Linda 147 skrev 2014-03-29 18:31:47 följande:
Ni som har barn sedan tidigare, har ni det planerat och klart med barnvakt och så? Om allt går som det ska, och snittet utförs då det är planerat, har vi väl det ganska klart hur vi ska göra. Men om det skulle dra igång tidigare.. Vet inte riktigt hur vi skulle lösa det då. Sen träffade jag en vän idag som blev nästan chockad över att maken kommer att åka hem på kvällen efter förlossningen. Men vad ska man göra? Alla har inte möjlighet att fixa barnvakt över natten. Vår dotter har aldrig sovit borta eller utan oss hemma. Vi får väl se hur det löser sig.. Men har alla ni planerat att gubben ska stanna kvar på bb? Jag kan väl känna att det vore skönt om han kunde stanna just för att det blir ett ks, och jag vet inte hur jag kommer att må, men samtidigt så finns det ju personal där för att hjälpa..
Vår son är sex när liten kommer. Han ska vara hos farmor och farfar så om det inte är fullt på BB så ska min man stanna kvar. Om vi inte stöter på några problem under förlossningen så vill jag åka hem så fort som möjligt. Med sonen hade jag lätt kunnat åka hem samma kväll men eftersom det var första barnet ville de att jag skulle stanna i två dygn. Vill helst inte göra det den här gången om jag kan slippa.