Julibebis 2014
Saltlösningsspray funkar lite grann. Har ingen täppa än men hade i sju månader förra grav. Sista veckorna använde jag riktig nässpray fast den rosa för barn.
Saltlösningsspray funkar lite grann. Har ingen täppa än men hade i sju månader förra grav. Sista veckorna använde jag riktig nässpray fast den rosa för barn.
Jag sjunger i ett coverband och ikväll har vi repat igen. Men idag när jag kom hem fick jag sammandragningar! Tror jag iaf. Det känns väldigt tidigt men vet ju att dom kan komma tidigare för omföderskor. Kan inte beskrivas på nåt annat sätt, magen blev stenhård och krampade . Tänkte att det kanske var för att jag använder ju magmusklerna intensivt när jag sjunger?
Nytt vul idag, fortfarande inget synligt hjärta men fostret hade växt och syntes tydligt och var tydligen så stort som det skulle vara. Jourläkare igen, med mycket dålig svenska.. Kommer nog inte känna mig helt trygg förrän efter kub ul om 2,5 v. Måste se ett hjärta känner jag...
Beklagar alla som får tråkiga besked
Jag har gått upp 12, 10 och 7 kg i mina graviditeter , i den ordningen. Men för varje gång jag blivit gravid har min startvikt varit högre så jag har vägt ungefär samma vid förlossningarna. Men nu var jag över viktig när jag blev gravid, och har redan gått upp ca 3 kg Känner mig som ett fetto, men får ta det när bebben är ute!
Jag hade jätteproblem med hemmorojder efter mina förlossningar, krystar jätteintensivt och snabbt ( 7 min första, 11 min andra och 5 min tredje gången) så jag har fått nya varje gång. Själva knölarna har försvunnit men stora skinnflikar blev kvar och det var ju inte jätteskoj. Så efter lillen föddes för fem år sen så opererade jag bort dom, trodde inte jag skulle ha fler barn då. Så jag hoppas det inte blir lika illa nu för den operationen vill jag inte göra om!
Från sajten Nio månader.
Förstföderska eller omföderska
Ju fler barn man har fött desto slappare blir ofta muskulaturen och kroppen ger också efter snabbare och ger plats för barnet i magen. Livmodern är generösare och bukmusklerna mindre spända efter en graviditet. Kroppen känner igen signalerna vid en ny graviditet och reagerar fortare.
Beklagar Veronica :(
Bloodproverna för Kub o inskrivning gjorda idag. 6 rör blod från armen...
Lämnar er nu då jag fått ma. Skrapning på tisdag. Lycka till.