött, känner av lite foglossning och till och från lite halsbränna och illamående, men det kan jag stå ut med. Huvudvärken börjar dock bli påfrestande!
  • Liljekonvaljebladet

Tror på grabb här också, men folk som ser magen säger tjej, myter antar jag :P

Men ser man till befruktningstillfället och spermiernas levnadstid skulle tjej också vara troligast.

Svar på tråden Julibebis 2014