Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

Julibebis 2014

Saltlösningsspray funkar lite grann. Har ingen täppa än men hade i sju månader förra grav. Sista veckorna använde jag riktig nässpray fast den rosa för barn.

• Bettanspettan

Jag sjunger i ett coverband och ikväll har vi repat igen. Men idag när jag kom hem fick jag sammandragningar! Tror jag iaf. Det känns väldigt tidigt men vet ju att dom kan komma tidigare för omföderskor. Kan inte beskrivas på nåt annat sätt, magen blev stenhård och krampade . Tänkte att det kanske var för att jag använder ju magmusklerna intensivt när jag sjunger?

• Bettanspettan

Nytt vul idag, fortfarande inget synligt hjärta men fostret hade växt och syntes tydligt och var tydligen så stort som det skulle vara. Jourläkare igen, med mycket dålig svenska.. Kommer nog inte känna mig helt trygg förrän efter kub ul om 2,5 v. Måste se ett hjärta känner jag...

Beklagar alla som får tråkiga besked

• Bettanspettan
    Cecam skrev 2013-12-11 15:22:21 följande:
    Låter ju positivt att fostret växer som den ska, men förstår din oro. Kan det bero på dåliga apparater att hjärtat inte syns? Vilken vecka är du i?
    V 8+4 idag. Det känns inte som att läkaren kollade så noga, mer typ här är fostret... 
  • Bettanspettan
    Malinh skrev 2013-12-12 21:38:27 följande:
    Gör ni alla privata ul? Jag har försökt få både hos bm o en privat mottagning här i stan men nix.. O jag orkar inte åka till Göteborg för det så jag får helt enkelt hoppas o tro att allt är som det ska med lilla hallonet där inne.

Har ni börjat fundera på vem som kan va där inne? Pojke flicka? Ska ni kolla kön eller ej? :)
    Vi vill veta, så om dom kan se det på RUL så får dom berätta. Vi har fyra pojkar innan så jag vill verkligen ha en tjej!! 
  • Bettanspettan

Jag har gått upp 12, 10 och 7 kg i mina graviditeter , i den ordningen. Men för varje gång jag blivit gravid har min startvikt varit högre så jag har vägt ungefär samma vid förlossningarna. Men nu var jag över viktig när jag blev gravid, och har redan gått upp ca 3 kg Känner mig som ett fetto, men får ta det när bebben är ute!

• Bettanspettan
    Malinh skrev 2013-12-17 22:29:01 följande:
    Någon mer som har trög mage? Jag ser seriöst ut o va i 5e månaden på kvällarna o mina tarmar rör sig så man nästan skulle kunna tro att det var bebis.. Gasig (ursäkta) men kan liksom inte göra nr 2 särskilt ofta.
    Jag börjar märka av det... Inte ok
  • Bettanspettan

Jag hade jätteproblem med hemmorojder efter mina förlossningar, krystar jätteintensivt och snabbt ( 7 min första, 11 min andra och 5 min tredje gången) så jag har fått nya varje gång. Själva knölarna har försvunnit men stora skinnflikar blev kvar och det var ju inte jätteskoj. Så efter lillen föddes för fem år sen så opererade jag bort dom, trodde inte jag skulle ha fler barn då. Så jag hoppas det inte blir lika illa nu för den operationen vill jag inte göra om!

• Bettanspettan

Från sajten Nio månader.

Förstföderska eller omföderska

Ju fler barn man har fött desto slappare blir ofta muskulaturen och kroppen ger också efter snabbare och ger plats för barnet i magen. Livmodern är generösare och bukmusklerna mindre spända efter en graviditet. Kroppen känner igen signalerna vid en ny graviditet och reagerar fortare.

Svar på tråden Julibebis 2014