Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Jag äter inga vitaminer eller tillskott alls. I början tog jag gravid kvinna men jag mår illa av den så jag försöker få i mig det mesta på naturlig väg. Har jättefina värden så det verkar fungera för mig.

• gubbenhilfe
    trz skrev 2014-04-11 09:07:53 följande:

Jag löser viktproblemet med att inte väga mig. Jag vet att jag väger för mycket. Hur mycket för mycket är rätt oväsentligt eftersom jag inte kan göra något åt saken..

trz.blogg.se Amy 111019
    Jag gillar din lösning.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-04-11 14:09:46 följande:

Var hos bm idag och har i v 26+1 gått upp 17 kg (tvillingar som ni nu kanske redan vet) gick totalt upp 26 kg alla mina andra tre graviditeter... Så jag är en sån som ökar på mej rätt bra.

Mitt sf mått var 29 cm, kul å vara höggravid i 7:e månaden!? Undrar hur man ska orka detta....

Jag mätte på mig själv nyss och hoppas innerligt att jag mätte fel! Om inte så är mitt SF-mått uppe i 30 cm i v. 26 och det är bara en unge där inne! Mätte hos BM i v. 23 och låg då på 25 cm...
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-04-12 13:22:07 följande:

Har ni vägt er när ni träffat er bm? Blev bara invägd vid inskrivningen sen ingen av de andra gångerna jag vart där

I Växjö väger man sig varje gång. I v. 23 hade jag gått upp 4,5 kg. Nu i v. 26 tror jag att det är lite mer än 5 kg.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-04-12 10:15:44 följande:
    Haha! Men det är väl inte omöjligt då? Jag hade sf mått 24 i v 22. Kanske kommer ut en stor bebis?

Jag får hela tiden höra att jag har en liten tvillingmage... Tycker det e häftigt hur olika vi är allihop
    Jag hoppas på mycket fostervatten!

Jag får ofta höra att jag är JÄTTEstor med följdfrågan, är du säker på att det inte är två därinne? Och varje gång svarar jag att efter fyra ultraljud så är jag helt säker på att det bara är en.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-04-12 13:49:08 följande:
    Jag fick höra det med när jag hade en bebis i magen, nu ställer folk frågan ; "är du säker på att det är två st därinne?"

Kan inte låta bli att känna mej aningens provocerad.
    Jag känner mig med att jag blir lite provocerad.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-04-12 14:05:47 följande:

Folk komenterar alltid storleken tycker jag. Jag har lovat mig själv att försöka sluta tänka på det. Vägrr mig när jag går in i en ny vecka. Fasen är i v 26 (25+2) börjar närma sig nu. Försöker ha massa kul på gång så tiden går fortare. Denna helg renoverar vi i badrummet och i veckan ska vi fixa parkrring till husvagnen vi beställt för några veckor sen, en helt ny är så glad. Blir 30 års present från familjen. Sen på torsdag-söndag blir det tallinn resan.

Va kul! Jag har ju nytt jobb som jag stortrivs på och vi har högsäsong just nu så jag tycker att tiden bara flyger fram.
  • gubbenhilfe
    erajka skrev 2014-04-12 18:31:39 följande:

Har ni börjat handla något till bebisen än? Vi har bara köpt en uppsättning kläder bara, min mamma däremot har köpt en massa. Vi har säng osv kvar efter dottern

Tuva
    Vi har köpt allt, till och med blöjor. Allt är uppe och vi är redo för bäbis! Jag är lite smått hysterisk.
  • gubbenhilfe
    erajka skrev 2014-04-12 20:54:48 följande:

Hehe herregud, har inte ens kommit till tanken på blöjor än ;)
    Tuva
    Som sagt, smått hysterisk. Jag var klar tidigt när jag väntade vårt första barn med och det var jag riktigt glad över. De sista månaderna var jag ruggigt otymplig och hade aldrig orkat med allt. Men alla är vi ju olika och jag vet att många tycker att jag är galen som köper så mycket så tidigt men sån är jag.
  • gubbenhilfe
    erajka skrev 2014-04-12 21:31:51 följande:

Vi får också en pojk, såg tom snoppen/pungen med mina egna ögon. Gick liksom inte att missa hehe
    Tuva
    Även vi får en liten pojke rådde inget tvivel om den saken. Han var inte alls lika blyg som resten av vår familj...
Svar på tråden Julibebis 2014