Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Har varit hos min BM i dag. Mina värden var jättefina och järndepån låg en bra bit över 100 så jag har i alla fall ingen järnbrist. Hon sa till och med att det var riktigt ovanligt att man har så höga värden.

Hon mätte även SF och det är konstaterat, jag är stor! Mitt SF-mått var 25 cm i v. 23 och enligt normalkurvan ska man ligga strax under 23 cm.

Allt såg i alla fall bra ut och hjärtat bankade på fint.

• gubbenhilfe
    erajka skrev 2014-03-26 15:00:18 följande:

Har också stor mage i fredags när ja va på besök v 24+5, hade ett sfmått på 28. Fortsätter den va stor blir de ett extra ultraljud

Tuva
    Vet du vad det är det de tittar på vid det ultraljudet?
  • gubbenhilfe
    erajka skrev 2014-03-26 15:25:22 följande:

De min bm sa va om bebisen är stor eller om det är mkt fostervatten. Varför vet ja inte
    Tuva
    Ok. Blev lite nojig att det kunde vara farligt. Men det låter det ju inte som då. Vi får hoppas på mycket fostervatten.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-03-26 17:24:57 följande:
    Då var vi där samtidigt igen smile1.gif Mitt sf är 22 och jag är i vecka 24 idag.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Hihi. De skulle lika gärna kunna ta oss samtidigt. Vi verkar ju alltid vara där på samma dag.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-03-26 18:07:39 följande:
    Det slutar kanske med att vi delar rum på BB så småningom smile2.gif

Nästa besök tror jag var kring 20 april
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Jag ska dit den 23 april. Ja, så som vi följs åt skulle jag inte bli förvånad om vi stöter på varandra på BB.
  • gubbenhilfe
    trz skrev 2014-03-27 09:21:45 följande:

Och mina järnvärden var nere på 6 sist jag mätte, vilken skillnad. Hur gör du? smile5.gif
    trz.blogg.se Amy 111019
    Ingen aning! Men jag har alltid gillat rött kött så jag har kanske byggt upp en jäkla depå innan jag blev gravid.
  • gubbenhilfe

Jag vill inte heller snittas. Är till och med livrädd för det. Förlossningen med sonen gick hur bra som helst och hoppas att denna ska minst lika smidigt.

• gubbenhilfe
    Passion skrev 2014-03-29 09:24:08 följande:
    Okej!

Ja jag är livrädd för att få en rejält utdragen förlossning, är förstföderska och har typ noll i tolerans av smärta... Haha

Va har man gett sig in på! smile5.gif
    Jag tror du kommer klara det galant! Man klarar så himla mycket mer än man tror. Kroppen och huvudet är så grymt fantastiska. Jag tog den smärtlindring som erbjöds och sen fokuserade jag på att låta kroppen göra sitt. Även om man är förstföderska så vet kroppen precis vad den ska göra. Som du säkert räknat ut var min förlossning en mycket positiv upplevelse och jag hoppas att även denna kommer gå lika bra.
  • gubbenhilfe
    Linda 147 skrev 2014-03-29 18:31:47 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare, har ni det planerat och klart med barnvakt och så? Om allt går som det ska, och snittet utförs då det är planerat, har vi väl det ganska klart hur vi ska göra. Men om det skulle dra igång tidigare.. Vet inte riktigt hur vi skulle lösa det då. Sen träffade jag en vän idag som blev nästan chockad över att maken kommer att åka hem på kvällen efter förlossningen. Men vad ska man göra? Alla har inte möjlighet att fixa barnvakt över natten. Vår dotter har aldrig sovit borta eller utan oss hemma. Vi får väl se hur det löser sig.. Men har alla ni planerat att gubben ska stanna kvar på bb? Jag kan väl känna att det vore skönt om han kunde stanna just för att det blir ett ks, och jag vet inte hur jag kommer att må, men samtidigt så finns det ju personal där för att hjälpa..
    Vår son är sex när liten kommer. Han ska vara hos farmor och farfar så om det inte är fullt på BB så ska min man stanna kvar. Om vi inte stöter på några problem under förlossningen så vill jag åka hem så fort som möjligt. Med sonen hade jag lätt kunnat åka hem samma kväll men eftersom det var första barnet ville de att jag skulle stanna i två dygn. Vill helst inte göra det den här gången om jag kan slippa.
  • gubbenhilfe

Just i dag tycker jag att det är extra skönt att vara gravid. Vi måste tömma hela nedre våningen för i morgon ska de bryta upp vårt golv. Det i sig är väll rätt jobbigt men det sköna i det hela är att jag inte behöver hjälpa till att bära. Jag gör helt enkelt det jag gör bäst, är arbetsledare och ser till att alla andra gör sitt jobb rätt.

Svar på tråden Julibebis 2014