lollisen skrev 2014-05-03 21:56:07 följande:
Frida Andersson; jo jag får välja och jag har lyxen att veta exakt vilket team och överläkare som ska utföra kejsarsnittet om jag väljer att snittas... Det är en trygghet i sig då jag helt och fullt litar på "min" överläkare och känner mig totalt trygg med honom. Att föda vaginalt känns inte tryggt alls då jag hade en så hemsk upplevelse sist, för snart 9(!!) år sen. Men ja... Jag vet inte, känns som att det är många som vill "skrämma" upp mig angående snitt också, allt från fuuuula ärr till infektioner etc etc.... Jag blir galen när jag inte kommer fram till ett beslut! Tur är att det är en stund kvar iallafall, kanske hinner jag komma fram till nåt bra.
Många vill skrämma en kring snitt.. men jag har haft två bra snitt så inte alls orolig. Däremot blev jag väldigt ledsen när läkaren jag träffade i måndags erbjöd mig sterilisering eftersom att det tydligen var stora risker för mig att föda med snitt en fjärde gång. Visst inga pöaner på en fjärde efter att vi fått nr tre men var berkligen inte beredd på det. Tror absolut du kommer fram till ett bra beslut man ska inte bry sig så mycket bad andra säger. Skulle aldrig skaffat en nr tre om jag inte skulle fått snitt