Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

Sweet life skrev 2013-11-05 12:48:53 följande:
    Haha, fast jag menar ju faktiskt juni 2012....  
    haha, ja men då så
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Jo anna skrev 2013-11-05 15:26:43 följande:
    När berättar man för syskonen? Sonen är snart sex år och sambon har en dotter som också är sex år, så dom förstår ju lite mer. Har sagt i flera månader "vad ska våran bebis heta?" och sådana saker, fast jag inte varit gravid ännu. Men nu då? :p

Kommer vänta så länge det går tror jag, iaf till efter att jag varit på VUL och sett ett tickande hjärta. Har frågat våra döttrar (2,5 och 4) om de vill ha ett syskon till och de vill gärna ha en lillebror men tror det blir för lång väntan för dem.
  • Phlippan87

Ja för f*n! Nu kom halsbrännan då, införskaffa ett rejält lager med Galive-tabletter igen med andra ord 

• Phlippan87
    effe skrev 2013-11-05 16:53:20 följande:
    Ringde och bokade tid för vul, fick tid den 18:e. eftersom att jag inte haft mens sen jag fick mf i juli så har jag ingen aning om vilken vecka jag är i... men tror det är väldigt tidigt eftersom att det visades ett svagt plus när jag gjorde testet i helgen :) 
    sen har jag även tid för inskrivning den 3:e december.. spännande :)

Någon som vet om man kan ta vaccination spruta fast man är gravid? Tog en förra året i december, har för mig att man måste ta en till med ett års mellanrum för att vaccinet ska hålla i 30 år.. hepatit a tror jag det är ( mot gulsot )
    ska till Thailand igen i januari... något annat man ska tänka på då kanske? nån som veT? =)  
    vaccination brukar oftast funka som vanligt men googla eller fråga bm
    Jag har ju tid för vul den 7e, alldeles för tidigt men tänker inte påpeka det för dem utan tar det som en chans att få se att det går framåt eftersom jag fr komma tillbaka sedan då
    Madelene87 skrev 2013-11-05 17:16:39 följande:
    Jag har med funderat över detta lite, tänker att jag ska försöka vänta till efter v.12 gärna till efter RUL, då blir det kortare väntan för flickorna, men det är ju först i februari så frågan är om jag lyckas med det ;)

Min stora tjej hon verkar däremot känna ngt på sig och frågar ofta när hon ska få ett småsyskon till ;) 
    mina tjatar om "bebis" hela tiden nu och påpekar ett par gånger om dagen att de vill ha en lillebror och att pappa ska fixa en åt dem

• Phlippan87
    ung92 skrev 2013-11-05 20:51:17 följande:
    Hejsan! :D Kanske jag får hoppa in här? Fick reda på att jag var gravid nu på Halloween dagen med hjälp av 5 stycken test ;) Trodde inte mina ögon, och sen när man har sisådär 20 test hemma från testlagret kan man inte hålla sig.
    Var helt övertygad om ett blankt "Inte gravid" streck. Men ack så fel jag hade! Har ett barn sen tidigare, en liten son på 1 år & 7 månader :) Är själv 21 år och bor uppe i Gällivare. Känns helt otroligt! Nu håller jag bara alla tummar att jag inte mår lika illa som med sonen. Spydde 10 gånger per dag fram till vecka 36. Och färre efter det.

Appro på det! Tog ett digitalt test idag så är nog på 4+6 som jag trodde från början :D

grattis
  • Phlippan87
    Patricia4 skrev 2013-11-06 07:30:31 följande:
    Välkomna alla nya och grattis:)

Emma80 : min yngsta är 6 år så jag känner likadant. Hela familjen har babyfeber:)

Morgonillamåendet har börjat men slipper kräkas än så länge. Ömma och tunga bröst men annars känns det inte så mkt . Försöker träna på gym , vill inte se ut som en valross på förlossningen ..:) nån annan som tränar och vad?

Jag ska börja simma har jag planerat. Får frikort till badhusen i kommunen som gravid men inte förrän inskrivningen så får fixa det själv tills dess. åker ju snart utomlands så jag får passa på att använda hotellpoolen. Har svårt att träna på annat sätt pga en skelettskada i knät
  • Phlippan87

Välkomna alla nya! Glöm inte lägga in er i bf-listan

• Phlippan87

Men vad underbart det är att frysa som en idiot och inte hitta sin vinterjacka där hemma efter flytten! Hittar ridjackorna jag inte använt på 8 år, hittar alla mina vårjackor men inte vinterjackan. Har antagligen hamnat i förrådet eller garaget men vet inte alls vart jag ska leta

• Phlippan87
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-06 21:07:55 följande:
    Hmm... Känner mig liiiite orolig.... Känner lite molvärk i nedre delen av magen sen i förmiddags.... Vet att jag kände det förra graviditeten oxå iofs o då gick det ju bra... Men orolig är jag ändå... Annars har jag en massa graviditets symptom.... Super ömma vårtgårdar, illamående, halsbränna, super trött dygnet runt.... O så magen då.... Den HAR blivit större!!! Tror inte att nån utomstående ser det än men jag o sambon ser det! Magen ser ut som i vecka 10 förra gången... O nu är jag bara i vecka 6 (5+2)... Kommer inte i mina nyinköpta jeans tex!!! Hoppas ni andra har det bra med era skatter i magen!!! 😊
    molvärk är ju också graviditetssymptom, ett av de vanligaste. Jag känner det tack och lov bara korta stunder ännu 
Svar på tråden Julibebis 2014