Julibebis 2014
2,5 h till första rul nu...
Lagom kul att vara sänkt av trötthet vid lunch varje dag men vakna vid 5 och inte kunna somna om varje natt
2,5 h till första rul nu...
Lagom kul att vara sänkt av trötthet vid lunch varje dag men vakna vid 5 och inte kunna somna om varje natt
Har för mig att man ska undvika blodigt kött när man är gravid, allt ska genomstekas.
Av någon anledning känner jag mig ändå lugnare denna graviditet än de två senaste trots att jag har färre symptom.
Berättar för barnen när vi har någon bild att visa dem.
Så, då var dagens vul avklarat då. Tjock slemhinna och ett vätskeansamling men ingen färdigformad hinnesäck ännu, ska tillbaks samma tid nästa torsdag. Hon kunde åtminstone bekräfta att det finns något och att det är väldigt tidigt 4 veckor (alltså v.5) trodde honoch det stämmer ju bra med min beräkning som säger 4+2 idag. Så nu ska jag köra en helg med elitseriehandboll och Ullared-shopping och en vecka med hårdplugg inför tenta innan vi håller tummarna för att det går att se någon bebis om en vecka (sjukt egentligen att man inte kan se något ena veckan och nästa kan man se en böna...)
Btw, är nyfiken på vart ni bor, alltså vilken del av landet.
Själv bor jag i Rimbo (därav ett enormt handbollsintresse) sedan 2 år. Tillhör Norrtälje kommun och Stockholms län så det blir Danderyd för oss när det är dags för förlossning. (för den som är nyfiken och missade all rapportering om Rimbo i våras, så ligger Rimbo mitt i skogen med ca 4500 invånare, 6 mil till Sthlm och 5 till Uppsala)