Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

Julibebis 2014

När jag var gravid förra gången köpte jag en underbar bok som jag läser om nu.

Handbok för gravida?allt din doktor inte berättar, av Vicki Iovine. Den är så jävla rolig!

• Bettanspettan

Nu har vi hämtat hem barnvagnen. Känns lite lustigt när det är så långt kvar innan den ska användas. Men jag är ännu mer övertygad att vi gjorde ett riktigt kap, den är så fin! :)

• Bettanspettan

Nu har vi hämtat hem barnvagnen. Känns lite lustigt när det är så långt kvar innan den ska användas. Men jag är ännu mer övertygad att vi gjorde ett riktigt kap, den är så fin! :)

• Bettanspettan

Oj vad ni skriver. Massor att läsa ikapp! Vi åkte till Gbg i helgen och mös bara jag och sambon. Jul på Liseberg och hotell övernattning.

Jag har också fått börja med mammabyxor nu för jag kan inte knäppa några vanliga. V 7+2 idag. Illamåendet har släppt lite men tröttheten hänger i...

• Bettanspettan

Aaahhrgg, första svampinfektionen... Med Oskar (5-åringen) hade jag det nästan konstant hela graviditeten. Hatar det!! Canesten nästa!

• Bettanspettan
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-12-03 18:21:27 följande:
    Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Jag har klarat mig undan alkoholfrågan genom att jag kör, ingen frågade. Mitt problem kommer att vara den varma maten, fixar inte riktigt den så det får bli sill, lax och bröd. Stället vi ska på ha enormt fin ostbuffe som jag faktiskt hade tänkt äta av, är det verkligen hela världen om man gör det någon gång? Jag har ju lagt både rödvin och min tjejsnus på hyllan, det är jobbigt nog ;). Jag håller mig alltid till rekommendationerna i vanliga fall... Hur tänker ni? Bör tillägga att det är min tredje graviditet och är utrustad med lite sunt förnuft denna gången och inte lika nojig.
    Jag snusade också när jag plussade (slutade röka några månader innan) men jag måste ha nåt så jag kör Onico nu, helt nikotinfritt. Vet att ddet bara är psykiskt då men det funkar faktiskt... 
    Jag dricker mitt kaffe som vanligt.
  • Bettanspettan
    Enenina skrev 2013-12-07 00:25:28 följande:
    Läste här om nästäppa. När brukar den kunna gå över??. Haft den nästan hela graviditeten än så länge. Vecka 8 nu.känns som mina bihålor ska sprängas. Och har ofta huvudvärk.
    Förra gången jag var gravid släppte det i förlossningsrummet, nån timme efter han fötts. Var som värsta uppenbarelsen när jag helt plötsligt kunde andas fritt
  • Bettanspettan
    Frida Andersson skrev 2013-12-09 15:09:11 följande:
    Du var inte så stor innan va? Jätte fin mage=)
    Har lite stoppning på utsidan Tack!
Svar på tråden Julibebis 2014