• Cecam

Julibebis 2014

Miss C skrev 2013-12-18 13:18:08 följande:
    Hoppar ur tråden, vul idag visade ma. Skulle vart i v 10, men inget hjärta och alldeles för liten... #sorg

Lycka till ni andra, håller tummarna att era små fortsätter växa som de ska!
    Beklagar verkligen, så sorgligt. :( Ta hand om dig!
  • Cecam
    mmod skrev 2013-12-18 16:59:38 följande:
    Någon mer än jag som inte har lika mycket symtom längre ? Brösten ömmar inte nått större mer än när jag typ känner, idag har kan inte känt av illamåendet på hela dagen mer än imorse och jag har fått mer & mer molande värk men ingen blödning eller liknande, är i vecka 11 (10+5) och i skrivande stund känner jag mig inte så gravid men vet att det finns spökveckor och vi har inte varit på något ultraljud eller så ännu men ska på det efter jul..vore bara intressant om det var fler som fått mindre symptom ju längre man går :/ förra veckan kräktes jag flera gånger och jag har ju symtom till och från men kan inte sluta vara orolig ändå...
    Jag är också i v. 11 (10+2) och mina symptom har minskat sedan i går. Har fortfarande lite ömma bröstvårtor som kommer och går, men annars är jag nästintill symptomfri. Har haft en väldigt skön graviditet så här länge med få och lätta symptom, däremot har jag känt mig åksjuk på t-banan, men det har också blivit bättre. Den svullna magen är dock kvar. ;)
  • Cecam
    zannha skrev 2013-12-19 00:22:49 följande:
    hoppar in här.. Är i v 10+3 och väntar mitt tredje barn. Sjukt orolig för att förlora det då jag har haft tre missfall innan. Kan knappt sova om nätterna.. Mår väldigt illa igen efter att ha varit "symtomfri" 5 dagar. Äter gärna på kvällen/natten som jag såg att fler gör :) Är även sjukt trött dygnet runt, kan inte minnas att jag varit så trött med mina andra två.
    Välkommen Zannha, då är vi nästan lika långt gångna. :) Är i 10+2 i dag. :)
    Håller tummarna att allt går bra denna gång.
  • Cecam

God morgon och god fortsättning! :)

I dag är det pirrigt, ska på kub i eftermiddag, är i v. 13 (12+2).
    Önskar så att vår lilla bebbe mår bra.

Välkommen alla nya!

• Cecam

Jag gjorde också Kub i går och fick se vårt lilla pyre ligga och vifta med armar och ben, snurra runt och vi fick till och med en bild på när den sög på tummen, ursött! :) Är världens lyckligaste just nu.
    Vi var så otroligt nervösa innan då inte jag heller haft så mycket symptom så man undrade om det verkligen fanns något där.
    På min mvc erbjuder och informerar dom alla om kub-test, men på vissa ställen i landet är det som sagt bara till kvinnor över 35 år.  
    Testet visade sig också jättebra då vi fick 1 på 20 000, så det var en lättnad. :)

• Cecam
    klarlack skrev 2014-01-08 00:51:10 följande:
    Finns det flera dom har gjort eller ska göra KUB?
    Gjorde bub i förra i veckan. :)
  • Cecam
    Cecam skrev 2014-01-08 08:18:33 följande:
    Gjorde bub i förra i veckan. :)
    Kub skulle det förstås stå. :)
  • Cecam
    klarlack skrev 2014-01-08 09:00:42 följande:
    Jag ska iväg och ta blodprov till kub idag, själva UL ska jag göra den 20:e.
    Jag oroar mig så för kub denna gång. Känns som jag har mindre svullen mage denna graviditet så det känns inte som jag egentligen är gravid. Har ju andra symtomer men det känns inte på riktigt, haha svårt att förklara.
    Tänker lite på att varför ska jag få tre friska barn utan missfall eller fel när andra inte har samma tur.
    Var också jättenervös, speciellt då jag saknade symptom, men allt såg jättebra ut och att få se våran lilla bebis som viftade runt där inne magen var en obeskrivlig känsla, speciellt när den började suga på tummen. <3

Det var först efter kuben som jag kunde börja glädjas på riktigt, var alldeles för orolig innan..
  • Cecam
    mamiama skrev 2014-01-09 06:59:16 följande:
    Jag kräks snart av nervositet!!!! Kl 13 idag ska vi på ul, har inte sett dom små sen v 7 och jag är LIVRÄDD att nåt har hänt med den ena.... Å så har jag ju inte mått illa sen nyår, ser faktiskt inte fram emot detta tycker det är skitjobbigt!
    Håll tummar och tår!
    Håller tummar och tår, det kommer att gå jättebra! :)

• Cecam
    Dimisi skrev 2014-01-09 11:49:47 följande:
    Vi har varit på kub nu. Fostret låg alldeles stilla och bm kunde inte hitta några hjärtslag.

Vi ska in på ett vul senare i eftermiddag, men till 99 % är det kört. Känns hemskt!
    Åh nej, så hemskt. Beklagar verkligen.. :( *Styrkekramar*
Svar på tråden Julibebis 2014