Julibebis 2014
gubbenhilfe, får jag bara fråga dig om du hoppar över KUB och går direkt till mkp? Till mig sa de att man kan ta fvp direkt, men hamnar man under gränsvärdet (1/200) får man inte gå vidare.
gubbenhilfe, får jag bara fråga dig om du hoppar över KUB och går direkt till mkp? Till mig sa de att man kan ta fvp direkt, men hamnar man under gränsvärdet (1/200) får man inte gå vidare.
Har precis var på VUL och det var inte alls kul. Först kunde hon inte hitta någon lite klutt alls. Men till sist hitta hon något yttepytte litet, 2 mm. Så antingen så har liten slutat växa eller så är jag inte alls så långt gången som vi trodde. Har fått ny tid den 13/12. Känns som en evighet tills dess...
Nu tänker jag sluta noja över att ärtan inte växer som den ska. Om jag utgår från senaste mens så är jag i v. 6+4 men om jag istället skriver in när jag hade ÄL och hur lång min cykel är så kommer Fl fram till att jag är i v. 5+6. Efter att ha googlat lite hittade jag en lista över hur långt det lilla knyter är i olika stadier i graviditeten och där stod det att om knytet är 2 mm så är man i v. 5+6 vilket stämmer exakt. Så nu känner jag mig lite lugnare.
Vi fick i alla fall ett glatt besked när vi gjorde VUL och det var att om allt bara är som det ska där inne så kommer vi få en remiss till Lund för MKP.
gubbenhilfe: men å vad skönt d måste vara att ha listat ut frågetecknen! :) njut nu istället för att oroa dig! :D
När jag var gravid förra gången köpte jag en underbar bok som jag läser om nu.
Handbok för gravida?allt din doktor inte berättar, av Vicki Iovine. Den är så jävla rolig!