Hilmas Mamma skrev 2014-01-18 19:26:43 följande:
Vi har inte köpt nånting alls än!! O vi kommer inte köpa nånting innan bebis kommer heller, om det inte slinker ner nån nalle eller så, men inget stor! Vi har allt, vagnar, sängar, babysitter, gåstol, babyskydd, skötbord, neutrala kläder till allra första tiden, eftersom dottern bara är 2,5 år o inget av det är slitet eller förstört så kommer det fingera finnemang! Kommer nog bli lite kläder inköp efter att bebis kommit o vi vet vad det ör för kön! Jag är lite emot den här hetsen att det ska vara helt nya grejer för 10000 -tals kronor, när det man redan har är i toppskick... Men alla är vi ju olika!
Jag håller sååååååå med dig om hetsen.
När jag var gravid med sonen köpte jag massa bebiskläder begagnat, vagnen från blocket och sängen passade jag på när den kostade 99kr på ikeas rea, babyskyddet hyrde vi från vårt försäkringsbolag..
Den här gången blir det nya och begagnade kläder, ny vagn som vi hyr från Kronan, babyskyddet har jag fått och säng har vi redan om inte sonen vägrar börja sova i riktig säng. Annars får jag väl köpa en begagnad spjälis till.