Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Idag har mannen och jag tapetserat barnens blivande rum, blev jätte fint och dom har dessutom valt tapeterna. Barnen måste tyvär dela rum nu när vi ska få en bebis och vi bara har tre sovrum. Men dom är supernöjda. Två rum till att tapetsera sen blir det inhandling av lite nya möbler sen klart.... Men nu har jag ont!!! Fler som har barn som delar rum?

• Frida Andersson
    lollisen skrev 2014-05-03 20:01:25 följande:
    Och jag har inte helt bestämt mig ifall jag ska ta snitt eller inte..... :-/ Beslutsångest deluxe verkligen!!

Men du får ändå välja? Jag har inget val fast jag är supernöjd att få snitt igen. Gjort ett akut och ett planerat sen tidigare. Det som skrämmer mig med snitt är ju ryggmärgsbedövningen... så fruktansvärt spruträdd!! Både med ettan och tvåan tog den 5-6 stick innan dom lyckades träffa rätt. Kan ju erkänna att jag i det läget inte var en lätt patient.
  • Frida Andersson
    lollisen skrev 2014-05-03 21:56:07 följande:
    Frida Andersson; jo jag får välja och jag har lyxen att veta exakt vilket team och överläkare som ska utföra kejsarsnittet om jag väljer att snittas... Det är en trygghet i sig då jag helt och fullt litar på "min" överläkare och känner mig totalt trygg med honom. Att föda vaginalt känns inte tryggt alls då jag hade en så hemsk upplevelse sist, för snart 9(!!) år sen. Men ja... Jag vet inte, känns som att det är många som vill "skrämma" upp mig angående snitt också, allt från fuuuula ärr till infektioner etc etc.... Jag blir galen när jag inte kommer fram till ett beslut! Tur är att det är en stund kvar iallafall, kanske hinner jag komma fram till nåt bra.

Många vill skrämma en kring snitt.. men jag har haft två bra snitt så inte alls orolig. Däremot blev jag väldigt ledsen när läkaren jag träffade i måndags erbjöd mig sterilisering eftersom att det tydligen var stora risker för mig att föda med snitt en fjärde gång. Visst inga pöaner på en fjärde efter att vi fått nr tre men var berkligen inte beredd på det. Tror absolut du kommer fram till ett bra beslut man ska inte bry sig så mycket bad andra säger. Skulle aldrig skaffat en nr tre om jag inte skulle fått snitt
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-05-04 12:15:55 följande:
    Här skulle barnen kunna få varsitt eget rum, men en får sova med Lukas (5 år) i dubbelsängen och jag får sova med bebisen i en tillfällig dubbelsäng i extrarummet som kan bli bebisens sen.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Jätte fint namn ni har på sonen, våra lilla bebis ska med heta Lucas
  • Frida Andersson

Alla är vi olika vart lite nyfilen på hur det kommer sig att man samsover? Speciellt när barnen är lite större?

• Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-05-04 16:45:09 följande:
    Jag tror väl egentligen att samsovning är det bästa för alla barn. Men Lukas har ju ett funktionshinder där det ingår sömnstörning, så delvis är det viktigt att vara nära för att ha koll att han inte är uppe och gör något farligt på nätterna och delvis så lugnar det honom att veta att jag är nära när han vaknar.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Då förstår jag absolut att ni gör så måste kännas tryggt. Min sambo har en lille bror med ds när vi hade han för att avlasta föräldrarna förr fick han sova i en säng i vårat rum.
  • Frida Andersson
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-05 04:10:09 följande:
    Jag har aldrig packat någon bb väska i förväg. Maken hafsar ner något och jag har det viktigaste framme, det bebisen ska ha på sig. Det har funkat kanon. Han har åkt hem alla gånger efter förlossningen och sovit hemma så då har han tagit med sig allt jag vill ha när han kommer tillbaka dagen efter. Vi har iof tagit med egna blöjor (pampers) då vi inte gillar libero som sjukhuset har. Första barnet hade de tygblöjor på bb och ingen visade hur man skulle göra så bebisen fick sova utan blöja första natten för jag vågade inte ringa på hjälp. Så mannen köpte med blöjor och kom upp med på förmiddagen.

Är ju super förra två graviditeterna packade jag strax innan jag skulle till bb. Okej i eskilstuna hade dom pampers som ingen av mina barn tålde så mannen fick köpa libero. Får se vad det blir denna gången.
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-05-05 06:41:00 följande:
    Inte tänkt så långt men det blir troligtvis i samband med att vi åker på husvagns semester i slutet på juni. Min bm tyckte jag skulle ha den med och vara beredd

Å vad kul med husvagnssemester! Vart åler ni någonstans? Vi har neställt en helt ny vagn som kommer i början på juni så ska försöka åka till vimmerby med barnen innan bebis kommer sen åker vi en vecka till öland om allt får som det ska med den lille
  • Frida Andersson

Hatar nätterna kan inte sova och när jag väl sover drömmer jag mardrömmar. Legat vaken mellan ett och halv sex inatt och när jag somna imorse drömde jag att jag fick värsta blödningen och hade glömt telefonnummer till larmcentralen

Svar på tråden Julibebis 2014