• Happy14

Julibebis 2014

Usch! Jag mår fruktansvärt illa!! Vad är nu detta tro?!

• Happy14
    Liljekonvaljebladet skrev 2014-07-21 14:09:21 följande:

Bf idag. Men inget tecken på bebis

jag med..
    tuvaaan skrev 2014-07-21 14:05:49 följande:

Samma här Happy14! Dessutom känns de som de bökar lite extra. Bf om 2 dagar

hoppas! jag smälter bort och vågar inte bada

• Happy14
    Poison82 skrev 2014-07-21 14:51:31 följande:

10 underbara dagar kvar till beräknat och har jag riktig tur så får jag gå gravid i ytterliggare 14 dagar innan dom gör något åt det. Lyllos mig!!

Inte alls sarkastisk smile6.gif

Varför får du bara gå över 4 dagar?
  • Happy14
    Poison82 skrev 2014-07-21 17:54:32 följande:
    Inte 4 utan ytterliggare 14 dagar alltså totalt 24 dagar om det vill sig
    Åh nej blä!
  • Happy14
    Liljekonvaljebladet skrev 2014-07-22 10:46:46 följande:

Bf+1, vill bara få ut honom nu. Lider aldrig av värmen annars, men idag mår jag inte på topp. Kräktes och hade mig i natt, frossa och på det nackspärr. Bläk!!

Samma här, har dock inte kräkts..
  • Happy14
    Poison82 skrev 2014-07-22 16:40:52 följande:

Jaha, då har man varit hos bm igen. Den tredje nya denna graviditeten. Mitt blodtryck håller sig relativt högt men höjs ej iaf och inget spår i urinen.

Magen mäts till 36 cm.

Tyvärr kom inte denna bm åt att svepa men såvitt hon kunde känna så var där väldigt mjukt och tappen nästan utplånad.

Hem och ha sex föreslog hon, lätt ju med en ovillig sambo.

Fick kraftiga sammandragningar efter besöket men dom har lugnat sig lite. Dock mår jag väldigt illa.och för första gången på månader vart jag lite lös i magen

Min sambo sexvägrar också, halft iaf, och då hjälper det ju inte.. Ingen bebis idag heller...
  • Happy14
    johannatys skrev 2014-07-24 14:13:37 följande:
    Jag går in och kikar för att se hur det går för dig, lider med dig :(
    Det värsta är ju muggjävlarna kommer in när man har öppet på natten, jag avlider snart!!
  • Happy14
    zannha skrev 2014-07-24 15:04:17 följande:

BF -6 trdje trollet.. Har nu haft ojämna värkar i 24 h... men nu börjar det öka till långdragna värkar med 10 min mellanrum... Min man börjar få lite panik då vi står fullt upp-packade med husbilen på en camping... :P Jag känner dock ingen pannik.. allt löser sig alltid :D

Fuskit!!

Poison; aha smart! Vi ställde ut en bygglampa på balkongen då höll de sig där, men vi fick ta in den på natten, tror inte grannarna uppskattar det ;-p
  • Happy14

Inget nytt idag heller... Bm besök med info om igångsättning.. Kul. Här görs inga undersökningar eller hinnsvepningar... Inte ens blod/urinprov görs. Bebis ligger iaf fixerad men som sagt 2,5 vecka har hon gjort det... Igångsättning 5/8...

• Happy14
    Poison82 skrev 2014-07-25 11:25:02 följande:

Är på väg till bm nu och håller tummarna för en lyckad hinnsvepning

Hoppas!
  • Happy14
    Poison82 skrev 2014-07-25 12:39:31 följande:

Hon kom åt iaf. Bedömde att där var ca 1-1.5 cm kvar av tappen som var mjuk men fortfarande bakåt fast lägre ner eftersom hon nådde att svepa nu.

Så nu ger det sig!

Unge, du ska ut!!

Hoppas det händer nåt, min jävla bm gjorde inte ett skit.
  • Happy14
    Poison82 skrev 2014-07-25 12:52:13 följande:
    Får du någon förklaring på varför dom inte gör det?

En hinnsvepning är ju ganska harmlöst så jag fattar inte varför du får tid för en igångsättning men aft prova en svepning är det inte tal om :-/ ?

Och varför tar dom inga prover?
    Det behövs inte tydligen, tog sist i v 37... Jag vet inte, tror inte de gör det i Gbg överhuvudtaget ?
  • Happy14
    LängtaBaby2013 skrev 2014-07-25 17:03:15 följande:

Jaha, då har vår lyckobubbla spruckit och vi befinner oss i stor chock. På babyns tredje dag började sjukhuspersonalen misstänka att nåt inte är som det ska med babyn. Så nu är jag utskriven medan babyn flyttats till intensiven. De märkte att hon har små korta andningsuppehåll och små ryckningar i ena armen. De vet inte ännu, men misstänker att hon kan ha fått en liten hjärnblödning. På måndag görs en magnetröntgen och då kan läkarna säga mera. De sa att läget inte är livshotande men kan ge men för livet. De sa också att det också är möjligt att det inte blir några konsekvenser utan att allt blir bra, så det hoppas vi på nu. Men känslan att komma från bb utan barn...

Åh nej !!! Vad hemskt! Tänker på er <3
  • Happy14
    Smum10 skrev 2014-07-25 17:47:22 följande:
    Nej på MVC görs inga hinnsvepningar i gbg, enligt min bm så får de inte det helt enkelt, därför skickade hon mig till antenatalen(?) på östras kvinnoklinik och så fick jag träffa en läkare där som gjorde en svepning. Det är bara att åka dit sätta sig första gången fick jag vänta i 1 timme och andra gången i 2 timmar.

Men om ni börjat prata om igångsättning har du inte fått träffa MVCs läkare då? för de får ju utföra svepning, jag har fattat det som att man försöker svepa innan igångsättning för att man helst ser att det kommer igång av sig självt.
    Åhh.. Var ju på östra i onsdags... Näe den läkaren finns inte på plats utan det blir väl östras läkare då i nästa vecka isf...
  • Happy14
    LängtaBaby2013 skrev 2014-07-25 19:26:59 följande:

Nej, vi får inte stanna över natten på sjukhuset. Det är inte ens samma sjukhus där hon föddes, utan hon flyttades dit. Vi åker dit på dagarna och tittar till henne. Hon har massor av slangar överallt så man kan inte ta henne i famnen ens. Vi får byta blöja och sen då hon blir piggare kan jag amma henne. Det bästa vi kan göra är att vila och hålla igång amningen så att vi är starka sen då hon får komma hem, förhoppningsvis nästa vecka.

Fy då
  • Happy14

Elenora är 3 v nu och är snäll som en

Ängel.. Bara äter och sover (ammar inte pga medicin) skillnad mot första som skrek konstant.. Dock har hon haft ett otäckt smultronmärke el dyl i huvudet.. Så nu tror jag att varenda prick jag ser i ansiktet skall vara det också.. Men det hoppas jag verkligen inte för hennes skull.. Den i huvudet dök upp på minuten och var stor och blåröd, trodde hon slagit sig hemskt illa, men som tur är är det inget farligt! Tre brorsor med hockey och fotboll och man med eget företag och jag som är sjukskriven för ångest är inte helt lätt heller att bolla, nu åkte även min son på magsjuka idag... Men vi kämpar på och har det ändå så mysigt med bebis och alla hjälper varandra uppskattar både man och barnen som är fantastiska ! Tur hon är så snäll i allt kaos !

Svar på tråden Julibebis 2014