Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

Julibebis 2014

jo ska mejla henne sen. Annars har jag en kompis i norrköping, inte så långt bort, och hon sa att hon kan hämta den till sig...

• Bettanspettan
    AAS10 skrev 2013-11-25 14:16:37 följande:
    Här får man inte heller det. bor i skaraborg, dock har jag fått beviljat en kub så jag får se bebis i vecka 13.
    Också Skaraborg
  • Bettanspettan
    krissy84 skrev 2013-11-25 20:28:31 följande:
    Var på hälsosamtal förra veckan. Planerade kubtest å Aurorasamtal. Kan bli lite tajt me kubtestet över jul :). Verkar som att några på jobbet har listat ut d, fattar inte hur. D syns inte på mig och jag mår inte illa. De e väl synska.

Samma här, tur att vi är hemma i jul. Ska ta blod proverna den 23/12 och göra ul för kub den 30/12..
  • Bettanspettan
    Flip12 skrev 2013-11-25 22:02:01 följande:
    Bettanspettan. Hur långt gången är du när du ska göra KUB?
    V 11+2 kommer jag vara då.
  • Bettanspettan
    LovisaC skrev 2013-11-26 12:00:48 följande:
    Nu är jag redo igen!

Jag har haft blödningar både runt BIM, en vecka efter och nu igår. Igår var den ganska stor och smärtsam.... orolig som bara en gråtgravid kan bli ringde jag gyn 13 gånger utan resultat men i morde fick jag tag på dem.

Allt såg bra ut, inget tecken på missfall och embryot ligger i livmodern. 3mm som det bör vara i v.6+3 och det blinkade fint!

Blödningana gick tyvärr (eller skönt kanske?) inte att förklara så nu ska jag slappna av!

18 juli here I come!!

Underbart att höra!

Jag kom till jobbet idag efter att ha varit ledig sen i torsdags och kunde inte knäppa jobbar byxorna! :?o
  • Bettanspettan
    gubbenhilfe skrev 2013-11-26 20:16:36 följande:
    Idag har jag fått vara hemma från jobbet. Mådde så grymt illa. Som tur var släppte det fram åt eftermiddagen när jag skulle på min andra anställningsintervju. Och i morgon är det dags för VUL. Det är mycket på G nu.

Gör också vul imorgon
  • Bettanspettan
    Scsh skrev 2013-11-26 21:15:46 följande:
    Tjejer, en undran här.. jag läste på 1177 om kub-testet.  Där står ju att dom inte med sannolikhet kan veta om barnet "har" något kromosonfel, men hur stor "risk" det är, betyder då det att dom som väljer att avbryta kanske tar bort ett friskt barn? Eller är det vidare utredningar? Detta skrämde mig lite.. 

Då går man vidare med fostervattensprov.
    gubbenhilfe skrev 2013-11-26 20:48:12 följande:
    Vad kul. Ser verkligen fram emot det. ????

Jag med!
  • Bettanspettan
    Sara84 skrev 2013-11-27 09:10:22 följande:
    Hej på er alla!
    :)

Måste kolla om det är någon som har erfarenhet av tidigt VUL? I vilken vecka har ni gjort och vad kunde man se? Jag fick en tid den 19/12, då skulle jag precis gått in i vecka 9 men pga utomkvedshavandeskap i tidigare graviditet så fick jag nu också ett VUL en vecka innan, 12/12, i v8. Dock pratade sköterskan om att det kunde vara väldigt svårt att se något vid det första ultraljudet och att vi därför skulle få behålla den senare tiden. 

Vad har ni för erfarenheter?    
    Jag har också haft utomkveds och har gjort vul i v 6 i alla mina tre tidigare grav. Man ser hinnblåsa, liten gelebebis o hjärtat picka. Kunde se att mitt första varit tvillingar pga två hinnblåsor men bara ett embryo som växte vidare.
  • Bettanspettan

Hemma från Vul nu. Liten räka, inget hjärta som syntes. Läkaren trodde det var för tidigt än och jag fick boka nytt om två v om jag ville men vi väntar till kub den 30e.

• Bettanspettan
    Nimah skrev 2013-11-27 12:19:34 följande:
    Skönt att det fanns nåt där iaf. Vilken vecka tror du att du är i?
    Jo man får ju tänka så. 6+4.
Svar på tråden Julibebis 2014