Julibebis 2014
När du fick ditt MA i v.16, såg man hur länge fostret hade varit dött?
När är det man får reda på vilken blodgrupp fostret har och i vilken vecka måste man i såna fall ta spruta om jag och fostret har olika blodgrupper?
Jag är nämligen RH-negativ och min man är positiv. Tog blodprover innan jul inför kub-testet och trodde att jag vid kub-testet skulle få reda på barnets blodgrupp, men ultraljudssköterskan sa att det är barnmorskan som informerar om det. Mitt nästa inbokade möte med min bm är först i 18 feb (då är jag i v 20, går in i v. 15 nu.). Försökte ringa nyss, men dom har bara tel.tid på mornarna.
Antar att dom skulle ringa om det var något, men jag kan inte låta bli att tänka att dom kanske glömt bort mig och att jag nu går och bildar antikroppar mot fostret.
Oroar mig säkert bara i onödan, men när man väl börjat tänka på det är det svårt att sluta. ;)
Är det många av er som känt fosterrörelser? Jag är i v. 18 (17+1) men känner absolut ingenting än så länge, bara magen som växer. :) Har rul om en vecka, ska bli så spännande, men vi vill inte veta könet.
Var på RUL i går och allt såg jättebra ut. Bebben växte som den skulle och alla mått såg normala ut. :)
Kunde inte sova natten innan, var rätt nervös då jag inte känt några fosterrörelser än. (Är i v. 19) men tydligen var det helt normalt att inte göra det. Fick veta att jag har moderkakan i framvägg som dämpar rörelser och sparkar, så jag får nog vänta ett tag till på att få känna något.
Det var häftigt att se hur bebben sparkade tillbaks när vi petade på magen. :)
Är det någon mer här som inte känner av fosterrörelser? Jag går in i v.22 nu och känner ingenting, inte ens fladder och det är det som gör mig mest nervös. Alla runtomkring mig frågar om jag känner av sparkar och berättar hur tidigt dom kände av sin bebis. Vet att alla är så olika och jag är ju dessutom först föderska och har moderkakan i framvägg, men dom flesta känner ju av i alla fall fladder trots detta har jag förstått.
Var på rul i v. 19 och lyssnade på hjärtat i v. 20 och då har allt sett bra ut, men kan inte låta bli att tänka att någonting hemskt har hänt efter detta.